Skaičiuojama, kad dėl rekordiškai išaugusių energijos išteklių kainų apie 20 – 30 proc. daugiau šalies gyventojų įgis teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją. Orams vėstant ir nenumaldomai artėjant šildymo sezonui, dvi jonavietės nusprendė el. būdu pildyti prašymus prisijungus prie SPIS (Socialinių paslaugų informacinėje sistemoje). Moterų nusivylimui, sistema „stebuklingai apako“ ir neatsiveria jokie rojaus vartai. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos komunikacijos skyrius teikia patarimus ir paaiškinimus.

SPIS „stebuklingai apako“  

Portalą jonavoszinios.lt pasiekė jonavietės skundas, kad aptariama sistema „nebemato“, kad jos dukra yra jos šeimos narys.

Anot moters, jai bandant pildyti prašymą dėl šildymo kompensacijos, jos prašymą sistema atmesdavo. Moteris septynis kartus tikslino duomenis, tačiau prašymas būdavo atmetamas su pranešimu dėl priežasties:

„Sistemoje SPIS Jūs gavote naują pranešimą: Jūsų prašymas atmestas. Atmetimo priežastis: Gyventojų registras neteikia duomenų apie vieną iš šeimos sudėties formoje (SP-1) nurodytų asmenų arba joje nurodyti asmenys nėra Jūsų šeimos nariai. Asmens PAVARDENIS VARDENIS duomenys, nurodyti SP-1 formoje, nesutampa su Gyventojų registro duomenimis.“

Moteris itin piktinasi, kad sistema „nemato jos dukters“, nors duomenys registrų centre atitinka dukros gyvenamąją deklaruotą vietą, taip pat šioje SPIS sistemoje moteris sėkmingai tvarkėsi „Vaiko pinigų“ išmoką, bet dabar, pildant paraišką dėl šildymo kompensacijos, SPIS „stebuklingai apako“.  

„Rojaus vartai taip ir neatsivėrė“

Kita Jonavos rajono gyventoja piktinosi, kad SPIS puslapyje nepavyksta įvesti reikiamų duomenų, supainiojami, nesusiveda vaikų asmens kodai, net strigo pats prisijungimas prie SPIS per elektroninius valdžios vartus: „Jungėmės ir per vartus, ir per langus, visaip bandėm, bet rojaus vartai taip ir neatsivėrė“, - klabėjo moteris. 

Ministerija neatsako?

Anot Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos komunikacijos skyriaus, SPIS duomenys surenkami ir apdorojami iš kelių šaltinių: gyventojų teikiami duomenys ir duomenys iš registrų  (Gyventojų registro, Adresų registro ir kt.) bei kitų įstaigų informacinių sistemų („Sodros“, Užimtumo tarnybos, Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos ir kt.).

„Prisijungimas prie SPIS vykdomas per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą „Elektroniniai valdžios vartai“. Jungiantis prie SPIS ir teikiant prašymus „Elektroninių valdžios vartų“ platformoje, vykdomas automatinis turimų duomenų sutikrinimas. Duomenims nesutampant, gyventojas yra apie tai informuojamas ir jam nurodomas pirminis nesutapusių duomenų šaltinis. Ministerija neatsako už Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos „Elektroniniai valdžios vartai“ bei trečiųjų šalių sistemų veikimą.

Minėtos moters atveju, SPIS atmesdavo prašymą, dėl duomenų nesutapimo su Gyventojų registro teikiamais duomenimis. Šiuo atveju gyventojai  reikėtų kreiptis į Registrų centrą dėl duomenų patikslinimo. Taip pat neatmetama, kad tai gali būti ir SPIS sisteminė klaida. Gyventojas pastebėjęs klaidą ar susidūręs su kitokio pobūdžio sisteminiais strigimais, klaidas gali registruoti paklausimą siunčiant el. paštu  klausk@spis.lt. Kiekvienas toks registruotas paklausimas yra nagrinėjamas individuliai“, - tikina Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos komunikacijos skyrius.

SPIS itin apkrauta dėl kelių priežasčių

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos komunikacijos skyrius teigia, kad gyventojai vis dažniau naudojasi elektroninėmis paslaugomis bei pateikia kelis patarimus kaip elgtis, jei kas nors nepavyksta.

„Kiekvienais metais SADM sukuria galimybę gyventojams vis daugiau paslaugų užsisakyti elektroninių būdu. Covid-19 situacija parodė, kad žmonių gyvenimo būdas bei įpročiai labai pasikeitė. Turime pasidžiaugti, kad sulaukiame vis daugiau gyventojų prašymų, kurie teikiami elektroniniu būdu. Atitinkamai visi pateikti prašymai savivaldybių specialistų yra nagrinėjami toje pačioje SPIS sistemoje.

Papildomai pažymėtina, kad savivaldybės, socialinės įstaigos, mokyklos, kitos savivaldybių įstaigos, nevyriausybinės organizacijos ir kitos įstaigos, teikiančios paramą, šioje sistemoje kiekvieno mėnesio sandūroje turi pateikti savo veiklos ataskaitas, kurioms duomenis renka arba teikia SPIS. Tokiu būdu susidaro apkrova tiek iš išorinės, tiek iš vidinės sistemos pusės.

Įtakos turi ir sezoniškumas. Pastebimas padidėjęs prašymų pateikimas būsto šildymo kompensacijai gauti.

SPIS nuolatos vykdomi tobulinimo bei modernizavimo darbai. Šiuo metu vykdomi modernizavimo darbai, kurie leis be trikdžių pateikti ir apdoroti didesnį prašymų bei užklausų kiekį. Tačiau šiems pakeitimams reikia laiko.

Fiksuojami trumpalaikiai sutrikimai, kurie trumpam sutrikdo prisijungimą gyventojams ar savivaldybių darbuotojams. Esant strigimams, siūlome pabandyti jungtis iš naujo kiek vėliau arba prašymus teiktis tiesiogiai kreipiantis į savivaldybę“, - patikino ministerija.

 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: