Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) primena vartotojams svarbią informaciją, susijusią su automobilio remonto ir techninės priežiūros paslaugomis. Jeigu vartotojas mano, kad paslaugos teikėjas pažeidė jo teises ir nepavyksta rasti sprendimo dėl kilusios problemos, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. VVTAT, nagrinėdama ginčus dėl automobilio remonto paslaugų kokybės, bendradarbiauja su Transporto saugos administracija (LTSA), kuri vertina suteiktas paslaugas ir pateikia VVTAT motyvuotas išvadas. LTSA vykdo transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų kontrolę.
Nuo 2024 m. gegužės 1 d. transporto priemonių techninės priežiūros bei remonto paslaugas reglamentuoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. balandžio 13 d. įsakymas Nr. 3-183/D1-110 ,,Dėl transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir perdirbimo paslaugų teikimo tvarkos ir aplinkos apsaugos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (Aprašas).
Ką svarbu žinoti vartotojams apie automobilio remonto ir techninės priežiūros paslaugų teikimą?
- Automobilio remonto paslaugos gali būti pradedamos tik užpildžius užsakymo paraiškas 2 egzemplioriais. Tinkamas užsakymo paraiškos sudarymas, pasirašymas ir įteikimas turėtų būti aktualus tiek vartotojui, tiek remontą atliekančiam asmeniui (paslaugos teikėjui), ją privalo pasirašyti transporto priemonės valdytojas ir techninį aptarnavimą ar remontą atliekantis asmuo prieš transporto priemonės techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų suteikimą bei grąžinus ją valdytojui po apžiūros.
- Nesant tinkamai užpildytos užsakymo paraiškos, dažnai būna neaišku, kokie darbai buvo sutarti, atlikti ir kokia informacija apie garantijas buvo suteikta. Dėl to gali kilti sunkumų sprendžiant ginčus. VVTAT yra neteisminių ginčų sprendimo institucija, kuri paprastai ginčus nagrinėja rašytinės procedūros tvarka pagal jai pateiktus rašytinius ir (ar) daiktinius įrodymus. Dėl to, nesant rašytinių dokumentų – automobilio remonto ir techninės priežiūros paslaugų užsakymo paraiškos ir, negalint remonto paslaugų užsakymo įvertinti atsekama forma, nėra galimybės vertinti šalių žodinių paaiškinimų.
- VVTAT rekomenduoja nepalikti automobilio remontui, jei paslaugų užsakymas nėra dokumentuojamas.
- Keičiant, montuojant transporto priemonės detales ir (ar) jų komponentus, rekomenduojama rinktis tik originalias ir naujas dalis. Naudotų ar neoriginalių detalių montavimas yra vartotojo atsakomybė. Taigi, remontui naudojant neoriginalias ar naudotas detales už riziką dėl jų netinkamo veikimo, ar dėl įtakos kitų automobilio mazgų tinkamam veikimui su visomis iš to kylančiomis pasekmėmis atsakingas yra pats vartotojas. Pagal automobilių gamintojų rekomendacijas automobilis gali būti tinkamai suremontuotas tik naudojant originalias dalis.
- Aprašas numato išimtis, kada rašytinės užsakymo paraiškos nėra būtinos. Tai gali būti smulkūs automobilio remonto (ratų keitimo, stiklų remonto jų nekeičiant, žibintų šviesos šaltinių keitimo, įrangos, sistemos ar komponento papildymo eksploataciniais skysčiais (pavyzdžiui, aušinimo, stabdžių, vairo stiprintuvo, langų plovimo) paslaugos) ar techninės priežiūros darbai bei kompiuterinė diagnostika. Vis dėlto, VVTAT rekomenduoja net ir užsakant smulkaus pobūdžio automobilio techninės priežiūros ar remonto paslaugas, sudaryti užsakymo paraišką.
Daugiau informacijos apie automobilio remonto paslaugas VVTAT internetinės svetainės dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje: https://vvtat.lrv.lt/lt/DUK/ .