Prie SABIS jau prisijungė ir duomenis sutvarkė daugiau kaip 10 tūkst. organizacijų, o per sistemą pateikta daugiau kaip 5 tūkst. sąskaitų. Šiuo metu jau galima naudotis visais SABIS funkcionalumais – sąskaitos gali būti teikiamos bei priimamos ir per portalą, ir per universalią sąsają. Sąskaitos, kurios teikiamos per PEPPOL tinklą, per SABIS bus gaunamos nuo rugpjūčio 26 d.
Pirkėjai ir tiekėjai gali pilnai naudoti SABIS nelaukdami pereinamojo laikotarpio pabaigos. Tai svarbu išlaikant sklandžias sąskaitų procedūras. Sistema „E. sąskaita" bus nepasiekiama nuo rugpjūčio 30 d. – joje nebus galima atlikti jokių veiksmų su sąskaitomis. Iki to laiko per sistemą „E. sąskaita“ teiktų sąskaitų duomenys į SABIS bus perkelti rugsėjo pradžioje ir bus prieinami tik peržiūros režimu. Tai reiškia, kad šių sąskaitų nebus galima atsisiųsti naudojantis sąsaja ar keisti jų būsenos. Siekdami išvengti nesklandumų, tiekėjai jau dabar visas sąskaitas gali teikti tik per SABIS, o perkančiosios organizacijos – atkreipti savo tiekėjų dėmesį ir rekomenduoti joms skirtas sąskaitas teikti tik per SABIS.
Daugiau patobulintų funkcionalumų
Atsižvelgiant į naudotojų pasiūlymus, patobulinti SABIS funkcionalumai, kuriais sistemoje galima naudotis jau dabar. Nuo šiol sąskaitose ir kreditinėse sąskaitoje galima įvesti ar perduoti per sąsają minusines eilutes. Svarbu užtikrinti, kad kaina išliktų teigiama, nes neigiamas gali būti tik kiekis. Po atnaujinimų sistemoje papildyti duomenų tipai – tiekėjai gali teikti ir išankstines sąskaitas.
Naudotojų patogumui išspręstas sutarčių duomenų atsinaujinimas. Jei SABIS esančiuose sutarčių duomenyse yra netikslumų (tokių kaip senas pavadinimas, neteisingi kontaktiniai duomenys ar pan.), jie atsinaujins tiekėjui teikiant sąskaitą. Kai tiekėjas pasirinks sutartį sąskaitos teikimui, sutarties duomenys bus atnaujinti pagal organizacijos profilyje esančią informaciją. Dėl šios priežasties svarbu, kad organizacijos duomenys profilyje būtų atnaujinti ir tikslūs. Po atnaujinimo sutartyje ir pagal tą sutartį pateiktose sąskaitose bus naudojami paskutiniai pateikti organizacijos duomenys. Atkreipiamas dėmesys, kad PVM mokėtojai gali savo duomenis atnaujinti Mokesčių mokėtojų registre. Artimiausioje ateityje SABIS visų organizacijų duomenis bus galima atnaujinti pagal Mokesčių mokėtojų registrą. Greitu metu bus atnaujintas ir fizinių asmenų duomenų gavimas iš Mokesčių mokėtojų registro bei užsienio asmenų sąskaitos faktūros.
Atnaujintas sąsajos aprašas ir praktinė informacija
Siekdamas padėtų organizacijoms greičiau ir sklandžiau pereiti prie SABIS, Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras teikia daug praktinės ir mokomosios informacijos, kuri pasiekiama internetu.
Rekomendacijas pirkėjams ir tiekėjams dėl pasiruošimo integracijoms bei integracijos su FABIS galima rasti čia. FABIS naudotojai, kurie dirbdami su FABIS gauna SABIS sąskaitų importo klaidas, jas turi registruoti vbamis@finmin.lt.
Naujausią universalios sąsajos aprašą galima pasiekti čia. Jame pridėtas parametras sąskaitos pagal tipą (pateikta/gauta) atrinkimui ir papildomas scenarijus importui, taip pat papildytas duomenų struktūros aprašas dėl išankstinės sąskaitos bei apmokėtos sumos.
Sąskaitų pirkėjai bei gavėjai ir toliau gali naudotis įvairia mokymų medžiaga. Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro interneto puslapyje nuolat atnaujinama vaizdo mokymų skiltis – čia jau publikuoti 22 video mokymai, kurie papildyti naujais sąskaitų pateikimo scenarijais. Įtvirtindami mokymų medžiagą SABIS naudotojai gali išbandyti sistemos funkcionalumus mokomojoje aplinkoje. Joje atliekami veiksmai neturi įtakos realiai SABIS aplinkai, todėl naudotojai gali nebijoti eksperimentuoti ar suklysti.
Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro inf.