,,Sveiki. Šįryt keliai tiek mieste, tiek užmiestyje - labai blogos būklės: sniegas nevalytas, druska nebarstyta, slidu. Kodėl? kelininkai Jonavoje dirba ar ne?", - tokio skambučio iš Vaido vardu prisistačiusio vyro šiandien sulaukė portalo jonavoszinios.lt redakcija. ,,Ar kas Jonavoje valo kelius?", - klausė ir skaitytoja Lina. Įvertinus, kad klausimų, susijusių su kelių valymu redakcija sulaukė ir daugiau, kreiptasi į atsakingas tarnybas.
Paaiškina, kaip vykdomi darbai
Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančiais keliais rūpinasi AB ,,Kelių priežiūra". Šiai priklauso dalis miesto ir užmiesčio kelių. Bendrovė į užklausą sureagavo greitai.
Anot AB ,,Kelių priežiūros", žiemos sezonu galima pastebėti, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas perteklinis sniegas. Ekspertai aiškina, jog žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.
I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.
Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi keliai Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Via Baltica, Vilniaus pietinis aplinkkelis, Vilnius–Panevėžys ir kelio Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.
II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti tik atsitiktinės sniego provėžos. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.
III priežiūros lygis. Šis lygis apima dalį krašto kelių ir intensyviausių rajoninių kelių prižiūrą. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti ne gilesnių kaip 2 cm sniego provėžų. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.
IV priežiūros lygis. Pagal šio lygio aprašymą prižiūrimi krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos normalios, ant kelių dangos sniego gali būti iki 3 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.
V priežiūros lygis turi užtikrinti pagrindinį eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego ar ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y., esant lijundrai ar susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant normalioms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.
Apie A6 kelio priežiūrą
Gyventojai pastebi, kad sniegu padengtą kelio dangą buvo galima matyti ir A6 kelyje, Jonava - Kaunas atkarpoje.
Anot ,,Kelių priežiūros", A6 kelias neliko be priežiūros:
- prevensiškai buvo barstomas apie 4:30.
- valymas ir barstymas 2 automobiliai apie 6:30 iki 7:30.
- dabar išvažiuoja jau 3-ią kartą.
,,Jonavos mieste buvo barstyta 4:36, dabar snygis baigėsi, prasideda valymas ir barstymas", - paaiškina ,,Kelių priežiūra".
Dirbo ir Jonavos paslaugos
Tomis gatvėmis, kurios priklauso Jonavos miesto savivaldybei, rūpinasi AB ,,Jonavos paslaugos". Bendrovė savo ,,Facebook" paskyroje paskelbė, kad dirbo nuo pat ankstaus ryto.
,,Iškritus pirmajam sniegui (4:30 val.) nedelsdami pradėjome gatvių barstymo ir valymo darbus. Snygis buvo labai intensyvus, o darbai vyko ir vyksta be perstojo. Šį rytą iki 7:00 val. visame mieste gatvės buvo barstytos druskos mišiniu net du kartus, o barstymo bei valymo darbai tęsiami ir toliau. Mūsų darbuotojai su specialia gatvių valymo technika, valytojai ir visi atsakingi už miesto tvarkymą dirba nepailsdami, tačiau sąlygos vis tiek išlieka ekstremalios bei sudėtingos.
Būkite atsargūs, neskubėkite ir laikykitės saugaus atstumo kelyje. Primename, kad J. Basanavičiaus, Žeimių, Kauno, Ąžuolų ir Darbininkų gatvių priežiūra rūpinasi AB „Kelių priežiūra“", - skelbia ,,Jonavos paslaugos".
Atsakomybė ir vairuotojams
Socialiniuose tinkluose dėl kelių būklės diskutavę vairuotojai pastebi, kad tarnybos taip pat - ne visagalės. Šie akcentavo, kad kelyje daugiausiai problemų kyla tiems, kurie neturi patirties arba nėra tinkamai paruošę savo automobilio žiemai.
Asociatyvi archyvo nuotr.