Kuomet šalyje įsigaliojo galimybių pasas, dauguma pripažins, kad viešoje erdvėje mirgėjo pranešimai apie jo klastojimo atvejus, nenorą juo naudotis, piktybiniai galimybių paso menkinimai ir pan. Ypač tokie atvejai pasireikšdavo didžiuosiuose prekybos centruose. Dabar nemaža dalis gyventojų apsiprato, suprato reikiamybę ir prievolę prekybcentrių darbuotojams vykdyti nustatytus reikalavimus dėl galimybių paso. Tačiau pagal portalo jonavoszinios.lt gautus gyventojų pranešimus galima teigti, kad šis apsipratimas neįvyko visu šimtu procentu – plūdimosi ir keiksmažodžių lavina pasipila ir Jonavoje veikiančiuose prekybos centruose.

„Čiulpk b**į, kale tu“ arba „Išsitrink galvą, žiurke!!!“

Kurį laiką portalo redakcija gaudavo atskirų pranešimų iš prekybos centrų pirkėjų,  kurie dalinosi kitų pirkėjų išgirstomis frazėmis, o tiksliau, plūdimaisis necenzūriniais žodžiais ar net grasinimais apsaugos darbuotojams, kurie tikrina Galimybių pasus. Keletas jų:

„Jau daug esu girdėjusi apie kasininkių sunkų darbą, kuomet reikia šypsotis aptarnaujant neadekvatų ar priešišką klientą. O dabar visas pirkėjų įtūžis persimetė ant apsaugos darbuotojų pečių, kurie privalo tikrinti Galimybių pasus. Štai, lapkričio pradžioje, atėjus į prekybos centrą telefone atidarinėjau savo galimybių pasą, o prieš mane, stambus vyras pradėjo plūsti apsauginę, rėkdamas „Čiulpk b**į, kale tu“. Po tokio riksmo man tikrai pasidarė baisu, o kaip jautėsi ta darbuotoja, kuri paprašė parodyti galimybių pasą, galiu tik spėlioti“, - nemalonia patirtimi dalijosi Almira (vardas pakeistas – red.past.)

„Kai patikrino mano galimybių pasą, eidamas į prekybos salę, už nugaros išgirdau rėkavimus – „Ko čia man aiškini... Kur norėsiu, ten eisiu... Išsitrink galvą, žiurke!!!“. Net atsisukau pažiūrėt, o ten ant dviejų apsaugos darbuotojų, vyro ir moters, rėkė pacanas, gal apie 20 metų. Viskas aišku, ko jis ten širdo - jo nenorėjo įleisti apsipirkti, nes nerodė, o gal neturėjo galimybių paso. Gal norėjo prasmukti, kaip nepilnametis, kuriems neprivalomas tas popiergalis“, - pasakojo jonavietis Petras.

„Stoviu prie vitrinų, žiūrinėju prekes, ir girdžiu - „Kas tu toks, kad man aiškintum, sterva tu“. Klausausi pirkėjo pykčio bangos ir galvoju, kad nenorėčiau šiuo laikotarpiu būti apsaugos vietoje, nes tas vaikinas, turbūt ne vienas toks, kuris išsilieja ant darbuotojų paprašiusių galimybių paso“, - kalbėjo Jolanta.  

Ar apsaugos darbuotojai saugūs?

Jonavoje veikiančių prekybos centrų atstovų pasiteiravome, ar prekybos centro vadovai sulaukia apsaugos darbuotojų pranešimų apie pirkėjų neadekvatų elgesį, reagavimą į pirkėjų išpuolius? Ar patys apsaugos darbuotojai jaučiasi saugūs? Ar apsaugos darbuotojai apmokyti, kaip elgtis grėsmingoje situacijoje, kai pirkėjas nevaldomas, plūstasi, grasina ar kitaip įžeidinėja? Ar tenka į pagalbą kviestis ir policijos pajėgas?

"Lidl"

Galimybių pasus "Lidl" prekybos centras Jonavoje tikrinti pradėjo tik nuo šių metų spalio 22 dienos. Tad galima sakyti, šioje srityje "Lidl" atstovai Jonavoje dar naujokai, lyginant su žemiau aprašytais prekybos centrais. 

„Per šį laikotarpį, kuomet yra tikrinami galimybių pasai, pirkėjai jau yra įpratę turėti reikiamus dokumentus su savimi, dėl to viskas vyksta sklandžiai. Galimybių pasų patikrą vykdo apsaugos  darbuotojai, pasitelkdami specialius mobiliuosius skenerius. Yra užfiksuoti tik pavieniai atvejai, kuomet apsaugos darbuotojams teko susidurti su konfliktinėmis situacijomis, tokių situacijų Jonavoje nėra užfiksuota“, - komentuoja „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

"Maxima"

„Maxima“ prekybos tinklo sauga rūpinasi įmonės „Eurocash1“ darbuotojai, tad atsakymus apie apsaugą pateikia  direktoriaus pavaduotojas Robertas Jasiulis. 

„Pirkėjai su galiojančiais ribojimais jau yra susipažinę ir galimybių paso patikra didžiąja dalimi vyksta sklandžiai. Žinoma, pasitaiko situacijų, kuomet lankytojai į prekybos vietą bando patekti be galimybių paso ar kito tinkamo dokumento, ar net ne su savo dokumentu, tačiau tokie atvejai vis gi yra vienetiniai. 

Mūsų galimybių pasų kontrolieriai yra apmokyti kaip elgtis iškilus konfliktinei situacijai. Visų pirma, pokalbių metu diskutuojame apie įvairias galimas situacijas ir mokomės kaip iš jų sklandžiai išeiti. Darbuotojai apmokyti etiškai elgtis ir nesivelti į konfliktines situacijas, o esant reikalui – kviesti policiją. Mūsų galimybių pasų kontrolieriams Jonavoje dar neteko kviestis policijos dėl nederamo pirkėjų elgesio“, - teigia R. Jasiulis. 

O paklaustas, ar patys apsaugos darbuotojai, galimybių pasų kontrolieriai jaučiasi saugūs darbe, atsako, kad taip, nes yra apmokyti ir visada gali sulaukti policijos pagalbos.

 "IKI"

„Tikrai pasitaiko atvejų, ne tik Jonavoje, kad klientai yra pikti dėl saugumo reikalavimų. Tačiau tokių tikrai nėra didžioji dalis. Atvirkščiai, dauguma laikosi visų reikalavimų ir į tam tikrus reguliavimus reaguoja pakankamai. 

Mūsų apsaugos darbuotojai apmokyti, kaip elgtis grėsmingoje situacijoje, kai pirkėjas nevaldomas, plūstasi, grasina ar kitaip įžeidinėja. Kadangi mūsų apsaugos darbuotojai dirba apsaugos bendrovėse, tokius mokymus atlieka būtent jų darbdaviai. Tačiau labai tampriai bendradarbiaujame su jais, šviečiame ne tik kaip reikia valdyti konfliktus, bet ir kokios yra klientų aptarnavimo taisyklės. Prekybos tinklui „Iki“ svarbiausia, kad klientai jaustųsi saugūs ir laukiami. 

Jonavoje, jeigu ir tenka kviesti papildomas policijos pajėgas, tai tikrai labai retai. Keletą kartų per metus. Per pastarąjį mėnesį nebuvo tokių incidentų, kad būtų kviesta policija“,- teigia „IKI“ atstovė, UAB Palink komunikacijos vadovė Vaida Budrienė pridurdama, kad iš pačių apsaugos darbuotojų kol kas tokių nusiskundimų dėl jų pačių saugumo nėra girdėję.

"Norfa"

„Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis nedaugžodžiavo, tik paminėjo, kad visko pasitaiko, bet policijos, jo žiniomis, kviesti neteko.

   

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: