„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir toliau intensyviai šalina audros padarinius. Taip pat informuoja klientus, kuriems buvo arba vis dar yra sutrikęs elektros energijos tiekimas, apie kompensacijų tvarką.  
 
Šiandienos 13 val. duomenimis, Lietuvoje elektros energijos tiekimas sutrikęs apie 42 tūkst. vartotojų. Nuo vakar tiekimas atnaujintas daugiau nei 50 tūkst. vartotojų, tačiau sudėtinga situacija išlieka Vilniaus, Šiaulių ir Panevėžio regionuose. Juose dirba beveik 300 brigadų.  
 
Anot ESO atstovės ryšiams su visuomene Rasos Juodkienės, visi bendrovės ir rangovų darbuotojai šiuo metu yra savo darbo vietose – remontuoja linijas ir šalina elektros energijos sutrikimus. Visi kurie atostogauja, bet nebuvo išvykę iš Lietuvos, ir tie, kurie laisvadieniuose, taip pat prisijungė prie savo kolegų dar pirmadienio rytą, kai audra siaubė visą šalį. Šiuo metu ESO bendradarbiauja su savivaldybėmis ir seniūnijomis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, kreipėsi į kolegas Latvijoje. 
 
„Suprantame klientų patiriamus nepatogumus, todėl mūsų ir rangovų elektrikai, inžinieriai dirba minimaliu poilsio režimu ir didžiajai daliai vartotojų, kurie šiuo metu dar neturi elektros energijos, tiekimas bus atnaujintas per artimiausią parą. Tuo pačiu, norime informuoti, kad gyventojams, kurie elektros neturės ilgiau nei 72 valandas, ESO, kaip numato įstatymai, išmokės kompensacijas“, – sakė R. Juodkienė. 
 
Galiojantys teisės aktai numato, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) turi priimti sprendimą dėl avarijos fakto ir teritorijos. Tuomet kompensuojama tiems vartotojams, kuriems elektros energijos tiekimas sutrikęs virš 72 valandų. Kompensacijų dydis skaičiuojamas individualiai, kaip numato įstatymas.  
 
ESO audros padarytos žalos duomenys rodo, kad avarijos zona bus paskelbta visoje šalyje, tačiau galutinį sprendimą dėl fakto ir teritorijos priims VERT. Po priimto VERT sprendimo, ESO patys susisieks su klientais, kuriems priklauso kompensacija. 
 
ESO užtikrina, kad kompensacija yra skaičiuojama nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektros tiekimo atstatymo. Gali pasitaikyti situacijų, kai tvarkant sutrikimus, randamas daugiau nei vienas pažeidimas toje pačioje ar kitos įtampos linijoje. Pavyzdžiui, pašalinus gedimą vidutinės įtampos (10 kV) linijoje, siunčiamos SMS žinutės vartotojams apie pašalintą elektros tiekimo sutrikimą.  
 
Jeigu gavę SMS klientai vis dar neturi elektros energijos, prašoma registruoti sutrikimą ir ieškomas bei šalinamas pažeidimas arčiau objekto esančiose žemos įtampos (0.4 kV) linijose. Tą galima padaryti ESO sutrikimų žemėlapyje. Tokiais atvejais kompensacija yra skaičiuojama už visą laikotarpį nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektra kliento objekte yra atstatyta, nepriklausomai nuo tarpinių pažeidimų šalinimo darbų eigos. 
 
Teisės aktai numato, kad avarijos atveju elektros energijos tiekimo neatstačius daugiau nei per 72 valandas, vartotojui turi būti išmokama kompensacija. Jos dydis priklauso nuo atjungimo trukmės ir klientui priskaičiuotos persiuntimo paslaugos mokesčių sumos per kalendorinius metus (vienkartinė fiksuota 30 proc. dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių metinės sumos ir kintamoji 0,7% dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių sumos už kiekvieną papildomą vėlavimo valandą). 
   
ESO skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą. 

ESO inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: