Švietimo, mokslo ir sporto ministerija skelbia naujų Bendrųjų ugdymo planų projektą ir laukia pastabų bei siūlymų. Šiais ugdymo planais bus remiamasi ateinančius dvejus mokslo metus. Mokyklos, vadovaudamosi bendrųjų ugdymo planų nuostatomis, pasirengs savo ugdymo planus.
2025–2026 ir 2026–2027 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų projekte suformuluota nauja nuostata dėl lietuvių kalbos ir literatūros pamokų mokyklose tautinių mažumų kalbomis. Pradiniame ugdyme siūloma mokyklai leisti mažinti kai kurių dalykų pamokų skaičių, kad susidarytų daugiau pamokų valstybinei lietuvių kalbai mokyti. Tautinių mažumų mokyklos, kaip ir mokyklos lietuvių mokomąja kalba, įgyvendina tą pačią lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą, bet iki šiol pradiniame ugdyme pamokų skaičius šiam dalykui mokyti mokyklose tautinių mažumų kalbomis buvo mažesnis. Todėl dabar siūloma suvienodinti pamokų skaičių, tačiau nedidinti mokymosi krūvio mokiniams bei nemažinti gimtajai kalbai mokytis skiriamų pamokų skaičiaus. Tokį sprendimą dėl pamokų perskirstymo savo nuožiūra galėtų priimti pati mokykla. Tokiu būdu pamokų skaičius, skiriamas lietuvių kalbai ir literatūrai mokyti(s), būtų vienodas ir mokyklose tautinės mažumos kalbomis, ir mokyklose, kuriose mokoma lietuvių kalba. Be to, skirti ne mažiau laiko lietuvių kalbai mokyti nei tautinės mažumos kalbai įpareigoja Švietimo įstatymas.
Bendrųjų ugdymo planų projekte siūloma labiau reguliuoti mokinių mokymosi krūvį, atsakingiau skirti namuose atliktinas užduotis, mokykloje stebėti ir koordinuotis, kiek skiriama namų darbų užduočių. Pasiūlyta namų darbams atlikti skirto laiko viršutinė riba pagal skirtingas ugdymo programas yra orientacinė ir turėtų atkreipti mokytojų dėmesį į skiriamų užduočių tikslingumą. Siūloma atsisakyti mažaverčių namų darbų užduočių, prasmingiau jas planuoti įvertinant bendrą visų skiriamų užduočių krūvį.
Projekte siūloma įtvirtinti įpareigojimą mokytojams po atsiskaitomųjų darbų teikti veiksmingą grįžtamąjį ryšį mokiniams. Taip pat sudaryti sąlygas mokiniams ir tėvams, jeigu jie to pageidauja, susipažinti su atsiskaitomųjų darbų užduotimis ir jų vaikų atliktais darbais.
Atnaujintos ir Bendrųjų ugdymo planų nuostatos, skirtos ugdymui ne mokyklos aplinkose organizuoti. Patikslintos ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimo formos, reikalavimai, nustatantys išvykose mokinius lydinčių darbuotojų skaičių, ir kt.
Su 2025–2026 ir 2026–2027 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų projektu galima susipažinti Seimo teisės aktų bazėje. Pastabų laukiame iki kovo 18 dienos.