VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą

VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą
VAS 28
2019-02-28 08:51 2019

Liaudyje sakoma, kad didžiausias dėmesys apsiperkant turi būti skiriamas avalynei ir čiužiniui. Ir jeigu miegodami mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo, avėdami batus – beveik du trečdalius. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios skatiname atidžiai rinktis avalynę. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT toliau – Tarnyba) pastebi, kad jau ne vienerius metus prekių srityje dominuoja vartojimo ginčai dėl galimai netinkamos kokybės avalynės. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu.

Avalynės prekybininkai vengia spręsti ginčus su vartotojais 

Tarnybos duomenys rodo, kad beveik 40 proc. vartojimo prekių srityje išnagrinėjamų ginčų sudaro vartotojų ir verslininkų ginčai dėl avalynės kokybės. Per kelias dienas atplyšęs padas, drėkstančios ar nudažytos pėdos, trūkinėjanti batų oda – tokie ir panašūs vartotojų nusiskundimai Tarnybą pasiekia itin dažnai ir daugelis iš jų yra pagrįsti. Pastaruoju metu aiškiai vyrauja tendencija – avalynės prekybininkų vengimas taikiai spręsti ginčus pardavimo vietoje, dėl ko vartotojai priversti savo interesus ginti pasitelkę vartotojų teisių gynėjus. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu. Tarnybos specialistai dažnai pastebi, kad pradėjus ginčo tarp vartotojo ir pardavėjo nagrinėjimo procedūrą, kai kurie avalynės prekybininkai neskuba priimti sprendimo dėl vartotojo reikalavimo ir laukia Tarnybos patikrinimo akto išvados, po kurios dažniausiai sutinka kilusį ginčą spręsti taikiai. Tenka apgailestauti, kad verslininkams trūksta geranoriškumo vartotojų atžvilgiu ir iniciatyvos imtis savireguliacijos. Verslo prioritetu turėtų būti sąmoningas ir pagarbus požiūris tiek į savo klientą, tiek į produktą bei įmonės reputaciją. 

Kaip išsirinkti tinkamą avalynę? 

  • Prieš pirkdami naują avalynės porą tikrai galite įvertinti bent vieną galimą defektą – tai bato pado ir bato viršaus sujungimo vieta. Bato viršaus odos kraštai pagal gamybos technologiją turi būti šiek tiek pašiaušti, kad geriau susiklijuotų padas ir bato viršus. Jeigu ši, pašiauštoji dalis, yra ne suklijavimo vietoje, o matoma išorėje, tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios atsiranda įplyšimų ar bato viršus atsiklijuoja nuo pado ir taip į bato vidų patenka drėgmė. Jeigu matuodamiesi avalynę pastebėjote, kad oda nors truputį pažeista, tokios batų poros geriau nepirkti.
  • Ne į visas sintetines medžiagas žmogaus organizmas reaguoja vienodai, todėl geriau rinktis iš natūralių medžiagų pagamintą avalynę. Ženklinant avalynę būtina nurodyti tris gamybai panaudotų medžiagų požymius – oda, kitos medžiagos (ne oda) ir tekstilė. Cheminės medžiagos avalynės gamyboje dažnai naudojamos siekiant atpiginti gaminius, bet pasirinkus pigesnę avalynę, pasirenkamas ir mažiau higieniškas variantas. Taigi, prieš įsigydami patikusius batus, peržiūrėkite avalynės ženklinimo simbolius ir įsitikinkite, kad su kūnu kontaktuojančios avalynės dalys – natūralios.
  • Svarbu nepamiršti, kad masinės gamybos avalynė gali neatitikti individualių kojos matmenų ir formos (pavyzdžiui, pločio, linkio ar kulno dalies formos), todėl kai kuriems žmonėms avėjimo metu avalynė gali būti nepatogi.  

Kaip elgtis, jei įsigyta avalynė – nekokybiška? 

Visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių avalynės trūkumų turi teisę kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo nuožiūra pareikšti vieną iš šių reikalavimų:

1) nemokamai pašalinti prekės trūkumus;

2) nemokamai pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę;

3) sumažinti kainą;

4) nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą.

Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės trūkumas mažareikšmis, vartotojas negali reikalauti pinigų grąžinimo. Nepamirškite, kad avalynė natūraliai dėvisi, todėl prieš kreipiantis į pardavėją dėl galimų trūkumų, vartotojui patariame įvertinti, ar tai nėra natūralios avalynės dėvėjimo pasekmės. Taip pat svarbu nepamiršti saugoti avalynės pirkimo kvitą, kadangi visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimo dokumentą.

 

VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Panašūs straipsniai

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Š. m. sausio 7 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2019/2161, įtvirti...

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, t. y. radus abi ginčo šalis t...

Vartotojų asociacijoms skirs lėšų ginti teisme vartotojų grupių interesus

Vartotojų asociacijoms skirs lėšų ginti teisme vartotojų grupių interesus

Vakar Vyriausybė nusprendė dalį vartotojų asociacijoms skiriamo valstybės finansavimo numatyti grupės ieškinio ir vartotojų viešojo intereso gynimui. ...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Šių metų rugsėjo 1 d. įsigalioja Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pataisos, kuriomis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) suteikiami nauji įgaliojimai – kontroliniai (slapto pi...

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

Dar šių metų birželį už vartotojams nepristatomas prekes nubausta UAB „Techmada“ pakartotinai pažeidė Civilinio kodekso nuostatas. Šį kartą į Valstybinės vartotojų teisių apsaugo...

Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų kelius

Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų kelius

Pirmasis Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų stiprinant pagalbą vaikui ir šeimai kelius. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos direktorė Ali...

UAB „Biofarmacija“ maisto papildų reklamoje – klaidinantys teiginiai

UAB „Biofarmacija“ maisto papildų reklamoje – klaidinantys teiginiai

UAB „Biofarmacija“ skleista maisto produktų reklama pažeidė Reklamos įstatymo nuostatas – tokį sprendimą, įvertinusi bylos aplinkybes, priėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos...

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

Atsižvelgdamas į iškilusią neeilinę problemą dėl susirgimų ir mirčių atvejų Amerikoje, susijusių su el. cigarečių vartojimu, bei gautus pranešimus dėl Europoje nustatytų Tabako produktų direktyvos draudžiamų tie...

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Nesaugius produktus platinusioms įmonėms skirtos baudos – produktų saugos reikalavimų neatitiko Artūro Žuko įmonės platintas trišakis ir UAB „Kesko Senukai Lithuania“ rinkai tiekti klijai.  Vals...

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“ – elektroninę prekybą vykdančios bendrovės pažeidė Civilinio kodekso nuostatas dėl prekių pris...

NKSC: didžiausią susirūpinimą kelia „FaceApp“ programėlės naudojimo taisyklės

NKSC: didžiausią susirūpinimą kelia „FaceApp“ programėlės naudojimo taisyklės

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos (NKSC) siekdamas užtikrinti saugios mobiliesiems įrenginiams skirtos programinės įrangos naudojimą šalies viduje, atliko taikomosio...

Pradedami patikrinimai sekso reikmenų parduotuvėse

Pradedami patikrinimai sekso reikmenų parduotuvėse

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pradeda tikrinimų programą, kurios metu specializuotose sekso reikmenų parduotuvėse bus tikrinamos kosmetikos ir c...

Pavojų vartotojų sveikatai galėjo sukelti kelioninis įkroviklis ir dantų pasta

Pavojų vartotojų sveikatai galėjo sukelti kelioninis įkroviklis ir dantų pasta

Du nesaugūs produktai – elektros smūgį galėjęs sukelti kelioninis įkroviklis bei draudžiamą medžiagą sudėtyje turėjusi dantų pasta – išimti iš Lietuvos rinkos. Importuotojai nuba...

Savivaldybių infrastruktūros plėtrai – naujas įstatymas

Savivaldybių infrastruktūros plėtrai – naujas įstatymas

Į LSA Žemės valdymo ir kaimo reikalų komiteto posėdį susirinkę savivaldybių merai išreiškė susirūpinimą dėl naujojo, Aplinkos ministerijos parengto Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo projekto. ...