Kai dovanų paieškos tampa iššūkiu ar tam pritrūksta laiko – dovanų kuponas puiki išeitis. Tačiau pasibaigus šventiniam laikotarpiui vartotojams neretai kyla klausimų: ar galima pratęsti kupono galiojimą, ar galima kuponą iškeisti į pinigus, o galbūt galima išskaidyti kupone numatytą sumą? Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) primena – ši informacija turi būti aiškiai nurodyta kupono sąlygose.
Dovanų kupono pratęsimas
Be privalomos informacijos apie kupono galiojimo terminą bei realizavimo sąlygas, dovanų kupone turi būti išdėstyta ir kita vartotojui aktuali informacija, pvz., apie galimybę kuponą išsigryninti, galimybę atsiskaityti keliais pirkimais, galimybę atsiskaityti tik perkant fizinėje arba tik elektroninėje parduotuvėje ir kt. Jei kuponu negalima atsiskaityti už tam tikras prekes, kuponas netaikomas prekėms su nuolaida ar yra kitų išimčių, ši informacija privalo būti aiškiai nurodyta. Šių taisyklių tiek verslininkas, tiek vartotojas turi laikytis.
Jei praleidote kupono galiojimo terminą, patikrinkite, ar kupono sąlygos numato galiojimo termino pratęsimą. Jeigu numato – turite teisę prašyti verslininko šias sąlygas vykdyti ir terminą pratęsti. Tuo atveju, jei kupone yra aiškiai nurodyta jo galiojimo data be galimybės pratęsti, minėtas terminas gali būti pratęsiamas tik pardavėjui geranoriškai sutikus.
Pinigų grąžinimo galimybė
Naudinga žinoti, kad įsigijus prekių su kuponu, tačiau nusprendus jas grąžinti per 14 dienų laikotarpį arba pastebėjus prekės trūkumą, pardavėjas teisėtai gali taikyti padėties atstatymą į pradinę padėtį, t. y. grąžinus prekę grąžinti ne pinigus, o dovanų kuponą, kuriuo turėtumėte pakartotinai pasinaudoti. Jei už prekę atsiskaitėte ir kuponu, ir pinigais, pardavėjas turėtų suteikti naują dovanų kuponą, o likusius grynuosius grąžinti pinigine išraiška. Įvertinkite tai, kad pardavėjas gali taikyti papildomas sąlygas, kai turimas kuponas galioja keliose prekybos vietose, pavyzdžiui, dideliame prekybos centre veikiančiose parduotuvėse. Tokiu atveju kuponą panaudojus vienoje iš parduotuvių, gali būti grąžinamas tos parduotuvės dovanų kuponas, o ne prekybos centro dovanų kuponas. Visais atvejais tokios sąlygos turi būti aiškiai nurodytos.
Jei prieš sandorį verslininkas nenurodė, jog dovanų kuponas nėra keičiamas į pinigus, turite teisę prašyti grąžinti visą kainą pinigine išraiška. Svarbu atminti, kad ši sąlyga galioja dovanų kupono pirkėjui, t. y. sandorio šaliai, o ne dovanų gavėjui.
Kaip elgtis, jei kyla ginčas?
Jei verslininkas netinkamai informuoja apie dovanų kupono realizavimo sąlygas arba netinkamai šias sąlygas užtikrina, pirmiausia turėtumėte raštu kreiptis į verslininką, kuris nurodytas dovanų kupone, ir pateikti savo reikalavimą. Jei verslininkas neatsako per 14 dienų, arba gautas atsakymas jūsų netenkina, galite kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka. Tais atvejais, kai verslininkas nenurodo arba neaiškiai nurodo dovanų kupono realizavimo sąlygas, ginčas paprastai sprendžiamas vartotojo naudai.
VVTAT inf.













