Europos Komisija ir nacionalinės vartotojų teisių apsaugos institucijos paskelbė ES vykdytos automobilių nuomos brokerių interneto svetainių patikrinimo („Sweep”) rezultatus. Koordinuojant Komisijai, 10 valstybių narių (tarp jų ir Lietuvos) bei Norvegijos institucijos patikrino 78 svetaines, kuriose tarpininkai teikia automobilių nuomos paslaugą, įskaitant oro linijų ir kitų užsakymo paslaugų svetaines. 

Šios jungtinės veiklos tikslas buvo patikrinti, ar Europoje veikiantys didžiausi automobilių nuomos brokeriai laikosi ES vartotojų apsaugos taisyklių. Paaiškėjo, kad tik 45 % interneto svetainių atitinka nustatytus reikalavimus.  

Kaip teigė už teisingumą atsakingas Komisijos narys Didier Reynders: „Daugelis vartotojų netrukus išvyks atostogų ir išsinuomos automobilį. Dažnai jie tai daro viešbučių užsakymo ar oro linijų interneto svetainėse. Vartotojai turi žinoti apie šių brokerių vaidmenį, pavyzdžiui, į kokią įmonę jie turėtų kreiptis, kai skrydis atidedamas. Taip pat jiems reikia aiškios ir išsamios informacijos apie kainą ir draudimą, kad išsinuomavus automobilį nebūtų netikėtumų.” 

Beveik trečdalyje svetainių nebuvo aiškios informacijos, ar turintiems klausimų bei nusiskundimų vartotojams, reikia kreiptis į brokerį ar nuomos įmonę. 28 % svetainių aiškiai nenurodė brokerio įmonės pavadinimo. Be to, beveik pusėje svetainių nebuvo aiškios informacijos, kas įtraukta į sumokėtą draudimą, o kas ne. Institucijos taip pat nustatė problemų, susijusių su informacija apie kainas, pavyzdžiui, neišsamiai pateikta informacijos apie privalomus mokesčius. 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patikrino Lietuvoje veikiančias 8 interneto svetaines ir nustatė, jog kai kuriose svetainėse pateikiama informacija yra nevisiškai išsami. Taip pat nustatyta netikslumų, dėl ko vartotojams gali būti sunku teisingai suprasti pateikiamą informaciją. Viena dažniausių problemų ta, jog paslaugos teikėjas nenurodo visos reikiamos informacijos, kai kuriuose interneto tinklalapiuose keblu surasti ir kontaktinę informaciją. Be to, vartotojams gali kilti klausimų dėl paslaugos teikėjo ir tarpininko atsakomybių pasidalijimo, kadangi norint surasti šią informaciją bendrovių interneto tinklalapiuose, tenka jos gerai paieškoti. Taigi, bendrai vertinant patikrintas interneto svetaines, darytina išvada, kad informacija galėtų būti pateikiama koncentruočiau bei tiksliau, kad vartotojai galėtų tinkamai įvertinti paslaugos sąlygas. 

Atliktos stebėsenos rezultatus Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kaip ir kitos nacionalinės institucijos, panaudos planuodama veiksmus dėl galimų vartotojų interesų pažeidimų. Daugiau informacijos apie ankstesnius Europos Komisijos koordinuojamus patikrinimus galima rasti internete, kur taip pat pateikiamos gairės vartotojams, kurie planuoja įsigyti automobilio nuomos paslaugą. 

VVTAT inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: