Spalio pabaigoje išplatinus pranešimą apie Jonavoje, J. Ralio gatvėje, pėsčiųjų perėjoje kliudytą berniuką (plačiau skaitykite čia), atkreiptas dėmesys į pastarosios saugumą - jonaviečiai komentavo, kad perėja yra nesaugi ir būtina imtis jos pertvarkymo. Dalis gyventojų akcentavo, kad šioje perėjoje praverstų šviesoforas. Pastebėjimai apie tai pasiekė ir Jonavos rajono savivaldybės saugaus eismo komisiją (SEK), tačiau J. Ralio gatvė - ne Jonavos valdžios rankose: ji priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Dėl to SEK dar kiek anksčiau kreipėsi į direkciją, kad ši įvertintų aptartą situaciją. 

Rengiamasi remontui

Portalui jonavoszinios.lt susisiekus su LAKD patvirtinta, kad šiuo metu VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu yra rengiamas perėjos sutvarkymo paprastojo remonto aprašas, pagal kurį planuojama atlikti perėjos tvarkymo darbus.

Pėsčiųjų perėją siekiama sutvarkyti taip, kad ji atitiktų eismo saugos kriterijus pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles (nuoroda - https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/69f4fa61e96611ea8d16c98db9b69006), kurių nuostatos turi būti taikomos projektuojant kelius ir gatves (rengiant kelių ir gatvių tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio ar paprastojo remonto projektus).

Mato trūkumų

,,Pabrėžtina, kad esama pėsčiųjų perėja yra per plati (per 4 eismo juostas ir autobusų sustojimo įvažą, viso siekia apie 18 m), todėl didinant eismo saugą joje, ji turėtų būti susiaurinta. Taip pat perėją turėtų būti pritaikyta žmonėms su specialiaisiais poreikiais", - teigia LAKD.

 Anot direkcijos, rengiamo perėjos sutvarkymo projekto sprendiniuose numatyta perėją susiaurinti įrengiant saugos salelę bei trumpinat autobusų stotelės įvažą. Saugos salelės labai dažnai taikomos, kaip inžinerinės eismo saugos priemonės, jų paskirtis – apsaugoti pėsčiuosius ir dviratininkus, judančius per gatvę, atskirti priešpriešinio eismo srautus, gretimas eismo juostas, riboti neleistinus manevrus.

,,Saugos salelėje pėsčiasis gali saugiai sustoti įveikęs dalį kelio, įvertinti eismo situaciją ir toliau tęsti kelionę. Taip pat dėl salelės įrengimo konkrečioje situacijoje, eismo organizavimas ties perėja ir sankryža taptų aiškesnis, paprastesnis bei tvarkingesnis (būtų aiškiau suprasti, priešingai nei dabar, kur kelias išplatėja), kas lemtų didesnę eismo saugą visiems eismo dalyviams.

Atkreipiame dėmesį, kad projektas dar nėra baigtas rengti ir derinti. Siekiant perėją sutvarkyti kokybiškai pagal taisyklių nuostatas, reiktų atlikti dangų suvedimo darbus už Kelių direkcijos valdomo sklypo ir statinio ribų, todėl projektas turi būti suderintas su Jonavos rajono savivaldybe", - teigia LAKD.

Savivaldybė siaurinimui nepritaria

Anot direkcijos, kol kas derinimo darbai dar nėra baigti. O šiandien dienai aiškėja, kodėl nepavyksta suderinti minėto projekto - Jonavos rajono savivaldybės administracija projekto sprendiniams nepritaria.

Portalo duomenimis, dar 2021 metais rajono savivaldybė kreipėsi į direkciją teigdama, kad rytinio ir vakarinio piko metu, aptariamoje kelio atkarpoje dėl susiaurėjimo formuojasi automobilių spūstys. Tuomet buvo prašyta, kad minimas susiaurėjimas būtų praplatintas iki dviejų važiuojamųjų juostų, susiaurinant pėsčiųjų taką. Savivaldybės administracija pakartotinai į direkciją kreipėsi ir š.m. lapkričio mėnesį prašydama koreguoti remonto sprendinius ir rasti galimybę praplatinti J.Ralio gatvės dalį.

Portalo žiniomis, direkcijos ir rajono savivaldybės derybos vyksta iki šiol. Koks bus priimtas sprendimas, kol kas lieka nežinia, tačiau vertinant ne vieną ankstesnį pavyzdį, kuomet direkcija netenkina vietos valdžios lūkesčių, sprendimo priėmimas gali ir užtrukti.

Ar svarstyta šviesoforo įregimo galimybė?

Pasiteiravus, ar svarstyta šviesoforo įregimo galimybė, direkcija nurodė, kad tokio sprendimo planuose nėra.

,,Atsižvelgiant į tai, kad greta perėjos yra sankryža, ši galimybė galėtų būti svarstoma tik sankryžos pertvarkymo atveju, prieš tai ištyrus eismo srautus.

Taip pat atkreipiame dėmesį, kad nei ilgesnio kelio ruožo, nei sankryžos šalia pėsčiųjų perėjos artimiausiu metu nėra suplanuota pertvarkyti dėl esamų žemų pozicijų rekonstruotinų ir remontuotinų rajoninių kelių ruožų ir vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinių eilių sąrašuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava–Gudžioniai ruožas nuo 0,105 iki 0,662 km yra 2394 vietoje,  sankryža, esanti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava–Gudžioniai 0,529 km – 387 vietoje).

Šiuo metu svarstomas optimalus sprendimas didinti pėsčiųjų perėjos saugumą – susiaurinti esamą perėja įrengiant saugos salelę", - paaiškino LAKD.

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: