Peticiją pasirašė 1 509 asmenys 

Nuo š. m. gegužės mėnesio portalas jonavoszinios.lt kvietė pasirašyti redakcijos iniciuotą peticiją ,,Dėl nepritarimo Jonavos miesto J. Ralio gatvės ir jos pėsčiųjų perėjos pertvarkymo", kuria buvo siekiama atkeipti LR Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos dėmesį į Jonavos miesto centre esančias nuolatines spūstis bei sustabdyti Kelių direkcijos užmojus siaurinti minimą gatvę ir ten esančios pėsčiųjų perėjos pertvarkymą.  

Peticijoje buvo siūlomas miestui palankesnis gatvės pertvarkymo variantas arba prašoma ieškoti kitų alternatyvų. Visą peticijos tekstą rasite ČIA.  

Per du mėnesius peticiją pasirašė 1 509 asmenys. Liepos mėnesį peticiją su parašais teisininkai įteikė LR susisiekimo ministerijai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai.  

Ministerija nusikratė atsakomybės ir pareiškė, kad tai ne jų kompetencija, todėl prašymą nagrinės tik Kelių direkcija. 

Kelių direkcija ,,šeimininkaus" savaip 

Rugpjūčio 23 dieną gautas Kelių direkcijos generalinio direktoriaus patarėjo Remigijaus Lipkevičiaus atsakymas į pateiktą peticiją.  

„Kelių direkcija išnagrinėjo Jūsų 2023 m. liepos 14 d. el. kreipimąsi dėl sprendinių ties pėsčiųjų perėja, esančia valstybinės reikmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava–Gudžioniai 0,537 km (J. Ralio gatvėje, Jonavoje), praplėtimo. Informuojame, kad Kelių direkcijos užsakymu 2022 m. buvo parengtas paprastojo remonto aprašas „Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava–Gudžioniai ties 0,537 km paprastasis remontas sutvarkant pėsčiųjų perėją“ (toliau – Projektas).  

Projektas suderintas su Jonavos rajono savivaldybės administracijos Jonavos miesto seniūnija. Projekte numatyta pėsčiųjų perėją atnaujinti pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių reikalavimus, t. y. pėsčiųjų perėja bus susiaurinta, įrengiant iškilią saugos salelę, trumpinant autobusų įvažą, taip pat perėja bus pritaikyta specialiųjų poreikių turinčių žmonių poreikiams. Pažymime, kad projektas yra suderintas su suinteresuotomis šalimis ir Kelių direkcija, šiuo metu organizuojamas rangos viešasis pirkimas. Darbus įgyvendinti planuojama per 2023-2024 m.  

Atkreipiame dėmesį, jog pėsčiųjų perėjos susiaurinimo sprendiniai ženklios įtakos eismo laidumui nedarys, nes kelias išplatėja kaip tik ties esama pėsčiųjų perėja ir sankryža su Kauno g. Be to dėl salelės įrengimo eismo organizavimas ties perėja ir sankryža taps aiškesnis, paprastesnis bei tvarkingesnis (bus aiškiau suprasti, priešingai nei dabar, kur kelias išplatėja), kas lems didesnę eismo saugą visiems eismo dalyviams. Atkreipiame dėmesį, kad esama pėsčiųjų perėja yra ženkliai per plati (per 4 eismo juostas ir autobusų sustojimo aikštelės dalį, viso siekia apie 18 m) ir turi būti susiaurinta taip, kad atitiktų eismo saugos kriterijus pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles, kurių nuostatos turi būti taikomos projektuojant kelius ir gatves (rengiant kelių ir gatvių tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio ar paprastojo remonto projektus). Taip pat perėją turi būti pritaikyta žmonėms su specialiaisiais poreikiais.  

Pažymime, kad tai yra lokalus perėjos sutvarkymo projektas, didinantis pėsčiųjų eismo saugą joje, kelio ruožas prieš perėją (jį platinant) arba sankryža (įrengiant joje šviesoforą) į perėjos sutvarkymo apimtis nepatenka ir artimiausiu metu tvarkoma nebus“, - atsakyme į peticiją rašo Kelių direkcijos generalinio direktoriaus patarėjas Remigijus Lipkevičius.  

Peticijos iniciatyvą palaikė Seimo narys ir vietos valdžia 

Su idėja stabdyti pertvarkymą ar ieškoti kitų sprendinių J. Ralio gatvėje supažindinta buvo ir vietos valdžia bei LR Seimo narys, kurie palaikė peticijos iniciatyvą. Jiems taip pat pateiktas ir Kelių direkcijos atsakymas, kuris, švelniai tariant, nuvylė tiek LR Seimo narį Eugenijų Sabutį,  Jonavos merą Mindaugą Sinkevičių ir rajono tarybos narį, Saugaus eismo komisijos pirmininką, Miesto ir infrastruktūros plėtros komiteto pirmininką Erlandą Andrejevą. 

Kelių direkcija ,,žino geriau” 

,,Akivaizdu, kad valstybinė įmonė, atstovaujanti visus valstybinius kelius, nepakeitė savo pozicijos nepriklausomai nuo to, kad buvo ir peticija, ir žmonių noras kitaip organizuoti saugumą J. Ralio gatvėje. Panašu, kad Kelių direkcija ,,žino geriau”, kaip neretai būna, toks Vilniuje dirbančių specialistų požiūris. Kelių direkcija užsispyrusiai ir paliks taip, kaip jie įsivaizduoja, ko reikia jonaviečiams", - ironizavo meras Mindaugas Sinkevičius. 

