VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą

VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą
VAS 28
2019-02-28 08:51 2019

Liaudyje sakoma, kad didžiausias dėmesys apsiperkant turi būti skiriamas avalynei ir čiužiniui. Ir jeigu miegodami mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo, avėdami batus – beveik du trečdalius. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios skatiname atidžiai rinktis avalynę. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT toliau – Tarnyba) pastebi, kad jau ne vienerius metus prekių srityje dominuoja vartojimo ginčai dėl galimai netinkamos kokybės avalynės. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu.

Avalynės prekybininkai vengia spręsti ginčus su vartotojais 

Tarnybos duomenys rodo, kad beveik 40 proc. vartojimo prekių srityje išnagrinėjamų ginčų sudaro vartotojų ir verslininkų ginčai dėl avalynės kokybės. Per kelias dienas atplyšęs padas, drėkstančios ar nudažytos pėdos, trūkinėjanti batų oda – tokie ir panašūs vartotojų nusiskundimai Tarnybą pasiekia itin dažnai ir daugelis iš jų yra pagrįsti. Pastaruoju metu aiškiai vyrauja tendencija – avalynės prekybininkų vengimas taikiai spręsti ginčus pardavimo vietoje, dėl ko vartotojai priversti savo interesus ginti pasitelkę vartotojų teisių gynėjus. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu. Tarnybos specialistai dažnai pastebi, kad pradėjus ginčo tarp vartotojo ir pardavėjo nagrinėjimo procedūrą, kai kurie avalynės prekybininkai neskuba priimti sprendimo dėl vartotojo reikalavimo ir laukia Tarnybos patikrinimo akto išvados, po kurios dažniausiai sutinka kilusį ginčą spręsti taikiai. Tenka apgailestauti, kad verslininkams trūksta geranoriškumo vartotojų atžvilgiu ir iniciatyvos imtis savireguliacijos. Verslo prioritetu turėtų būti sąmoningas ir pagarbus požiūris tiek į savo klientą, tiek į produktą bei įmonės reputaciją. 

Kaip išsirinkti tinkamą avalynę? 

  • Prieš pirkdami naują avalynės porą tikrai galite įvertinti bent vieną galimą defektą – tai bato pado ir bato viršaus sujungimo vieta. Bato viršaus odos kraštai pagal gamybos technologiją turi būti šiek tiek pašiaušti, kad geriau susiklijuotų padas ir bato viršus. Jeigu ši, pašiauštoji dalis, yra ne suklijavimo vietoje, o matoma išorėje, tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios atsiranda įplyšimų ar bato viršus atsiklijuoja nuo pado ir taip į bato vidų patenka drėgmė. Jeigu matuodamiesi avalynę pastebėjote, kad oda nors truputį pažeista, tokios batų poros geriau nepirkti.
  • Ne į visas sintetines medžiagas žmogaus organizmas reaguoja vienodai, todėl geriau rinktis iš natūralių medžiagų pagamintą avalynę. Ženklinant avalynę būtina nurodyti tris gamybai panaudotų medžiagų požymius – oda, kitos medžiagos (ne oda) ir tekstilė. Cheminės medžiagos avalynės gamyboje dažnai naudojamos siekiant atpiginti gaminius, bet pasirinkus pigesnę avalynę, pasirenkamas ir mažiau higieniškas variantas. Taigi, prieš įsigydami patikusius batus, peržiūrėkite avalynės ženklinimo simbolius ir įsitikinkite, kad su kūnu kontaktuojančios avalynės dalys – natūralios.
  • Svarbu nepamiršti, kad masinės gamybos avalynė gali neatitikti individualių kojos matmenų ir formos (pavyzdžiui, pločio, linkio ar kulno dalies formos), todėl kai kuriems žmonėms avėjimo metu avalynė gali būti nepatogi.  

Kaip elgtis, jei įsigyta avalynė – nekokybiška? 

Visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių avalynės trūkumų turi teisę kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo nuožiūra pareikšti vieną iš šių reikalavimų:

1) nemokamai pašalinti prekės trūkumus;

2) nemokamai pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę;

3) sumažinti kainą;

4) nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą.

Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės trūkumas mažareikšmis, vartotojas negali reikalauti pinigų grąžinimo. Nepamirškite, kad avalynė natūraliai dėvisi, todėl prieš kreipiantis į pardavėją dėl galimų trūkumų, vartotojui patariame įvertinti, ar tai nėra natūralios avalynės dėvėjimo pasekmės. Taip pat svarbu nepamiršti saugoti avalynės pirkimo kvitą, kadangi visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimo dokumentą.

 

VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Panašūs straipsniai

Didieji prekybos tinklai pasiryžę kovoti su netinkamai nurodomomis kainomis

Didieji prekybos tinklai pasiryžę kovoti su netinkamai nurodomomis kainomis

2019 m. vasario 7 d. Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje įvyko susitikimas su Lietuvos prekybos įmonių asociacijos bei didžiųjų prekybos tinklų: UAB „Palink“, UAB „Norfos mažmena“, UAB „Rimi Lietuva...

Pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“

Pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“

Lietuvoje minima Laisvės gynėjų diena – Sausio 13-oji. Minėjimo renginiai Lietuvoje vyksta sausio 10-13 d. Sausio 11 dieną 8.00 val. visi Lietuvos gyventojai buvo kviečiami dešimčiai minučių savo namų, m...

Sėkmės istorijos: automobilio nuoma kainavo ne tik nervų, bet ir papildomų išlaidų

Sėkmės istorijos: automobilio nuoma kainavo ne tik nervų, bet ir papildomų išlaidų 1

„...buvau priversta įsigyti papildomą draudimą ir sumokėti kosminę sumą, norėdama išsinuomoti automobilį“  Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl automobilių nuomos paslaugų kreipėsi...

Ministras L.Kukuraitis: kokius pakeitimus numatėme vaiko teisių apsaugos sistemai

Ministras L.Kukuraitis: kokius pakeitimus numatėme vaiko teisių apsaugos sistemai

Per keturis centralizuotos vaiko teisių apsaugos sistemos gyvavimo mėnesius vaiko teisių apsaugos specialistai sulaukė daugiau nei 6 tūkst. pranešimų apie įtariamus vaiko teisių pažeidimus. Kadangi vienas praneš...

UAB „Vikvaldos prekyba“ pakartotinai nubausta už prekių nepristatymą

UAB „Vikvaldos prekyba“ pakartotinai nubausta už prekių nepristatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė ekonominę sankciją prekių vartotojams nepristatančiai UAB „Vikvaldos prekyba“. Bendrovė Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civi...

Po atlikto tyrimo dėl maisto produktų kainų ES valstybėse aiškėja: už kai kurias prekes mokame gerokai brangiau

Po atlikto tyrimo dėl maisto produktų kainų ES valstybėse aiškėja: už kai kurias prekes mokame gerokai brangiau

Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atliktas maisto prekių kainų palyginimo tyrimas, kurio metu buvo lyginamos 40 skirtingų maisto prekių kainos 12 ES valst...

Reagavimas į pranešimą apie galimą vaiko teisių pažeidimą: veiksmų seka

Reagavimas į pranešimą apie galimą vaiko teisių pažeidimą: veiksmų seka

Primenama, kokių veiksmų imasi Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos teritoriniai skyriai, sulaukę pranešimo apie galimą vaiko teisių pažeidimą, bei kokia yra veiksmų seka. Primename, jo...

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Suprantama, jog vaiko teisių apsaugos institucijai pranešant apie galimus vaiko teisių pažeidimus gali būti neramu neteisingai apkaltinti vaiko tėvus ar kitus atstovus pagal įstatymą, tačiau svarbu pastebėti, jo...

Pasirinkti sprendimai, kaip pažaboti kainų augimą

Pasirinkti sprendimai, kaip pažaboti kainų augimą

Trečiadienį Vyriausybė apsisprendė, kokios priemonės bus taikomos siekiant labiau apginti vartotojus, didinti konkurenciją ir sukurti sąžiningas taisykles prekybos tinklų rinkoje. Iki lapkričio 1 dienos ...

Vaiko konstitucijos pamoka: Penktokai žino ne tik teises, bet ir pareigas

Vaiko konstitucijos pamoka: Penktokai žino ne tik teises, bet ir pareigas

Nuo kovo 12 dienos visoje Lietuvoje Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba daugiau nei 100 mokyklų pradėjo organizuoti  „Vaiko konstitucijos pamoką“ šalies penktokams. Vaiko teisių apsaugo...

UAB „Tele2“ skirta sankcija už neaiškiai nurodytas paslaugų sąlygas

UAB „Tele2“ skirta sankcija už neaiškiai nurodytas paslaugų sąlygas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) vartotojo prašymo pagrindu atliko tyrimą dėl UAB „Tele2“ galimai vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos. Prašyme vartotojas nurodė, kad UAB „Tele...

 „Vaiko konstitucijos pamoka” penktokams vyks ir Jonavos mokyklose

„Vaiko konstitucijos pamoka” penktokams vyks ir Jonavos mokyklose

Kovo 12 dieną visoje Lietuvoje Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba daugiau nei 100 mokyklų organizuoja „Vaiko konstitucijos pamoką“ šalies penktokams. „Vaiko konstitucijos pamoką“ penkt...

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su plačiu spektru problemų

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su plačiu spektru problemų

Vasario 4d. Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje sprendė, kaip užtikrinti sklandų tarpinstitucinį bendradarbiavimą. Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su...

Iš rinkos surenkami pesticidų likučiais užteršti ukrainietiški grikiai

Iš rinkos surenkami pesticidų likučiais užteršti ukrainietiški grikiai

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad uždrausta tiekti Lietuvos rinkai galimai nesaugių ukrainietiškų grikių partiją. Importavusiai įmonei nurodyta apie šiuos nesaugius produktus info...

Net 4000 eurų bauda skirta už keliautojų klaidinimą

Net 4000 eurų bauda skirta už keliautojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimą Beta Media, UAB skyrė 4000 eurų baudą. ...

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Sausio mėnesį Lietuvoje aukščiausias grėsmės lygis vaikui buvo nustatytas tik 103 atvejais. Iš jų laikinoji globa patvirtinta 87 atvejais. Taip pat vien per sausį 71 kartą (o per 7 mėnesius - 300 kartų) atvejo v...