Gruodžio 19-osios rytą į redakciją paskambino Tautvilė (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) ir pasidalino savo patirtimi apie apsilankymą Rimkų šeimos sveikatos centre, įsikūrusiame P. Vaičiūno g. 15. Nemažai neigiamų emocijų ir net fizinių negalavimų po vizito klinikoje patyrusi moteris nusprendė netylėti. Portalui siekiant gauti klinikos komentarą šią tema, dvi dienas nepavyko prisiskambinti nurodytu telefono numeriu, o vėliau nusiuntus užklausą elektroniniu paštu, klinika uždraudė žiniasklaidai viešinti nėščiosios situacija bei pagrasino kreiptis į teisines institucijas.
Moteris liko šokiruota, be paslaugos ir su fiziniais negalavimais
Tautvilė apibūdino pretenziją Rimkų šeimos sveikatos centrui, papasakojo savo apmaudą, o mes šia istorija dalinamės su savo skaitytojais.
,,Rimkų šeimos sveikatos centre, kitaip vadinamą Dulinskų klinika, buvau pirmą ir paskutinį kartą.
Man 45 metai, esu nėščia ir kūdikį saugau kaip savo akies vyzdį, todėl prieš skrydį į užsienį norėjau gauti medikų išvadas. Prieš tris savaites užsiregistravau į Rimkų šeimos sveikatos centrą, kad padarytų echoskopiją. Dieną prieš vizitą, paskambinusi pasitikslinau laiką, ar gydytoja mane priims 10.40 val. Administratorė patikino, kad vietų yra ir aš galiu atvykti anksčiau, tai yra 10 valandą.
Atvažiavau į kliniką 10 ryto, bet pas gydytoją nepatekau, sakė dar palaukti. Pasirodo, prieš mane, pas tą pačią ginekologę, apžiūros laukė dar trys moterys. Po akimirkos sugūžėjo gal dar 10 ar 12 žmonių. Kas kosėjo, kas čiaudėjo, klinika net kaukių nepasiūlė, o aš neseniai atsigavus po ligos, likau šokiruota.
Palaukusi apie 10 minučių, paklausiau, kada pateksiu pas gydytoją, tačiau konkretaus atsakymo negavau, buvo liepta laukti, nes gydytoja užimta. Kaip darbuotojos nesugebėjo sudėlioti vizitų laikų, kad mane kviesdami anksčiau, sulaukia kitų pacientų antplūdžio?
Administracijoje prašiau nukreipti pas atsakingus asmenis, užėjusi į nurodytą kabinetą, sulaukiau tik gydytojos replikos - pas mane pacientas, negaliu kalbėti. Nei atsiprašė, nei paaiškino, tiesiog paprašė išeiti iš kabineto. Man siaubą sukėlė toks privataus sektoriaus abejingumas, kad esant tiek sergančiųjų, nepasirūpina kitų pacientų patogumu, saugumu. Kol nepapriekaištavau dėl veido kaukių, tol niekas tuo nesirūpino, nors, manau, privalo.
Ilgiau laukti negalėjau, nei savęs, nei savo įsčiose esančio vaiko žaloti nenoriu, nes nežinia, kiek dar ateis sergančiųjų. Nors ėjau gauti mokamą paslaugą, išėjau iš klinikos negavusi medicininės apžiūros, o gavusi tik susierzinimą.
Grįžau namo su itin neigiamomis emocijomis, pradėjo skaudėti pilvo apačią, galvą. Ne tik medikai, bet ir paprasti žmonės žino, kad besilaukiančios moterys ypač jautriai reaguoja į įvairias situacijas, ir sulaukti tokio neprofesionalumo, abejingumo privačioje klinikoje tikrai nesitikėjau. O kai paprašiau skundų ar pageidavimų knygos, kad galėčiau parašyti savo nuomonę, man pareiškė, kad tokio dalyko nėra. Davė baltą lapą, maždaug - rašyk močiutei į kaimą.
Parašysiu, būtinai, kad ir kiti žinotų, ko gali tikėtis”, - pasakojo Tautvilė bei pridūrė, kad ji nėra konfliktinė asmenybė, priekabių neieško, tačiau šiuo atveju buvo iškoneveikta.
Grasinantis atsakymas
Portalas jonavoszinios.lt nesėkmingai dvi dienas bandė prisiskambinti Rimkų šeimos sveikatos centrui viešai nurodytų vieninteliu telefono numeriu. Tačiau net ir 100 kartų perrinkimo funkcija nedavė rezultatų, kol galiausiai balsas kitame ragelio gale teikėsi nurodyti, kokiu elektroniniu paštu siųsti užklausą dėl Tautvilės situacijos. Po papildomo paklausimo ar laukti atsakymo, gautas Rimkų šeimos sveikatos centro vadovo komentaras ir tuo pačiu draudimas viešinti situaciją. Dalinamės komentaru, kalba netaisyta:
,,Mūsų įstaiga nėra gavusi raštiško skundo.
Anoniminų skundų mes nenagrinėjam ir į juos neatsakom.
Dėl jūsų paminėtos konfliktinės situacijos:
asmuo atvyko ne jam paskirtu laiku; dėl ko turėjo laukti;
asmens apsaugos priemonės (medicininės kaukės) yra rekomendacinio pobūdžio minimas asmuo atvykęs nedėvėjo kaukės, pareiškė, kad jos neturi. o suteiktą jai kaukę metė akušerei į veidą, bet neužsidėjo;
praėjus 5 min. po paskirto laiko, asmuo įsiveržė pas gydytoją esant kitam pacientui ir reikalavo, kad jį aptarnautų nedelsiant;
Apgailestaujame, kad minimas asmuo nepatenkino savo lūkesčių ir nors buvo sutarta, kad kita pacientė jai užleis eilę, tačiau 10.45 val. tai yra praėjus 5 min. po paskirto laiko pasišalino atsisakęs rašyti skundą.
Susiklosčiusią situaciją stebėjo kiti mūsų pacientai besilankantys įstaigoje.
Pageidaujant susipažinti su situacija smulkiau siūlyčiau atvykus pasikalbėti su įstaigos darbuotojais, prieš tai susitarus.
Teikiant atsakymus į skundus visada koncultuojamės su juridines paslaugas teikiančiomis įmonemis. Ir informuojame, kad teikti faktais nepagrįsta ir neteisingą informaciją mūsų įstaigos atžvilgiu viešai neleidžiame, nes dėl pasėkmių kreipsimės į teisines institucijas”, - rašo vadovas Arūnas Martinonis bei pateikia papildomą pastabą:
,,P.S. (Pasitaiko asmenys, nesusiję su gydymo įstaiga, ypač asmenys negyvenantys lietuvoje, neturintys sveikatos draudimo Lietuvoje ir kartais nesuvokiantys, kaip veikia sveikatos sistema, nesilaikantys abipusės pagarbos ne tik prieš medicines darbuotojus, bet ir prieš kitus pacientus)”.