,,Gyvenimas kartais padiktuoja, jog popieriuje vienas projektas atrodo vienaip, o gyvenime – kitaip. Ir ankstesni pavyzdžiai rodo, kad visuomenė ne visada priima naujoves, o naujovės ne visada pasiteisina. Projektuotojai, komisijų nariai, ekspertai sudėlioja tokius sprendinius paveiksliukuose, kurie gyvenime nepasiteisina, o vėliau tenka taisyti tai, kas jau atlikta. Nuviliantis faktas yra neįsiklausymas į visuomenę, į Jonavos krašte gyvenančių žmonių nuomonę.  

Vertinant Kelių direkcijos atsakymą, jų sprendiniai bus realizuoti - salelės, susiaurinimas - mūsų nuomonė nebuvo išgirsta. Atvažiavę nuo tilto per Nerį matysim susiaurėjimą, nors ir savivaldybė, ir visuomenė norėjo platesnio kelio, kad abejomis kryptimis būtų po dvi juostas. Belieka konstatuoti, kad valstybė padarys taip, kaip įsivaizduoja, o gyvenimas parodys, ar nereiks, kaip su ankstesniais projektais, vėl koreguoti.  

Buvo sveikintina iniciatyva, peticija plačiai pasklido, buvo aptariama, tačiau ne visuomet visuomenės nuomonė yra girdima valstybės institucijose. Nenusiminkim, nors ir rezultatas nuviliantis, kuris bus realizuotas, o galbūt vėliau ir keičiamas”, - Kelių direkcijos atsakymą komentavo meras Mindaugas Sinkevičius.  

Ar peticija paskutinis žingsnis stabdant J. Ralio gatvės pertvarkymą? 

,,Niekada nebūna paskutinio žingsnio. Viską, kas yra padaroma, galima perdaryti ar atnaujinti”, - į klausimą atsako LR Seimo narys Eugenijus Sabutis. 

Parlamentas teigia, kad peticijos kreipimasis buvo išgirstas, ją pasirašė ir jis pats.  

,,Peticija buvo išgirsta. Pats ją pasirašiau. Nuvykau asmeniškai susitikti su Kelių direkcijos ir dabartiniu, ir buvusiu vadovu. Galiu pasakyti tik tiek, kad buvo klausomasi, bet nebuvo įsiklausyta. Deja, tai nuvilia. Man tik paaiškino, kad saugumo reikalavimai yra svarbiausia, o pagal saugumą čia reikia pasiaurinti.   

Nors pristačiau kitas galimybes, kitokius sprendimus, kviečiau atvykti ir pasižiūrėti, kaip galima nesiaurinant tvarkyti J. Ralio gatvę išlaikant saugumo reikalavimus, deja, nebuvo išgirsta.  

Mano manymu, investuoti į tas vietas kur nereikėtų lįsti, ypatingai siaurinant, nereikėtų. Investuoti būtina į tuos kelius, kur tikrai reikia, nes Lietuvoje tragiškos būklės gatvių apstu. J. Ralio gatvė dar nėra prasta, o Jonavos bei kituose rajonuose yra kitų kelių, kuriuos būtina tvarkyti.  

Susisiekimo ministras neretai sulaukia kitų Seimo narių klausimų, kodėl tvarkomos pakankamai geros būklės gatvės, kodėl Kelių direkcija per naujo asfaltuoja dar geros kokybės asfaltuotą gatvę, kai už kelių kilometrų kitame kelyje -  duobės? Atsakymas toks pats, kaip ir Jonavos žmonėms - ,,Mes žinom geriau”.  

Seimo narys neatmeta galimybės, kad viltis dar nėra prarasta. Jo teigimu, net ir pertvarkius J. Ralio gatvę ir čia esančią perėją, ateityje tai bus galima pakeisti: ,,Ši gatvė nėra šventa karvė. Kai pertvarkys ir matysim, kad tai atlikta netinkamai, naujai valdžiai inicijuosim kitą J. Ralio gatvės pertvarkymą”.  

Tikėjosi, jog bus atsižvelgta  

Kaip dar gegužės mėnesį yra sakęs rajono tarybos narys, Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Miesto ir infrastruktūros plėtros komiteto pirmininkas Erlandas Andrejevas, jis vylėsi, jog Kelių direkcija į peticiją ir gausius gyventojų parašus atsižvelgs.    

„Peticiją vertinu teigiamai ir esu vienas iš pirmųjų ją pasirašęs. Džiaugiuosi, kad peticija pasirašoma labai aktyviai, jau virš trūkstančio parašų. Netrukus Saugaus eismo komisija ir Miesto komitetas, kartu su peticijos surinktais parašais bandysim kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją ir noriu tikėti, kad į tai bus atsižvelgta“, - gegužės mėnesį peticiją komentavo E. Andrejevas, o sužinojęs neigiamą Kelių direkcijos poziciją, džiaugsmu netryško.  

Patvirtintas J. Ralio gatvės ir perėjos rekonstrukcijos planas – nuotraukų galerijoje.    

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: