Birželio 1 d. prasidėjus priėmimui į aukštąsias mokyklas Švietimo, mokslo ir sporto ministerija primena, kad stojantiesiems į trūkstamų pedagogikos sričių studijas numatoma suteikti valstybės finansavimą ir neriboti priėmimo, t. y. bus siekiama priimti visus norinčius studijuoti ir tenkinančius minimalius priėmimo reikalavimus. Taip pat numatoma skirti papildomą paramą – stipendijas – pasirinkusiesiems trūkstamų specializacijų programas.

Būsimi pirmakursiai kviečiami rinktis tas pedagogikos specializacijas, kurių mokytojų ima trūkti ir kurios paskelbtos prioritetinėmis: matematikos, fizikos, chemijos, biologijos, technologijų, istorijos, geografijos, lietuvių kalbos ir literatūros, pradinio ugdymo, taip pat specialiosios pedagogikos.

 „Lietuvos, ypač regionų, mokyklose pastebime tokių specialistų stygių, tad aukštosios mokyklos labai laukia visų, planuojančių tapti mokytojais. Norėdami juos paskatinti, trūkstamiausių pedagogikos sričių studentams užtikrinsime nemokamą mokslą, teiksime stipendijas“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras Gintautas Jakštas.

Preliminariai numatyta skirti 600 tokių stipendijų.

Šiemet įstojusiesiems į valstybės finansuojamas minėtų prioritetinių specializacijų bakalauro pedagogikos studijas bei pedagogines gretutines studijas kas mėnesį numatytos 299 Eur (6,5 BSI) dydžio stipendijos.

Prioritetinių specializacijų pedagoginių profesinių studijų bei baigiamojo kurso bakalauro pedagogikos studijų ir pedagoginių gretutinių studijų studentams numatoma stipendijas didinti iki 506 Eur (11 BSI). Padidintas išmokas galės gauti tie, kurie turės sudarytą sutartį su savivaldybe, savivaldybės arba valstybine mokykla ir bus įsipareigoję baigus studijas ten dirbti ne trumpiau kaip 3 metus per 5 metų laikotarpį, ne mažiau kaip 0,7 etato.

Motyvacijos vertinimas

Kaip ir ankstesniais metais, visiems stojantiesiems į pedagogikos studijų programas kolegijose ir universitetuose, reikalingas motyvacijos vertinimas. Šiemet jis vykdomas nuotoliniu būdu nuo birželio 13 d. iki liepos 23 d.

Stojančiojo motyvacija yra vertinama individualaus pokalbio su komisijos nariais būdu. Pokalbio metu pateikiama iki 10 klausimų ir prašoma papasakoti apie konkrečias ir tikras situacijas, susijusias su ugdymu: mokytojo profesijos pasirinkimo priežastis, mokymo patirtį (ar yra tekę mokyti anksčiau), kaip sekasi atlikti bendras su kitais veiklas, kokiu mokytoju save įsivaizduoja stojantysis, kai baigs pedagogikos studijas.

Motyvacijos įvertinimo rezultatas gali būti teigiamas arba neigiamas. Nedalyvavęs motyvaciniame pokalbyje, stojantysis nebegali pretenduoti į pedagoginių studijų programas.

Neribojamas priėmimas ir į slaugą bei IT

2022 m. priėmimo į aukštąsias mokyklas metu taip pat numatoma neriboti priimamųjų skaičiaus į slaugos bei informacinių technologijų valstybės finansuojamas studijų vietas – bus siekiama priimti visus pageidaujančius ir atitinkančius minimalius priėmimo reikalavimus.

2022 m. bendrasis priėmimas į aukštąsias mokyklas vyksta nuo birželio 1 d. iki liepos 25 d. Teikti prašymus galima Bendrojo priėmimo informacinėje sistemoje, jungiantis per LAMA BPO tinklalapį.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: