Pradedant vieną iš matematikos pamokų, Mokytoja suintrigavo „Ar teisingas teiginys, jog geriausia daugyba yra dalyba?“  Vaikai svarstė begales variantų, kaip nežinomą daugiklį galima rasti dalybos pagalba... kaip dalijant skaičius  galima pasitikrinti,  ar moki daugybos lentelę... Bet Mokytoja buvo atkakli: „O gyvenime?“ Po bandymų ir interpretacijų pateikė ilgam vaikams įstrigusį pavyzdį: „Jei turiu gerą idėją ir ją pasidalinu su kitais – kas nutinka idėjai? Ogi ji... daugėja. Dalindamasi ja aš ją dauginu“. Taip prasidėjo įspūdinga pamoka seniai, gal 1989-aisiais, bet ir tądien supratau, kad ji išmokė ne tik matematikos, o šiandien ją prisiminiau ne šiaip.

Ši mintis kilo užbaigus savaitę patirties dalijimosi  su jau kolegomis tapusiais Varėnos rajono Matuizų pagrindinės mokyklos kolegomis. Savaitė atvirų pamokų, nuoširdžių pašnekesių ir diskusijų, kas geriau vaikams, atrastų įžvalgų  tiek vienos, tiek kitos mokyklos mokytojų.

Susitikimų tikslas aiškus – pasidalinti savo patirtimi. To vedini mokytojai  metodininkai Olga Kasikauskienė, anglų kalbos, žmogaus saugos  - Gražina Pranckevičienė, lietuvių kalbos  Loreta Lenčiauskienė, etikos – Jolita Klibavičienė, rusų kalbos – Svetlana Ržeutskaja  bei vyresnysis fizinio ugdymo mokytojas Arūnas Čekanavičius, nepabūgę nei laikmečio iššūkių, nei nepatogumų, pakvietė kolegas į atviras pamokas, pasidalino savo darbo įgūdžiais, atradimais, bandymais ir naudojamomis metodikomis. Nuo asmeninių vertybių ir literatūrinių vingrybių iki sportinių pratimų prieš ekraną, nuo sudėtingos rusų kalbos iki sudėtingų situacijų ekstremaliomis sąlygomis. Visose pamokose buvo juntamas nuoširdus mokytojų rūpestis tuo, ką daro ir tais, kuriems tai skirta.

Kitą dieną sekė aptarimai, kaip sėkmingai veikti šiomis sąlygomis, kokius metodus naudoti, kad mokiniai siektų savo asmeninės pažangos, rastų sau tinkamiausius mokymosi būdus. Tuo dalinosi dešimtos klasės auklėtoja mokytoja Olga, kokius veiklos ir ugdymo  metodus padovanojo nuotolinis mokymasis, kokios priemonės ir formos paveikiausios, kaip jas „prisijaukinti“ ir taikyti taip, kad būtų ne tik smagūs, bet ir naudingi mokiniams ir mokytojams – savo atradimais dalinosi chemijos/biologijos mokytojas Vygandas Marozas ir vokiečių/anglų kalbų vyresnioji mokytoja Milda Juškienė, su pamokos vertinimo kriterijais bei pažangos stebėjimo modeliu supažindino žmogaus saugos mokytoja metodininkė Gražina Pranckevičienė. Savo filmuotos pamokos fragmentais ir įžvalgomis apie užsienio kalbos mokymo galimybes dalinosi anglų kalbos mokytoja metodininkė Egita Gabužienė.

Nemenkas iššūkis – įtraukusis ugdymas, kuris mūsų mokykloje gyvuoja nuo tada, kai šis pavadinimas dar nebuvo plačiai žinomas.  „Lietava“ visuomet buvo žinoma kaip atvira mokykla, mokykla kiekvienam. Savo nemenka patirtimi ir praktika  šia tema dalijosi lietuvių kalbos mokytoja Loreta Lenčiauskienė, vokiečių/anglų kalbų vyresnioji mokytoja Milda Juškienė, mokyklos specialioji pedagogė Justina Zinė ir  specialioji pedagogė-logopedė metodininkė Jolita Tumėnienė. Pastaroji savo patirtį gilino net kartu su komanda organizuodama respublikines konferencijas ir skaitydama pranešimus. Visą šį laiką kartu su mumis bendravo, administravo, koordinavo pavaduotoja ugdymui Gražina Švėgždė, o mokytojas Arūnas, šalia šuoliukų ir skersaruožių raumenų lavinimo užtikrino mūsų technologinius ryšius, sklandžias bendravimo galimybes, puikius garsą, vaizdą ir atmosferą.

Kiekvienąkart šalia būdama neabejojau esanti tvirtos, gyvos komandos dalimi - nesurepetuotų emocijų, jaudulio virpuliukų ir reikalingos padrąsinimo pačios drąsiausios komandos.

Ačiū Matuizų pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Vilijai Latvienei, jos kolegoms, kad išgirdę direktorę pristatant mokyklą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos organizuotoje konsultacijoje, patikėjo, įžvelgė prasmę mūsų darbe ir susirado mus.  Ačiū tos mokyklos mokytojams, kad rado laiko pabūti, padiskutuoti. Ir ypatingai ačiū, kad, paskatinę mus dalintis, sudarė galimybę puikiai mokytojų pašaukimo daugybai – pasitikėjimo, draugų, profesionalumo ir neabejingumui tam, kuo gyvena kasdien.

 

Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos direktorė Ina Skurdelienė

Taip pat skaitykite: