Seimo narys Eugenijus Sabutis ragina Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą (VERT) ir kitas reguliuojančias institucijas užtikrinti skaidrią Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) kainodarą, nes saulės energija norintys apsirūpinti gyventojai praneša susiduriantys su klasta: sumokėję preliminarią sumą, žmonės netrukus sulaukia daug didesnės sąskaitos, o atsisakantiems mokėti grasinama antstoliais. 

Anot pranešimo žiniasklaidai, opozicinės partijos frakcijos seniūno pavaduotojas Eugenijus Sabutis įžvelgia valstybės valdomos įmonės norą pasipinigauti vartotojų sąskaita. 

„Gyventojai skatinami investuoti į saulės jėgaines, prisidėti didinant nepriklausomybę nuo importuojamos elektros ir mažinti savo sąskaitas už elektrą. Bet galiausiai paaiškėja, kad didžiausia kliūtis šiam proveržiui pasiekti ir yra... pats ESO“, – stebisi parlamentaras. 

Anot E. Sabučio, saulės elektrinių įsirengimui skiriama vis daugiau paramos, todėl gyventojai rodo didelį norą pasinaudoti valstybės subsidijomis ir savo valdose įsirengia saulės elektrines. Tačiau tam, kad gyventojai galėtų tapti gaminančiais vartotojais, būtinas prijungimas prie elektros tinklų, kurie priklauso ESO. 

Pasak parlamentaro, „čia ir prasideda nemalonios staigmenos“ nusprendusiems gyventi tvariau ir ekonomiškiau. 

„Gyventojai pateikia paraišką saulės elektrinei įrengti. Po kurio laiko gauna prisijungimo sąlygas ir sutartį, kurioje ESO nurodo preliminarią prijungimo prie tinklų kainą. Pasitikėdamas valstybinės bendrovės sąžiningumu, gyventojas apmoka sutartyje nurodytą sumą ir laukia galutinio prijungimo prie tinklų. Bet tuo istorija nesibaigia: po galutinių darbų žmonės neretai sulaukia visai kitokių ESO sąskaitų su gerokai išpūstomis kainomis“, – įspėja Seimo narys. 

E. Sabučio žiniomis, sumos padidėja tris ar net daugiau kartų. Gyventojai nemaloniai nustemba naujose ESO atsiųstose sąskaitose išvydę visai kitus skaičius. 

„Susidaro tūkstantinės nepriemokos, o klientui nesutinkant apmokėti tokios sąskaitos, ESO be jokių skrupulų grasina antstoliais“, – siaubo istorijomis dalijasi parlamentaras. 

Jo vertinimu, toks drastiškas kainų pasikeitimas yra tiesiog apgavystė. E. Sabučio nuomone, jei gyventojai žinotų, kiek iš tiesų kainuos darbai, daugelis galbūt nė nebūtų pradėję saulės elektrinių įrengimo. 

„Pavyzdžiui, žmogui buvo paskaičiuota, kad paslauga kainuos 2,4 tūkst. eurų. Tačiau, kai vartotojas jau įsirengė saulės elektrinę, ESO staiga perskaičiavo kainą ir padidino ją iki 8,6 tūkst. eurų! Sąskaitą gavęs asmuo jaučiasi apgautas“, – pasakoja E. Sabutis. 

Jo žiniomis, ši situacija nėra unikali – daugybė vartotojų susiduria su panašiomis problemomis, kai skaičiavimo metodika pakinta ESO naudai. 

„Vėl tenka kalbėti apie valstybę valstybėje, nes tokie ESO veiksmai visiškai neužkliūva nei VERT, nei energetikos ministrui D. Kreiviui. Situacija nėra kontroliuojama, priežiūros jokios. Atrodo, kad kainos paimtos iš dangaus“, – pranešime žiniasklaidai piktinasi parlamentaras. 

Jo žodžiais, bendrovės klientai jaučiasi tiesiog įstumti į kampą ir privalo sumokėti skirtumą, nes darbai esą jau padaryti. Tik kai kuriems iš jų pavyksta ištrūkti iš paspęstų spąstų. 

„Bet štai kas atsitinka, jeigu žmogus pasidomi realiomis rinkos kainomis ir apskundžia ESO išrašytą protu nesuvokiamą sąskaitą: giesmė staiga pasikeičia – kaina gali sumažėti net 25 kartus! Taip nutiko vienam klientui: vietoj 7500 eurų ESO paprašė sumokėti tik 300 eurų, bet paprašė ir skundą atsiimti“, – stebisi E. Sabutis. 

Seimo narys ragina reguliuojančias institucijas pagaliau pradėti dirbti ir imtis veiksmų, apsaugant žmones, kurių pinigais ir išlaikomas pats ESO. 

„Būtina užtikrinti kainodaros skaidrumą. Vartotojams turi būti laiku suteikiama išsami informacija apie kainų dedamąsias ir galimas papildomas išlaidas“, – įsitikinęs E. Sabutis.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: