VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą

VVTAT: Skundai dėl avalynės kelia vartotojų teisių gynėjų susirūpinimą
VAS 28
2019-02-28 08:51 2019

Liaudyje sakoma, kad didžiausias dėmesys apsiperkant turi būti skiriamas avalynei ir čiužiniui. Ir jeigu miegodami mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo, avėdami batus – beveik du trečdalius. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios skatiname atidžiai rinktis avalynę. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT toliau – Tarnyba) pastebi, kad jau ne vienerius metus prekių srityje dominuoja vartojimo ginčai dėl galimai netinkamos kokybės avalynės. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu.

Avalynės prekybininkai vengia spręsti ginčus su vartotojais 

Tarnybos duomenys rodo, kad beveik 40 proc. vartojimo prekių srityje išnagrinėjamų ginčų sudaro vartotojų ir verslininkų ginčai dėl avalynės kokybės. Per kelias dienas atplyšęs padas, drėkstančios ar nudažytos pėdos, trūkinėjanti batų oda – tokie ir panašūs vartotojų nusiskundimai Tarnybą pasiekia itin dažnai ir daugelis iš jų yra pagrįsti. Pastaruoju metu aiškiai vyrauja tendencija – avalynės prekybininkų vengimas taikiai spręsti ginčus pardavimo vietoje, dėl ko vartotojai priversti savo interesus ginti pasitelkę vartotojų teisių gynėjus. 

Avalynės prekybininkų pasyvumas neretai matomas ir ginčo nagrinėjimo Tarnyboje metu. Tarnybos specialistai dažnai pastebi, kad pradėjus ginčo tarp vartotojo ir pardavėjo nagrinėjimo procedūrą, kai kurie avalynės prekybininkai neskuba priimti sprendimo dėl vartotojo reikalavimo ir laukia Tarnybos patikrinimo akto išvados, po kurios dažniausiai sutinka kilusį ginčą spręsti taikiai. Tenka apgailestauti, kad verslininkams trūksta geranoriškumo vartotojų atžvilgiu ir iniciatyvos imtis savireguliacijos. Verslo prioritetu turėtų būti sąmoningas ir pagarbus požiūris tiek į savo klientą, tiek į produktą bei įmonės reputaciją. 

Kaip išsirinkti tinkamą avalynę? 

  • Prieš pirkdami naują avalynės porą tikrai galite įvertinti bent vieną galimą defektą – tai bato pado ir bato viršaus sujungimo vieta. Bato viršaus odos kraštai pagal gamybos technologiją turi būti šiek tiek pašiaušti, kad geriau susiklijuotų padas ir bato viršus. Jeigu ši, pašiauštoji dalis, yra ne suklijavimo vietoje, o matoma išorėje, tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios atsiranda įplyšimų ar bato viršus atsiklijuoja nuo pado ir taip į bato vidų patenka drėgmė. Jeigu matuodamiesi avalynę pastebėjote, kad oda nors truputį pažeista, tokios batų poros geriau nepirkti.
  • Ne į visas sintetines medžiagas žmogaus organizmas reaguoja vienodai, todėl geriau rinktis iš natūralių medžiagų pagamintą avalynę. Ženklinant avalynę būtina nurodyti tris gamybai panaudotų medžiagų požymius – oda, kitos medžiagos (ne oda) ir tekstilė. Cheminės medžiagos avalynės gamyboje dažnai naudojamos siekiant atpiginti gaminius, bet pasirinkus pigesnę avalynę, pasirenkamas ir mažiau higieniškas variantas. Taigi, prieš įsigydami patikusius batus, peržiūrėkite avalynės ženklinimo simbolius ir įsitikinkite, kad su kūnu kontaktuojančios avalynės dalys – natūralios.
  • Svarbu nepamiršti, kad masinės gamybos avalynė gali neatitikti individualių kojos matmenų ir formos (pavyzdžiui, pločio, linkio ar kulno dalies formos), todėl kai kuriems žmonėms avėjimo metu avalynė gali būti nepatogi.  

Kaip elgtis, jei įsigyta avalynė – nekokybiška? 

Visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių avalynės trūkumų turi teisę kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo nuožiūra pareikšti vieną iš šių reikalavimų:

1) nemokamai pašalinti prekės trūkumus;

2) nemokamai pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę;

3) sumažinti kainą;

4) nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą.

Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės trūkumas mažareikšmis, vartotojas negali reikalauti pinigų grąžinimo. Nepamirškite, kad avalynė natūraliai dėvisi, todėl prieš kreipiantis į pardavėją dėl galimų trūkumų, vartotojui patariame įvertinti, ar tai nėra natūralios avalynės dėvėjimo pasekmės. Taip pat svarbu nepamiršti saugoti avalynės pirkimo kvitą, kadangi visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimo dokumentą.

 

VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Panašūs straipsniai

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Šių metų rugsėjo 1 d. įsigalioja Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pataisos, kuriomis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) suteikiami nauji įgaliojimai – kontroliniai (slapto pi...

Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų kelius

Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų kelius

Pirmasis Kauno arkivyskupijos atstovų ir vaiko teisių gynėjų susitikimas nutiesė bendrų veiklų stiprinant pagalbą vaikui ir šeimai kelius. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos direktorė Ali...

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

Atsižvelgdamas į iškilusią neeilinę problemą dėl susirgimų ir mirčių atvejų Amerikoje, susijusių su el. cigarečių vartojimu, bei gautus pranešimus dėl Europoje nustatytų Tabako produktų direktyvos draudžiamų tie...

Pradedami patikrinimai sekso reikmenų parduotuvėse

Pradedami patikrinimai sekso reikmenų parduotuvėse

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pradeda tikrinimų programą, kurios metu specializuotose sekso reikmenų parduotuvėse bus tikrinamos kosmetikos ir c...

Pavojų vartotojų sveikatai galėjo sukelti kelioninis įkroviklis ir dantų pasta

Pavojų vartotojų sveikatai galėjo sukelti kelioninis įkroviklis ir dantų pasta

Du nesaugūs produktai – elektros smūgį galėjęs sukelti kelioninis įkroviklis bei draudžiamą medžiagą sudėtyje turėjusi dantų pasta – išimti iš Lietuvos rinkos. Importuotojai nuba...

NKSC: didžiausią susirūpinimą kelia „FaceApp“ programėlės naudojimo taisyklės

NKSC: didžiausią susirūpinimą kelia „FaceApp“ programėlės naudojimo taisyklės

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos (NKSC) siekdamas užtikrinti saugios mobiliesiems įrenginiams skirtos programinės įrangos naudojimą šalies viduje, atliko taikomosio...

Kam patikėti vėlavusio skrydžio kompensacijos klausimą?

Kam patikėti vėlavusio skrydžio kompensacijos klausimą?

Pagaliau išsvajotoji kelionės diena ar svarbus susitikimas su užsienio partneriais, o oro uoste – nemalonus siurprizas, kad skrydis atidėtas – daugeliui keliautojų nemaloni problema, gadinanti nuotaiką ir kelian...

Savivaldybių infrastruktūros plėtrai – naujas įstatymas

Savivaldybių infrastruktūros plėtrai – naujas įstatymas

Į LSA Žemės valdymo ir kaimo reikalų komiteto posėdį susirinkę savivaldybių merai išreiškė susirūpinimą dėl naujojo, Aplinkos ministerijos parengto Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo projekto. ...

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

Nuo šių metų pradžios turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrinti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) primena, kad visi apgyvendinimo paslaugas Lietuv...

Pirmąjį metų pusmetį rūpesčių kėlė pavojingi kiniški gaminiai ir nepateikiamos instrukcijos

Pirmąjį metų pusmetį rūpesčių kėlė pavojingi kiniški gaminiai ir nepateikiamos instrukcijos

Vykdydama į Lietuvos rinką įvežamų ne maisto produktų rinkos priežiūrą, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pirmąjį metų pusmetį atliko daugiau nei 3 ...

Liūdnų pasekmių dėl nesaugios produktų konstrukcijos pavyko išvengti

Liūdnų pasekmių dėl nesaugios produktų konstrukcijos pavyko išvengti

Pavojingus produktus – elektros smūgį galėjusį sukelti adapterį bei nepatvarios konstrukcijos barškutį kūdikiams – į Lietuvos rinką įvežusiems importuotojams skirtos sankcijos už...

Kad Vėlinių ugnelės degtų saugiai: patarimai perkantiems žvakes

Kad Vėlinių ugnelės degtų saugiai: patarimai perkantiems žvakes

Visai netrukus žiebsime Vėlinių ugneles, lankysime artimųjų kapus ir minėsime Mirusiųjų atminimo dieną. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pataria, kaip saugiai ir praktiškai nau...

 ,,Sendinanti“ programėlė kelia diskusijas: ar tikrai žinome, kas gali naudotis mūsų duomenimis?

,,Sendinanti“ programėlė kelia diskusijas: ar tikrai žinome, kas gali naudotis mūsų duomenimis?

„FaceApp“ programėlė, leidžianti internautams pažvelgti į tai, kaip jie atrodytų pasikeitę šukuoseną, gerokai pasenę ar atjaunėję, pastarosiomis dienomis sudomino daugybę socialinių tinklų vartotojų. Tačiau pask...

Perkant iš nepatikimos internetinės parduotuvės laukia skaudžios pasekmės

Perkant iš nepatikimos internetinės parduotuvės laukia skaudžios pasekmės 1

Specialus pasiūlymas! Tik šiandien! Iki akcijos pabaigos liko 1 diena! – tokie ir panašūs internetinių parduotuvių skelbimai dažnam vartotojui susuka galvą ir paskatina priimti s...

Su į Ruklos PPC naujai atvykusia šeima sutiks vaiko teisių specialistai

Su į Ruklos PPC naujai atvykusia šeima sutiks vaiko teisių specialistai

Lapkričio 14 d. (ketvirtadienį) 14 val. Pabėgėlių priėmimo centre (PPC) Rukloje (Jonavos r.) su naujai atvykusia grupe šeimų susitiks vaiko teisių specialistai. Migrantams papasakos apie mūsų šalyje veikianč...

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Kai mūsų netenkina prekės ar paslaugos kokybė, verslininkas nevykdo įsipareigojimų, arba pageidaujame pasinaudoti prekės grąžinimo teise – pirmiausia turime kreiptis į pardavėją/...