VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai
GEG 13
2020-05-13 09:22 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgtis atsakingai ir nedaryti spaudimo vartotojams dėl artimiausiu metu numatytų kelionių apmokėjimo.

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vartotojų skundų, kuriuose teigiama, kad vartotojui paprašius kelionių organizatoriaus nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, kai kelionė turėjo įvykti gegužės, birželio mėnesį ar vėliau ir buvo sumokėtas avansas, reikalaujama sumokėti už kelionę visą sumą. Vartotojui atsisakius sumokėti likusią sumą, informuojama, kad sutartis bus nutraukta negrąžinant vartotojui sumokėto avanso.

VVTAT pažymi, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-03-14 nutarimu Nr. 207 ,,Dėl Karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ Lietuvos teritorijoje paskelbė karantiną, kuris galioja iki 2020-05-31. Taip pat šiuo metu galioja Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijos nevykti į kitas šalis, laikinai nevykdomi skrydžiai iš Lietuvos Respublikos, arba planuojami skrydžiai tik į kai kurias šalis. Skrydžiai į ne Europos Sąjungos šalis kol kas neplanuojami, taip pat yra pateiktos Europos Komisijos rekomendacijos susilaikyti nuo kelionių iki 2020-06-15.

Taigi, kol nėra oficialiai paskelbta informacija apie kelionių į tam tikras valstybes atnaujinimą ir nėra aišku, ar konkreti kelionė įvyks (birželio, liepos mėnesiais ir vėliau), kelionių organizatorius neturi teisės reikalauti vartotojo sumokėti visą kelionės kainą.

VVTAT primena, kad kelionių organizatoriai turi elgtis atsakingai ir užtikrinti, kad jų teikiama informacija neklaidintų vartotojų ir vartotojams nebūtų daromas spaudimas priimti sprendimą dėl sandorio ir apmokėti už paslaugas, kurios galimai nebus suteiktos.  Kiekvienu atveju šalys raginamos bendradarbiauti, lankščiai vertinti esamą situaciją ir ieškoti abi šalis tenkinančio sprendimo.

Panašūs straipsniai

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei ...

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2020 m. rugsėjo 21–25 d. skelbia žaislų saugos savaitę – #SaugiŽaislųDėžė. Švietimo kampanijos metu VVTAT sieks atkreipti visuomenės dėmesį į pažeidžiamia...

Trumpinamas pinigų už neįvykusias keliones grąžinimo terminas

Trumpinamas pinigų už neįvykusias keliones grąžinimo terminas

Seimas priėmė Civilinio kodekso 6.751 straipsnio pakeitimo įstatymą, kuriuo naikinamas iki tol galiojęs 90 dienų pinigų grąžinimo terminas už neįvykusias keliones. Pinigus kelionių organizatoriai turės grąži...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Furnibay“ valdomos internetinės parduotuvės www.furnibay.lt taisykles.  VVTAT komisija išn...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino AB „Lietuvos draudimas“ Asmens draudimo liudijimą ir Asmens draudimo taisykles. VVTAT komisija ...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Mados vardas“ valdomos internetinės parduotuvės www.goodlook.shop taisykles. VVTAT komisij...

VVTAT akiratyje – tariamai nuo COVID -19 apsaugančios prekės

VVTAT akiratyje – tariamai nuo COVID -19 apsaugančios prekės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pradeda tikrinimų programą, kurios metu tikrins tariamai prevenciniu poveikiu nuo COVID-19 pasižyminčius produktus. Tikrinimų programa inicij...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas atmetė UAB „Palink“ skundą, kuriuo prašyta panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl sankcijos už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą. 2018 m. spali...

Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių

Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Aukštėja“ ir UAB „CRB Konsultacijos“ skleistą maisto papildų reklamą. Bendrovių reklamose nustatyti draudžiami teiginiai apie ligų gydymo be...