Jonavos gyventoja Jūratė atviru laišku, atsiųstu redakcijai, kreipėsi į visuomenę, keldama opią problemą – vaikų elgesį žaidimų aikštelėse, kurios, pasak jos, po intensyvių žaidimų virsta šiukšlynais. Moteris nepuola kaltinti atsakingų tarnybų, o kviečia tėvus diskutuoti ir drauge ieškoti sprendimo, kaip išmokyti vaikus atsakingai elgtis viešosiose erdvėse.
Savo laiške Jūratė dalinasi asmenine patirtimi: ,,Norėčiau iškelti diskusiją apie vaikų elgesį žaidimų aikštelėse. Pastaruoju metu pastebiu, kad aikštelės, ypač vakare, dažnai atrodo kaip šiukšlynai. Vaikai valgo įvairius užkandžius ir tiesiog meta pakuotes bei kitokias šiukšles sau po kojomis. Tai nėra vos kelios šiukšlės — kartais jų būna mažiausiai penkiasdešimt.“
Pasak jonavietės, didžiausia problema yra ten, kur žaidžia vyresni vaikai, jau galintys būti be tėvų priežiūros. Moteris pastebėjo, kad tai ypač ryšku Rimkų žaidimų aikštelėse.
„Į aikšteles einu su mažais vaikais, ir pirmiausia, ką darome atėję, — renkamės šiukšles. Jei matau, kad vaikas akivaizdžiai meta šiukšlę, pasisveikinu ir stengiuosi mandagiai atkreipti jo dėmesį. Tačiau situacija darosi nevaldoma“, – apgailestauja Jūratė.
Ne tik šiukšlės, bet ir vandalizmas
Ji atkreipia dėmesį ne tik į šiukšles, bet ir į tyčinį aikštelių gadinimą. Pasak Jūratės, net visiškai naujose aikštelėse „čiuožyklos būna apspjaudytos, įrengimai sąmoningai laužomi“. Ši situacija jai kelia apmaudą ir priverčia jaustis nejaukiai.
,,Atvirai pasakius, jau darosi nemalonu eiti į aikšteles, nes tenka rinkti šiukšles arba nuolat bambėti ant vaikų. Manau, kad tai problema, kuriai reikia daugiau dėmesio ir diskusijos", - neslepia apmaudo moteris.
Savo laišku jonavietė Jūratė kviečia visus Jonavos tėvus į atvirą diskusiją: galbūt kartu rasime sprendimą, kaip galėtume geriau auklėti savo vaikus ir ugdyti juose atsakomybės jausmą už bendrą viešąją erdvę? Moteris siūlo tėvams kalbėtis su savo vaikais apie viešųjų erdvių priežiūrą, kad jos liktų švarios ir malonios visiems.
Ką manote jūs? Pasidalinkite savo mintimis ir pastebėjimais.