Nuo 2021 metų vykusios Jonavos rajono savivaldybės, Saugaus eismo komisijos (SEK) bei AB „Lietuvos automobilių kelių direkcijos“ (Kelių direkcija) derybos dėl Jonavoje esančios J. Ralio gatvės ir jos perėjos sutvarkymo pralaimėtos ne Jonavos naudai.

Derybų objektas – J. Ralio gatvė

Jonavos miesto centre esanti  J. Ralio gatvė, kuri sutampa su rajoniniu keliu Nr. 1521 Jonava-Gudžioniai, priklauso Kelių direkcijai. Didinant J. Ralio gatvės ir joje esančios perėjos saugumą, Kelių direkcija užsimojo pertvarkyti aptariamą gatvę taip, kad ji atitiktų eismo saugos kriterijus pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles. O tai reiškia, kad numatyta perėją susiaurinti įrengiant saugos salelę bei trumpinat autobusų stotelės įvažą.

Kol dar buvo ruošiamas gatvės pertvarkos projektas, Jonavos rajono savivaldybės administracija projekto sprendiniams priešinosi ir ilgą laiką, beveik 2 metus derėjosi su Kelių direkcija prašydama remonto sprendinių koregavimo siekiant ne siaurinti, o anaiptol, rasti galimybę praplatinti J. Ralio gatvės važiuojamąją dalį atkarpoje nuo 0,46 km. Rajono savivalda akcentuodavo, kad rytinio ir vakarinio piko metu aptariamoje kelio atkarpoje formuojasi automobilių spūstys dėl susiaurėjimo iki vienos važiuojamosios juostos ir prašydavo, kad susiaurėjusi kelio atkarpa būtų praplatinta iki dviejų važiuojamųjų juostų, susiaurinant pėsčiųjų taką ties tiltu per Neries upę. (Plačiau apie buvusias derybas ČIA.)

Ar yra galutinis sprendimas?

Šių metų balandžio pradžioje Kelių direkcijos pasiteiravome, ar jau priimtas galutinis sprendimas, kaip bus pertvarkoma J. Ralio gatvė ir joje esanti pėsčiųjų perėja?

„Pėsčiųjų perėjos sutvarkymo projektas yra parengtas ir suderintas. Sprendiniai nepasikeitė, planuojama perėją susiaurinti įrengiant saugos salelę bei trumpinant autobusų stotelės įvažą“, - atsakė Kelių direkcija.

Vilniaus klerkai žino geriau, ko reikia jonaviečiams?

Trumpas ir be detalių pateiktas Kelių direkcijos atsakymas leidžia ironizuoti, kad Vilniuje esantys, prie kompiuterių dirbantys klerkai žino geriau, ko reikia jonaviečiams. „Aukštai sėdintys“ ir į kalbas nesileidžiantys sostinės specialistai, net nesivargina tiesiogiai komunikuoti su regionais ir aklai vadovaujasi įstatymo raide, Susisiekimo ministro 2020 m. rugpjūčio 28 d. pasirašytų įsakymu?

Kad Kelių direkcija neatsižvelgė į rajono prašymus ir saugumo salelės įrengimo sprendiniai liko tokie patys, patvirtino ir SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas, stebėdamasis, kad pastarieji galimai net nevertino būsimo „butelio kakliuko“ efekto ties tiltu per Nerį.

„Tiek ir Saugaus eismo komisijos, tiek savivaldybės administracijos vardu bandėme derėtis, rašėme raštus, bet gavosi taip, kad nelabai kas reagavo į mūsų prašymus. Norėjome, kad sutvarkytų pėsčiųjų perėją, jog praplatėtų J. Ralio gatvė, nes čia formuojasi spūstys, tačiau Vilnius pasirinko paprasčiau – susiaurinti ir padaryti vienos eismo juostos pravažiavimą atvykus nuo tilto.

Vienareikšmiškai čia bus „butelio kakliuko“ efektas, nes šios gatvės sankryža ir taip problematiška. Atvažiavus iš Kauno gatvės į Ralio, sunku įvažiuoti ir į kairę, ir į dešinę. Važiuojant iš Panerių gatvės ar Vytauto skersgatvio, patekti į pagrindinę gatvę taipogi sudėtinga. 

O dabar, kai ketinama susiaurinti, neišvengsime dar didesnių bėdų. Jei pravažiavus tiltą buvo galima nesunkiai nusukti į dešinę, į Panerių gatvę, prasilenkiant tilpo du automobiliai, tai susiaurinus prieš pėsčiųjų perėją – bus „kakliukas“, du automobiliai nebegalės pravažiuoti. Nežinau, kaip tokie sprendiniai tenkins jonaviečius, bet tikėtina, kad Vilnius geriau supranta, nei mūsų miestiečiai“, - ironizuoja SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas.

Pėsčiųjų perėjos projektas patvirtintas, pasirašytas, antspauduotas. Beliko laukti realių, Kelių direkcijos užmojų įgyvendinimo. Kada konkrečiai prasidės rekonstrukcijos darbai, tiksli data nėra aiški, tačiau teigiama, kad pokyčių sulauksime jau šįmet.

Patvirtintas J. Ralio gatvės ir perėjos rekonstrukcijos planas – nuotraukų galerijoje.   

  

 

 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: