Jonavos rajono savivaldybės administracija įgyvendina projektą „Avaringų vietų skaičiaus mažinimas Jonavos mieste“.
Projektu sprendžiama problema.
Išanalizavus Jonavos miesto įskaitinius eismo įvykius, buvo nustatyta, kad per 3 metų laikotarpį Jonavos mieste buvo užregistruoti 96 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 3 žmonės ir 101 buvo sužeistas bei užregistruoti įskaitiniai eismo įvykiai: 49 atsitrenkimai į pėsčiuosius (12 juodosiose dėmėse), 21 susidūrimas (3 juodosiose dėmėse), 12 susidūrimų su dviračiu (1 juodojoje dėmėje) ir 5 kiti eismo įvykiai (1 juodosiose dėmėse).
Jonavos gatvėse, kurios dėl avaringumo yra įvardintos kaip „juodosios dėmės“, yra nesaugios pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, todėl eismo saugumo klausimai turi būti sprendžiami. Pagal avarijų skaičių „juodosios dėmės“ yra Žeimių g. ir Kosmonautų g. sankryžoje (Valstybinės reikšmės kelias), J. Ralio - J. Basanavičiaus g. (Valstybinės reikšmės kelias) sankryžoje bei avaringa vieta Vasario 16-osios gatvės ruože nuo Žaliosios g. sankryžos iki Rimi parduotuvės.
Jonavos mieste Vasario 16-osios gatvė yra viena iš nesaugiausių gatvių. Nuo 2019 m. šioje gatvėje įvyko trys eismo įvykiai, kuriuose sužaloti žmonės. Projekto metu rekonstruojama gatvės atkarpa, kuri yra identifikuota kaip avaringa vieta. Avaringos vietos Jonavoje, Vasario 16-osios gatvėje pase buvo nustatytos šios saugaus eismo problemos:
- Per ilga pėsčiųjų perėja – apie 9,0 m ilgio.
- Iš parduotuvės nuovažos pavojingas kairys posūkis į pėsčiųjų perėją.
- Nenužemintas bortas pėsčiųjų trasoje – kliūtis pėstiesiems.
- Perteklinis važiuojamosios dalies plotis didina važiavimo greitį, skatina nesaugų manevravimą, nesaugų automobilių statymą.
Problemų sprendimui buvo pasiūlytos saugaus eismo priemonės: taikyti kompleksines kelių saugumo priemones avaringoje vietoje ar homogeniškame gatvės ruože, numatant pėsčiųjų perėjų saugumo priemones (vietos, ilgis, apšvietimas, šaligatvių nužeminimai), dviračių eismo infrastruktūrą, pėsčiųjų eismo infrastruktūrą, atsižvelgiant į žmonių su negalia eismo poreikius.
Vadovaujantis Transporto kompetencijų agentūros nustatytos avaringos vietos paso rekomendacijomis planuojama rekonstruoti avaringą ruožą, kurio pradžios koordinatės: 517600, 6104160 (LKS 94) ir pabaigos koordinatės: 517509, 6104128 (LKS 94), viso 98 metrai. Vasario 16-osios g. avaringame gatvės ruože numatyta rekonstruoti 1 esamą perėją. Ties pėsčiųjų perėja įrengiama rampa su reikalaujamais nuolydžiais ir įspėjamuoju paviršiumi, kaip numatyta STR „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ reikalavimuose. Pėsčiųjų perėjoje įrengiami įleisti gatvės bordiūrai (lygiai su važiuojamąja gatvės danga). Ties pėsčiųjų perėja įrengiamas kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas. Pėsčiųjų perėja bus apšviesta taip, kad tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui abejomis kryptimis važiuojantys vairuotojai gerai matytų pėsčiuosius, esančius pėsčiųjų perėjoje, ir pėsčiuosius, besirengiančius kirsti gatvę, pėsčiųjų take.
Atsižvelgiant į tvaraus judėjimo ir taršos mažinimo mieste perspektyvą, rekonstruojamoje gatvėje numatoma rengti pėsčiųjų takus šaligatvio zonoje ir dviračių eismo juostas gatvės važiuojamojoje dalyje. Abiejose gatvės pusėse numatoma rengti 2,0 m pločio pėsčiųjų takus, pėsčiųjų takas nuo dviračių eismo juostos (gatvės) atskiriamas gatvės bordiūru (h=15 cm). Abiejose gatvės pusėse projektuojamos 1,50 m pločio dviračių eismo juostas. Dviračių eismo juostos projektuojamos gatvės važiuojamojoje dalyje, atskiriant dviračių eismo juostą nuo gatvės eismo juostos horizontaliu ženklinimu „Siaura brūkšninė linija“ ir dviračių juostą žymint dviračio simboliu, dviračių eismo juostos nuo pėsčiųjų tako atskiriamos gatvės bordiūru.
Visi projektiniai sprendiniai bus patogūs, saugūs ir pritaikyti žmonių su negalia reikmėms. Projektiniai sprendiniai užtikrins neribotą žmonių su negalia judėjimo ir veiklos galimybę. Ties kiekviena sankryža bus įrengta nuovaža bei perėja, ties pėsčiųjų takų briaunomis bus įrengiami įžeminti gatvės bordiūrai (lygiai su gatvės važiuojamąja danga). Tokiu būdu neįgalieji su vežimėliais galės važiuoti be trukdžių. Įrengus dviračių takus ir praplatinus pėsčiųjų takus važiuojamosios dalies plotis po rekonstrukcijos sumažės iki 7,00 m. pločio, taip pat sumažės ir perėjos ties prekybos centru „Rimi“ ilgis (sprendžiama 1 problema). Ji liks toje pačioje vietoje, bet bus mažinamas nuovažos/išvažiavimo išsukimo spindulys bei susiaurės važiuojamosios dalies plotis. Sumažėjus išsukimo spinduliui, mažėja transporto priemonių greitis sukant tiek į kairę, tiek į dešinę (sprendžiame 2 ir 4 problema).
Taip pat dėl pėsčiųjų takų praplatėjimo ir įrengtų dviračių takų bei išvažiavimų spindulių sumažinimų bus mažinamas važiavimo greitis bei užtikrinamas saugus manevravimas. Atlikus gatvės rekonstrukciją pagerės transporto eismo sąlygos, sumažės triukšmo, taršos lygis, o įrengus saugų eismą gerinančias priemones bus užtikrintas gatvės infrastruktūros saugumo trūkumų šalinimas.
Projekto tikslas – gerinti eismo saugą Jonavoje, panaikinant avaringą vietą Vasario 16-osios gatvėje bei įdiegiant saugų eismą gerinančias priemones.
Projekto veiklos:
- Juodosios dėmės arba avaringos vietos pase siūlomų eismo saugumo inžinerinių ar kitų inžinerinių sprendinių, kurie užtikrintų juodojoje dėmėje arba avaringoje vietoje nustatytų inžinerinių kelio arba gatvės infrastruktūros saugumo trūkumų šalinimą, įgyvendinimas. Vykdymo vieta (-os) – Jonava, Vasario 16-osios g. dalis: kurios pradžios koordinatės: 517600, 6104160 (LKS 94) ir pabaigos koordinatės: 517509, 6104128 (LKS 94), viso 98 metrai.
Projekto rezultatas – panaikinta juodoji dėmė Jonavos mieste.
Projekto tikslinė grupė – Vakarų ir vidurio Lietuvos (toliau – VVL) regiono gyventojai, kuriems naudojantis tvaresne ir saugesne infrastruktūra bus lengviau pasiekiami ekonominiai centrai bei viešosios paslaugos. Atnaujinta gatve galės naudotis ne tik Jonavos rajono, bet visos Lietuvos gyventojai, kurie įdiegus saugaus eismo sprendinius, galės keliauti saugiai.
Projekto vertė: 270 224,00€, iš jų ES fondų lėšos – 229 690,40€, savivaldybės biudžeto lėšos – 40 533,60 €