Savivaldybės galėtų savarankiškai prisiimti daugiau atsakomybės ir įgyvendinti pilotines ugdymo inovacijas mokyklose, taip kartu sumažindamos joms tenkančių, neretai nepamatuotų centrinės valdžios sprendimų naštą. Tokią mokyklų veikimo prielaidą numato Švietimo įstatymo pataisa, kurią registravo Seimo Švietimo ir mokslo komiteto narys Simonas Kairys.

Seimo nario teigimu, savivaldybėse išbandytos ir pasiteisinusios idėjos vėliau galėtų būti pritaikomos visoje šalyje.

„Švietimo politika įprastai tampa sunkių išbandymų poligonu. Todėl eksperimentus reikėtų taikyti ne pagal vieną kurpalių, o atskiruose regionuose išbandyti tai, kas jiems labiausiai tinka. Progresyvios savivaldybės regionuose galėtų išbandyti pilotinius ugdymo projektus ir mokinių įvertinimo metodiką“, – sako S. Kairys.

Jo pataisa įteisintų švietimo srities sprendimą, kuriuo praktiškai išbandoma nauja idėja, metodika, technologija ar organizacinis modelis su tikslu įvertinti jo poveikį, efektyvumą, tvarumą, identifikuoti rizikas ir gauti duomenų, ar verta tokį modelį taikyti plačiau.

„Nesibaigianti švietimo krizė amžinai tęstis negali, todėl drąsios savivaldybės galėtų jau dabar pratestuoti ugdymo inovacijas, kurios galėtų tapti pavyzdžiu ateities mokyklai nacionaliniu lygiu. Be to, tai būtų realus regioninės politikos veiksmas, kurių visi taip laukia“, – sako S. Kairys.

lrs.lt inf.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: