Dar 2018 metais Jonavos rajono savivaldybė ėmėsi projekto „Dviračių tako nuo Taurostos parko iki magistralinio kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis tilto trišalės sankryžos Jonavos mieste statyba“. Kiek vėliau Kelių direkcija sutvarkė jai priklausančią to paties dviračių tako atkarpą link „Achemos“ gamyklos. Tačiau pabaigus darbus ne per seniausiai panaikinta pėsčiųjų perėja tilto per Nerį prieigose, vedanti nuo minėto dviračių tako link „Achemos“.
Žiniasklaidą pasiekė ir klausimas apie tai. Achemos darbuotojų vardu vyriškis teiravosi, ar reikės peršliaužti gatvę vykstant į darbus?
"Mus, Achemos darbuotojus, domina, kodėl panaikinta pėsčiųjų perėja sankryžoje link gamyklos? Ir kur saugiai turėtume pereiti, pervažiuoti, peršliaužti gatvę vykstant į darbus?", - rašo Achemos darbuotojas.
VĮ Lietuvos kelių direkcija (Kelių direkcija) pateikia detalų paaiškinimą, kodėl perėjos nebeliko. Anot Kelių direkcijos, tokiose vietose įrengtos pėsčiųjų perėjos turi neigiamą įtaką eismo saugos požiūriu.
„Informuojame, kad pėsčiųjų perėja Jūsų minimoje vietoje yra įrengta praeityje ir pagal dabar galiojančias Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles šioje vietoje nėra galima, kadangi yra už gyvenvietės ribų.
Atkreipiame dėmesį, kad pėsčiųjų perėja įrengta netinkamoje vietoje – užmiesčio ruože ar ruože, kurio aplinka panaši į užmiesčio, turi neigiamą įtaką eismo saugos požiūriu. Užmiestyje pėsčiųjų perėjos nėra rengiamos (jas rengti draudžiama), nes tokiose vietose vairuotojai nesitiki pėsčiųjų perėjų, o pėstieji jaučiasi pernelyg drąsiai dėl jiems čia suteikiamo eismo pirmumo, todėl dažnai įvyksta eismo įvykių, kurių metu nukenčia patys pėstieji. Nepaženklintose kelio ženklais ir horizontaliuoju ženklinimu perėjose (nežymėtose perėjose) pėstieji yra atidesni, todėl tikimybė nukentėti eismo įvykio metu yra mažesnė“, - rašoma Kelių direkcijos paaiškinime.
Taip pat Kelių direkcija teigia, kad aptariama perėja pertvarkyta ir pritaikyta pėsčiųjų eismui kitomis priemonėmis.
„Papildomai informuojame, kad 2020 m. lapkričio mėn. Kelių direkcija ir UAB „Kauno statyba“ pasirašė sutartį, pagal kurią UAB „Kauno statyba“ įgyvendino projekto „Tako valstybinės reikšmės magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože nuo 33,848 iki 34,123 km paprastasis remontas“ (toliau – projektas) sprendinius. Šio projekto apimtyje buvo numatoma, kad Jūsų minima perėja bus pertvarkyta į nežymėtąją perėją (inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis), bus susiaurinta pratęsiant skiriamąją salelę, o taip pat apšviesta kryptiniu apšvietimu. Šiuo metu rangos darbai baigti, vyksta objekto perdavimas Kelių direkcijos nuosavybės teisei“, - tvirtina Kelių direkcija.