VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai
GEG 13
2020-05-13 10:22 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgtis atsakingai ir nedaryti spaudimo vartotojams dėl artimiausiu metu numatytų kelionių apmokėjimo.

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vartotojų skundų, kuriuose teigiama, kad vartotojui paprašius kelionių organizatoriaus nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, kai kelionė turėjo įvykti gegužės, birželio mėnesį ar vėliau ir buvo sumokėtas avansas, reikalaujama sumokėti už kelionę visą sumą. Vartotojui atsisakius sumokėti likusią sumą, informuojama, kad sutartis bus nutraukta negrąžinant vartotojui sumokėto avanso.

VVTAT pažymi, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-03-14 nutarimu Nr. 207 ,,Dėl Karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ Lietuvos teritorijoje paskelbė karantiną, kuris galioja iki 2020-05-31. Taip pat šiuo metu galioja Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijos nevykti į kitas šalis, laikinai nevykdomi skrydžiai iš Lietuvos Respublikos, arba planuojami skrydžiai tik į kai kurias šalis. Skrydžiai į ne Europos Sąjungos šalis kol kas neplanuojami, taip pat yra pateiktos Europos Komisijos rekomendacijos susilaikyti nuo kelionių iki 2020-06-15.

Taigi, kol nėra oficialiai paskelbta informacija apie kelionių į tam tikras valstybes atnaujinimą ir nėra aišku, ar konkreti kelionė įvyks (birželio, liepos mėnesiais ir vėliau), kelionių organizatorius neturi teisės reikalauti vartotojo sumokėti visą kelionės kainą.

VVTAT primena, kad kelionių organizatoriai turi elgtis atsakingai ir užtikrinti, kad jų teikiama informacija neklaidintų vartotojų ir vartotojams nebūtų daromas spaudimas priimti sprendimą dėl sandorio ir apmokėti už paslaugas, kurios galimai nebus suteiktos.  Kiekvienu atveju šalys raginamos bendradarbiauti, lankščiai vertinti esamą situaciją ir ieškoti abi šalis tenkinančio sprendimo.

Panašūs straipsniai

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas pradėjo svarstyti laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einančio energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno pristatytas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (projektai Nr. ...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas nusprendė iš naujo svarstyti Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos vetuotas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (Nr. XIIIP-4694 GR, Nr. XIIIP-4693 GR) dėl pinigų ...

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

„Invegai“ pradėjus teikti paskolas turizmo sektoriui dėl Covid-19 pandemijos patirtų nuostolių, raginame kelionių organizatorius nedelsti atsiskaityti su žmonėmis, sumokėjusiems už neįvykusias keliones, – pa...

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Prieš prasidedant oficialiam šiltojo meto sezonui, portalas jonavoszinios.lt klausė jonaviečių – ar jau planuojate vasaros atostogas? Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti šiais metais....

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Atsižvelgdama į priimtus Turizmo įstatymo pakeitimus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė rekomendacijas dėl turistui teikiamų kelionių kuponų rekvizitų bei kupono naudojimo sąlygų, kuriomis...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Reaguodama į Užsienio reikalų ministerijos skelbiamą informaciją dėl šalių bei vietovių, į kurias rekomenduojama laikinai nevykti dėl sparčiai plintančio koronaviruso, Valstybinė...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...