Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) skaičiuoja, kad šiemet per antrąjį ketvirtį didžiausia dalis visų gautų vartotojų kreipimųsi (beveik 380) buvo dėl elektros energetikos paslaugų. Tai kone perpus mažiau palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Gyventojus domino klausimai dėl elektros tiekimo sutarčių sąlygų, taikomų planų, išrašomų sąskaitų, taip pat dėl elektros energijos paslaugų apskaitos, vartojimo ir ypač dėl elektros gamybos (saulės elektrinių) įrenginių prijungimo galimybių.
2025 m. antrąjį ketvirtį 311 vartotojų kreipėsi dėl elektros energetikos (įskaitant atsinaujinančius išteklius) sektoriaus, 40 kreipimųsi gauta dėl šilumos, 17 – dėl dujų, 4 ‒ dėl geriamojo vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo sektoriaus ir 7 – kitais klausimais.
Daugiausia kreiptasi dėl prijungimo prie elektros tinklų, elektros energijos paslaugų apskaitos, sąskaitų ir jų apmokėjimo, elektros energijos paslaugų teikimo, sutarčių sąlygų ir elektros energijos kainų bei tarifų klausimų.
VERT primena, kad vienas iš pagrindinių jos veiklos prioritetų – vartotojų teisių apsauga energetikos sektoriuje.
„Mūsų tikslas yra ne tik suteikti aiškią ir suprantamą informaciją apie vartotojų teises energetikos bei geriamojo vandens tiekimo srityje, bet ir užtikrinti jų apsaugą nuo galimų pažeidimų. Pastebime, kad gyventojai vis aktyviau domisi savo teisėmis ir žino, kur kreiptis norėdami gauti pagalbą ar aktualią informaciją“, – sako VERT Komunikacijos skyriaus vadovė Gabrielė Vasiliauskaitė.
Dauguma vartotojų į VERT kreipiasi tiesiogiai ir tik nedidelė dalis kreipimųsi instituciją pasiekia per kitas organizacijas. Tai rodo, kad visuomenei yra žinoma, jog VERT pagal kompetenciją nagrinėja su energetikos reguliavimu susijusius klausimus.
Kviečiame suinteresuotus asmenis jiems rūpimais klausimais konsultuotis su VERT darbuotojais el. paštu vartotojams@vert.lt ir nemokama telefono linija +370 800 20500.
Daugiau informacijos apie vartotojų aptarnavimą rasite ČIA.