VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą

VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą
VAS 28
2019-02-28 09:51 2019

Liaudyje sakoma, kad didžiausias dėmesys apsiperkant turi būti skiriamas avalynei ir čiužiniui. Ir jeigu miegodami mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo, avėdami batus – beveik du trečdalius. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios skatiname atidžiai rinktis avalynę. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT toliau – Tarnyba) pastebi, kad jau ne vienerius metus prekių srityje dominuoja vartojimo ginčai dėl galimai netinkamos kokybės avalynės. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu.

Avalynės prekybininkai vengia spręsti ginčus su vartotojais 

Tarnybos duomenys rodo, kad beveik 40 proc. vartojimo prekių srityje išnagrinėjamų ginčų sudaro vartotojų ir verslininkų ginčai dėl avalynės kokybės. Per kelias dienas atplyšęs padas, drėkstančios ar nudažytos pėdos, trūkinėjanti batų oda – tokie ir panašūs vartotojų nusiskundimai Tarnybą pasiekia itin dažnai ir daugelis iš jų yra pagrįsti. Pastaruoju metu aiškiai vyrauja tendencija – avalynės prekybininkų vengimas taikiai spręsti ginčus pardavimo vietoje, dėl ko vartotojai priversti savo interesus ginti pasitelkę vartotojų teisių gynėjus. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu. Tarnybos specialistai dažnai pastebi, kad pradėjus ginčo tarp vartotojo ir pardavėjo nagrinėjimo procedūrą, kai kurie avalynės prekybininkai neskuba priimti sprendimo dėl vartotojo reikalavimo ir laukia Tarnybos patikrinimo akto išvados, po kurios dažniausiai sutinka kilusį ginčą spręsti taikiai. Tenka apgailestauti, kad verslininkams trūksta geranoriškumo vartotojų atžvilgiu ir iniciatyvos imtis savireguliacijos. Verslo prioritetu turėtų būti sąmoningas ir pagarbus požiūris tiek į savo klientą, tiek į produktą bei įmonės reputaciją. 

Kaip išsirinkti tinkamą avalynę? 

  • Prieš pirkdami naują avalynės porą tikrai galite įvertinti bent vieną galimą defektą – tai bato pado ir bato viršaus sujungimo vieta. Bato viršaus odos kraštai pagal gamybos technologiją turi būti šiek tiek pašiaušti, kad geriau susiklijuotų padas ir bato viršus. Jeigu ši, pašiauštoji dalis, yra ne suklijavimo vietoje, o matoma išorėje, tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios atsiranda įplyšimų ar bato viršus atsiklijuoja nuo pado ir taip į bato vidų patenka drėgmė. Jeigu matuodamiesi avalynę pastebėjote, kad oda nors truputį pažeista, tokios batų poros geriau nepirkti.
  • Ne į visas sintetines medžiagas žmogaus organizmas reaguoja vienodai, todėl geriau rinktis iš natūralių medžiagų pagamintą avalynę. Ženklinant avalynę būtina nurodyti tris gamybai panaudotų medžiagų požymius – oda, kitos medžiagos (ne oda) ir tekstilė. Cheminės medžiagos avalynės gamyboje dažnai naudojamos siekiant atpiginti gaminius, bet pasirinkus pigesnę avalynę, pasirenkamas ir mažiau higieniškas variantas. Taigi, prieš įsigydami patikusius batus, peržiūrėkite avalynės ženklinimo simbolius ir įsitikinkite, kad su kūnu kontaktuojančios avalynės dalys – natūralios.
  • Svarbu nepamiršti, kad masinės gamybos avalynė gali neatitikti individualių kojos matmenų ir formos (pavyzdžiui, pločio, linkio ar kulno dalies formos), todėl kai kuriems žmonėms avėjimo metu avalynė gali būti nepatogi.  

Kaip elgtis, jei įsigyta avalynė – nekokybiška? 

Visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių avalynės trūkumų turi teisę kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo nuožiūra pareikšti vieną iš šių reikalavimų:

1) nemokamai pašalinti prekės trūkumus;

2) nemokamai pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę;

3) sumažinti kainą;

4) nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą.

Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės trūkumas mažareikšmis, vartotojas negali reikalauti pinigų grąžinimo. Nepamirškite, kad avalynė natūraliai dėvisi, todėl prieš kreipiantis į pardavėją dėl galimų trūkumų, vartotojui patariame įvertinti, ar tai nėra natūralios avalynės dėvėjimo pasekmės. Taip pat svarbu nepamiršti saugoti avalynės pirkimo kvitą, kadangi visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimo dokumentą.

 

VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Panašūs straipsniai

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) nurodymu užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės parduotuvės www.svajoniuspinta.lt. Kraštutin...

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia nemažai vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl MB Sakalo grupė valdomoje internetinėje parduotuvėje www.todo.lt už...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...