VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai
GEG 13
2020-05-13 10:22 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgtis atsakingai ir nedaryti spaudimo vartotojams dėl artimiausiu metu numatytų kelionių apmokėjimo.

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vartotojų skundų, kuriuose teigiama, kad vartotojui paprašius kelionių organizatoriaus nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, kai kelionė turėjo įvykti gegužės, birželio mėnesį ar vėliau ir buvo sumokėtas avansas, reikalaujama sumokėti už kelionę visą sumą. Vartotojui atsisakius sumokėti likusią sumą, informuojama, kad sutartis bus nutraukta negrąžinant vartotojui sumokėto avanso.

VVTAT pažymi, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-03-14 nutarimu Nr. 207 ,,Dėl Karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ Lietuvos teritorijoje paskelbė karantiną, kuris galioja iki 2020-05-31. Taip pat šiuo metu galioja Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijos nevykti į kitas šalis, laikinai nevykdomi skrydžiai iš Lietuvos Respublikos, arba planuojami skrydžiai tik į kai kurias šalis. Skrydžiai į ne Europos Sąjungos šalis kol kas neplanuojami, taip pat yra pateiktos Europos Komisijos rekomendacijos susilaikyti nuo kelionių iki 2020-06-15.

Taigi, kol nėra oficialiai paskelbta informacija apie kelionių į tam tikras valstybes atnaujinimą ir nėra aišku, ar konkreti kelionė įvyks (birželio, liepos mėnesiais ir vėliau), kelionių organizatorius neturi teisės reikalauti vartotojo sumokėti visą kelionės kainą.

VVTAT primena, kad kelionių organizatoriai turi elgtis atsakingai ir užtikrinti, kad jų teikiama informacija neklaidintų vartotojų ir vartotojams nebūtų daromas spaudimas priimti sprendimą dėl sandorio ir apmokėti už paslaugas, kurios galimai nebus suteiktos.  Kiekvienu atveju šalys raginamos bendradarbiauti, lankščiai vertinti esamą situaciją ir ieškoti abi šalis tenkinančio sprendimo.

Panašūs straipsniai

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas pradėjo svarstyti laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einančio energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno pristatytas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (projektai Nr. ...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas nusprendė iš naujo svarstyti Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos vetuotas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (Nr. XIIIP-4694 GR, Nr. XIIIP-4693 GR) dėl pinigų ...

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Atsižvelgdama į priimtus Turizmo įstatymo pakeitimus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė rekomendacijas dėl turistui teikiamų kelionių kuponų rekvizitų bei kupono naudojimo sąlygų, kuriomis...

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Reaguodama į Užsienio reikalų ministerijos skelbiamą informaciją dėl šalių bei vietovių, į kurias rekomenduojama laikinai nevykti dėl sparčiai plintančio koronaviruso, Valstybinė...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skambučių ir pasiteiravimų dėl kelionių atsisakymo ir kelionių organizatoriams sumokėtų pinigų grąžinimo, atsižvelgiant į spar...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...