„Tyrimo rezultatai rodo, kad mūsų pastangos gerinti paslaugų kokybę ir stiprinti pasitikėjimą mumis, duoda teigiamų rezultatų. Džiaugiamės, kad nemažai klientų mus mato kaip partnerius. Siekiame būti priežiūros institucija, kuri ne tik užtikrina taisyklių laikymąsi, bet ir aktyviai prisideda prie sprendimų paieškos, edukuoja, skatina supratimą ir bendrą atsakomybę už aplinką,“ – teigia Aplinkos apsaugos departamento direktorius Giedrius Kadziauskas.
Tarp įvairių Aplinkos apsaugos departamento teikiamų paslaugų kategorijų buvo vertinami planiniai ir neplaniniai patikrinimai, reidai, medžiotojų ir žvejų patikrinimai, leidimų išdavimas medžiotojų būreliams, laukinių gyvūnų laikymo nelaisvėje ir prekybos laukiniais gyvūnais patikrinimai. Taip pat vertinti miško priežiūros, medienos importo ir eksporto, miškų kirtimo ir užsodinimo klausimai, lentpjūvių bei miško dauginamosios medžiagos priežiūra. Tyrime daug dėmesio skirta klientų aptarnavimo ir konsultavimo kokybei.
Vartotojai aukščiausiai įvertino aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę (83 proc.) ir miškų valstybinę priežiūrą (81 proc.). Gyvosios gamtos valstybinė priežiūra sulaukė 77 proc. pasitenkinimo įvertinimo.
Siekiant gerinti klientų aptarnavimo kokybę, 2023 m. sukurtas vidinis skambučių centras, fiziniams ir juridiniams asmenims konsultuoti. Skambindami telefonu +370 700 02022, klientai gali gauti informaciją departamento kuruojamais klausimais. Tyrimo metu respondentai palankiai įvertino teikiamas konsultavimo ir informavimo paslaugas – jos sulaukė 77 proc. pasitenkinimo įvertinimo. Konsultavimo el. paštu (konsultacijos@aad.am.lt) kokybė įvertinta 80 proc., konsultacijos telefonu – 79 proc., o informacija Aplinkos apsaugos departamento svetainėje – 77 proc. Be to, visuomenės sąmoningumui skatinti, yra kuriamos ir platinamos atmintinės, padedančios tinkamai elgtis aplinkos apsaugos srityje.
Tyrimo dalyviai pripažįsta, kad Aplinkos apsaugos departamento veikla per pastaruosius 12 mėnesių ženkliai pagerėjo – vidutinis įvertinimas siekia 7,1 balo iš 10 (kur 10 – „labai pagerėjo“).
Geriausiai vertinami departamento darbuotojų mandagumas ir dalykiškumas (85 proc.) bei specialistų kompetencija (80 proc.). Kiek mažesnį pasitenkinimą kelia sprendimų pagrįstumas (76 proc.) ir su veikla susijusios informacijos pasiekiamumas (75 proc.).
Tyrimą, skirtą įvertinti Aplinkos apsaugos departamento klientų pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis lygį, 2024 m. lapkričio mėn. atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Buvo apklausta 1016 respondentų – juridinių asmenų, kurie per paskutinius 12 mėnesių buvo tiesiogiai susiję su departamento teikiamomis paslaugomis. Tyrimas buvo atliktas taikant kombinuotą metodą: CATI (Computer Assisted Telephone Interview) ir CAWI (Computer Assisted WEB Interview).
Apibendrinti tyrimo rezultatai rodo, kad Aplinkos apsaugos departamentas kryptingai siekia gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir stiprinti bendradarbiavimą su klientais.
AAD inf.