Gegužės mėnesį dažno vartojimo prekių krepšelis pigiausias – prekybos tinkle „Lidl“, brangiausias buvo „Rimi“, rodo slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų bendrovės „SeeNext“ tyrimas.
 
Analogiškų prekių krepšelio kaina didžiuosiuose šalies prekybos tinkluose skiriasi beveik 3 eurais, o didžiausi kainų skirtumai fiksuoti gėrimų bei pieno produktų kategorijose. Bendrai mažiausiai už įsigytas prekes tyrėjai sumokėjo „Lidl“ – 34,02 euro. Daugiausiai analogiškų prekių krepšelis kainavo prekybos tinkle „Rimi“ – 36,92 euro.
 
Gegužės 10 d. atlikto tyrimo metu slapti pirkėjai lankėsi Vilniaus ir Kauno penkių didžiausių šalies prekybos tinklų parduotuvėse – „Iki“, „Lidl“, „Maxima XX”, „Norfa XL“ bei „Rimi Hyper“. Apsipirkimui buvo pasirinktas 24 pigiausių dažno vartojimo prekių krepšelis. Jį sudarė iš skirtingų maisto kategorijų atrinktos prekės: pieno, mėsos, grūdinės kilmės, bakalėjos produktai, vaisiai, daržovės ir gėrimai.
Kurios prekės ir kur kainuoja pigiausiai?
 
Tyrimo metu mažiausia gėrimų kaina užfiksuota „Lidl“ prekybos tinkle – 8,12 euro, o didžiausia – „Rimi“. Pastarajame gėrimų krepšelio kaina sudarė 10,04 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos siekia 1,92 euro.
 
Grūdinės kilmės produktų krepšelio kaina gegužę mažiausia buvo prekybos tinkluose „Maxima“ ir „Rimi“ – 3,18 euro. Didžiausia kaina fiksuota „Norfa“ prekybos tinkle – 3,26 euro.
 
Mėsos produktai mažiausiai kainuoja „Rimi“ ir „Lidl“ tinkluose – 10,02 euro. Aukščiausia kaina fiksuota „Iki“ – 10,36 euro. Kainų skirtumas sudaro 0,34 euro.
 
Vaisių ir daržovių kainų analizė rodo, kad šio tipo produktai pigiausiai kainavo „Lidl“ – 1,94 euro, o brangiausiai – „Maxima“ tinkle – 2,68 euro.
Pieno produktai pigiausi buvo „Lidl“ tinkle ir kainavo 6,73 euro. Brangiausiai šios kategorijos prekės kainavo „Iki“ tinkle – 8,03 euro.  
 
Likusių produktų kategorijoje, kurią sudaro juodasis šokoladas, cukrus, kiaušiniai ir saulėgrąžų aliejus, mažiausia kaina užfiksuota „Lidl“ ir siekė lygiai 4 eurus, o didžiausia – „Rimi“ 4,38 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos 0,38 euro.
 
Apie tyrimą
 
Šio tyrimo metu 24 pigiausių dažno vartojimo prekių krepšelį sudarė: obuoliai (55 mm, 1 kg), bananai (1 kg), bulvės (1 kg), batonas (300 g), makaronai spagečiai (400 g), birūs ilgagrūdžiai ryžiai (800 g), birūs grikiai (800 g), vištų kiaušiniai (M dydžio, 10 vnt.), saulėgrąžų aliejus (1 l), baltasis cukrus (1 kg),  juodasis šokoladas (40%  kakavos, 100 g), vištos krūtinėlės filė (1 kg), kiaulienos ir (arba) jautienos virta dešra (1 kg), graikiškas jogurtas (10 % riebumo, 400 g), kefyras maišelyje (2,5 % riebumo, 1 l), grietinė indelyje (30 % riebumo, 400 g), fasuotas fermentinis sūris (45 % riebumo, 250 g), šviežias pienas maišelyje (2,5 % riebumo, 1 l), varškė (9 % rieb., 180 g), sviestas (82 % riebumo, 180 g), mineralinis negazuotas vanduo (1,5 l), apelsinų sultys (100 %, 1 l), šviesus alus be užstato (~5 %, 1 l), pigiausia degtinė be užst. (38-40 %, 0,5 l).  
 
Kaip skelbia tyrimą atlikusi slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra „SeeNext“, prieš apsipirkimą prekės nufotografuojamos lentynoje, taip pat užfiksuojamas pirkimo kvitas – pagal tai analizuojamos ir lyginamos produktų kainos. Be prekės nuotraukos ir įrašo pirkimo kvite apsipirkimas nėra įskaitomas analizėje. Jei prekybos vietoje nepavyksta rasti nurodytos prekės, jos ieškoma kitoje tokio paties tipo parduotuvėje. Nepavykus rasti ir kitoje parduotuvėje, perkama alternatyvi prekė iš atitinkamos prekių grupės.  
 
Prekių krepšelis sudarytas taip, kad jame esančius produktus galima būtų objektyviai palyginti – prekės yra tokių pačių charakteristikų, maksimaliai panašaus išfasavimo, tokio paties pakuotės tipo. Tai leidžia tyrime lyginti nurodytas charakteristikas turinčius pigiausius produktus, kuriuos galima rasti visuose prekybos tinkluose. Pabrėžiama, kad atskiruose prekybos centruose yra tikimybė rasti pigesnių tos pačios kategorijos (bet skirtingų charakteristikų) produktų.  
 
Anot „SeeNext“, tyrimo metu nebuvo naudojamos lojalumo ar nuolaidų kortelės, taip pat neįskaičiuojamas depozito mokestis. Produktų kainos nurodytos be nuolaidų ir apskaičiuotos pagal kainas, nurodytas pirkimo kvite. Prekių, kurioms buvo taikytos nuolaidos, kainos perskaičiuotos pagal pirmines produktų kainas įrašytas pirkimo kvite. Atvejais, kai kaina iki nuolaidos nenurodoma pirkimo kvite, bet matoma kainolapyje, skaičiavimuose naudojama kainolapio, o ne pirkimo kvito kaina. Jei kaina iki nuolaidos nėra nurodyta nei pirkimo kvite, nei kainolapyje ir jos neįmanoma nustatyti, skaičiavimuose panaudojama pirkimo kvite atspausdinta ir už produktą sumokėta kaina. Jei įprasto (be akcijos) kainolapio kaina skiriasi nuo kainos, nurodytos pirkimo kvite, fiksuojamas kainos neatitikimas tarp kainolapio ir pirkimo kvito.  
 
Slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra „SeeNext“ specializuojasi – slapto pirkėjo ir tyrimų srityje. Agentūra turi didesnį nei 700 slaptų pirkėjų tinklą Lietuvoje.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: