Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), išnagrinėjusi vartotojo skundą dėl UAB „Urbanika“ veiksmų, nustatė, kad bendrovė vykdė nesąžiningą komercinę veiklą, sudarydama klaidinantį įspūdį apie galimybę teisėtai parduoti nekilnojamąjį turtą, kurio bendrovė išties negalėjo parduoti.
Vartotojas, pasirašęs preliminariąją sutartį ir sumokėjęs 55 000 eurų, turto neįgijo, o bendrovė ilgą laiką imitavo įsipareigojimų vykdymą, siekdama išlaikyti vartotojo pasitikėjimą. Vartotojui buvo sudarytas įspūdis, jog bendrovė teisėtai užsiima butų pardavimu, kurie išties jai nepriklauso. Veikdama nesąžiningai bendrovė ilgą laiką apgaule bandė įtikinti (ir buvo įtikinusi) vartotoją, jog butas išties gali būti parduotas (sudarė antrą preliminarią sutartį, numatė dideles netesybas, perdavė buto raktus) bei taip siekdama išvengti vartotojo siekio nutraukti sutartį bei susigrąžinti sumokėtus pinigus. Be to, bendrovė nepateikė atsakymų į VVTAT paklausimus ir vengė bendradarbiavimo.
Atsižvelgus į pažeidimo pobūdį, trukmę, vartotojui padarytą žalą bei bendrovės gautą finansinę naudą, UAB „Urbanika“ skirta 77 500 eurų bauda už nesąžiningą komercinę veiklą. Taip pat papildomai skirta 3 000 eurų bauda už informacijos VVTAT neteikimą.
VVTAT primena, kad už VVTAT reikalavimo pateikti informaciją ir dokumentus, reikalingus šio įstatymo pažeidimui tirti, nevykdymą ar netinkamą vykdymą, jeigu prieš tai jis buvo įspėtas dėl šio reikalavimo nevykdymo arba netinkamo vykdymo, komercinės veiklos subjektui gali būti skiriama bauda iki trijų tūkstančių eurų.
VVTAT nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Svarbūs patarimai perkantiems nekilnojamąjį turtą
VVTAT ragina būti budriems ir atsargiems. Prieš pasirašant bet kokią sutartį:
- Patikrinkite pardavėją – pasidomėkite įmone ar asmeniu, kuris parduoda turtą. Ieškokite atsiliepimų, registrų duomenų, istorijos.
- Įvertinkite siūlomą turtą – išanalizuokite, ar informacija apie turtą yra aiški, išsami ir tikra. Neapsigaukite vien reklaminėmis frazėmis.
- Būkite atsargūs dėl mokėjimų – jei prašoma iš karto sumokėti visą sumą ar vykdyti kitus įtartinus reikalavimus, tai gali būti įspėjamasis signalas. Nepriimkite skubotų sprendimų.
- Vertinkite informaciją kritiškai – jei kažkas atrodo per gerai, kad būtų tiesa, verta dar kartą viską pasitikrinti.
VVTAT pranešimas spaudai