Jau rašėme, kad birželio 5 -7 dienomis Jonavoje ir rajono keliuose veikė nauji įrenginiai, atlikę transporto srautų matavimus. Pastarųjų tikslas – padėti Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) apsispręsti dėl Jonavos pietrytinio aplinkkelio statybos, mat svarstoma, ar šis sumažintų nuolatos vairuotojų keiksnojamas spūstis A6 kelyje. Nors žinia, kad LAKD rodo dėmesį aplinkkelio klausimui, ko gero, pradžiugino ne vieną jonavietį, dėmesingi vairuotojai pastebėjo, kad matavimai atlikti tuomet, kai įprastą automobilių eismą trikdė ne viename kelio ruože vykdomi darbai.

Rezultatai bus netikslūs?

Paskelbus straipsnį apie transporto srautų matavimus Jonavos keliuose, jonaviečiai iškėlė klausimą, ar tyrimas parodys realią situaciją – matavimai, lyg tyčia, atlikti tuomet, kai intensyviai buvo vykdomi Basanavičiaus gatvės tvarkymo darbai, o A6 kelio atkarpoje, vedančioje link Achemos, tiesti dviračių takai.

Jonaviečiai tikino, kad būtent dėl minėtų priežasčių nemaža dalis vairuotojų, ko gero, galėjo vengti nepatogumų ir dėl to keisti savo įpročius – važiuoti pro Lapes, apvažiuoti Basanavičiaus gatvę, naudojantis kitomis.

Baimintasi, kad galimai netikslūs matavimų rezultatai turės įtakos galutiniam LAKD sprendimui dėl aplinkkelio.

Įvertino viską?

Susisiekus su matavimus atlikusios VšĮ ,,Transporto kompetencijų agentūros“ Plėtros projektų grupės vadovu Benu Urbeliu, šis neneigė, kad atliktas tyrimas gali turėti paklaidą. Tačiau, jo žodžiais tariant, specialistai žinojo visas rizikas.

,,Trumpalaikių tyrimų atlikimo metodika visada turi paklaidą. Jūsų išvardintas rizikas žinome. Atlikti tyrimus idealiu atveju yra labai sudėtinga. Tyrimų metu A6 kelio ruože, kuriame įrenginėjamas dviračių takas,  eismas nebuvo valdomas šviesoforiniu stabdymu, kaip buvo iki atliekamų matavimų. Krašto kelyje Nr. 232 Vilijampolė-Žeimiai-Šėta turime nuolatinį transporto srautų matuoklį, kurio duomenis taip pat įvertinsime. Taip pat turime tyrimų duomenis, kurie buvo atlikti nagrinėjamoje teritorijoje 2016, 2018 ir 2019 metais, ir nuolatinių matuoklių duomenis keliuose A6, 232, 143, 224. Turima informacija leis patikrinti skirtumus ir juos įvertinti tinkamai“, - portalui jonavoszinios.lt pasakojo B. Urbelis, pridurdamas, kad šiuo metu atliekamas matavimo duomenų apdorojimas ir analizė.

Dvejojo dėl naudos

Primename, kad balandžio 18-ąją Jonavoje lankėsi pats LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas ir Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

Tuomet jonaviečiams buvo pažadėta, kad VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“ per tris mėnesius išnagrinės spūsčių ties Jonava situaciją ir pateiks išvadas dėl visų galimų alternatyvų.

Tądien V. Andrejevas dvejojo, kad aplinkkelis galėtų išspręsti visas spūsčių ties Jonava problemas, tačiau tikino, jog galutinis sprendimas bus priimtas dar šiais metais.  

 

Rekomenduojami video: