Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) išnagrinėjo ginčą, kilusį tarp Vartotojo ir „Elektrum Lietuva“ dėl  nepateiktos informacijos apie išrašytas elektros paslaugų sąskaitas ir suvartojimą. VERT nutarė tenkinti Vartotojo skundą.

Vartotojas kreipėsi į VERT su prašymu išreikalauti iš „Elektrum Lietuva“ detalias elektros energijos  sąskaitas. Jis pranešė, kad 2021-02-22 su „Elektrum Lietuva“ pasirašė elektros tiekimo sutartį, pagal kurią tiekėjas įsipareigojo laikotarpiu nuo 2021-04-01 iki 2022-03-31 užtikrinti elektros energijos tiekimą jo objektui. Tiekimui pasirinko Dinamišką tarifų planą, kurio kainą sudarė NordPool Spot LT mėnesinė svertinė vidutinė kaina + 0,00605 Eur/kWh su PVM.

Vartotojo aiškinimu, įmonė negalėjo sudaryti kintamosios elektros kainos sutarties, nes objekte buvo įrengtas ne išmanusis elektros apskaitos prietaisas. Todėl Vartotojas kreipėsi į įmonę, prašydamas pateikti detalias PVM sąskaitas faktūras, kuriose atsispindėtų kintamosios elektros energijos kainos detalizavimas bei valandinis elektros energijos suvartojimas. Įmonė jį informavo, kad prašymas perduotas atsakingam asmeniui, tačiau informacijos taip ir nepateikė.

VERT kreipėsi į „Elektrum Lietuva“ ir prašė pateikti paaiškinimus dėl Vartotojo pateiktų nusiskundimų. Įmonė patvirtino, kad buvo sudaryta sutartis pagal planą Dinamiškas, o nuo 2022-04-01 sutartis pratęsta pagal planą Pažangu (nuo 2022-07-31 Vartotojas sutartį nutraukė). „Elektrum Lietuva“ patikslino, kad  sutartyje numatyta, jog elektros energijos kaina susidaro iš Nord Pool Spot energijos biržos valandinės kainos Lietuvos kainų zonoje mėnesinės svertinės vidutinės kainos ir bendrovės paslaugų išlaidų. Įmonė patvirtino, kad 2022-10-27 gavo Vartotojo užklausą ir dėl žmogiškosios darbuotojo klaidos, atsakymas nebuvo pateiktas, tačiau Vartotojas detalias sąskaitas galėjo rasti savitarnos svetainėje, o grafikas, kurio pagrindu buvo apskaičiuotas suvartojimas, pateiktas AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) svetainėje.

Skundžiama įmonė teisės aktų nustatyta tvarka nepateikė Vartotojo prašomos informacijos bei nesilaikė pateikimo terminų. Be to, bendrovės pateiktas raštas patvirtino, kad norimos informacijos Vartotojas negalėjo matyti ir bendrovės savitarnos svetainėje, tad bendrovė ne tik nesuteikė informacijos, bet ir nepaaiškino, kaip buvo parengtos mokėjimui pateiktos sąskaitos – šį vartotojo prašymą bendrovė ignoravo.

Atsižvelgiant į aplinkybes, VERT įpareigojo „Elektrum Lietuva“ per 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo įsigaliojimo, pateikti Vartotojui prašomą informaciją apie sąskaitas ir elektros suvartojimą.

Išsamiai susipažinti su VERT ginčų nagrinėjimo praktika galite čia. ​

VERT inf.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: