Reaguodama į Seimo nario Algirdo Syso spaudos konferencijoje iškeltą klausimą dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) projekto įgyvendinimo Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) informuoja apie atliktus ir atliekamus veiksmus, susijusius su projektu.
Šių metų birželį Tarnyba atliko Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SADM) ir UAB ,,Proit“ 2021 m. lapkričio 30 d. sudarytos Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) elektroninių paslaugų sukūrimo ir modernizavimo paslaugų viešojo pirkimo-pardavimo sutarties Nr. D4-184vykdymo atitikties VPĮ ir jį įgyvendinančiųjų teisės aktų reikalavimams, vertinimą. Vertinimo metu Tarnyba nustatė sutarties vykdymo pažeidimų (su išvados turiniu galima susipažinti viešai, VPT interneto svetainėje: https://vpt.lrv.lt/lt/pirkimu-vykdymo-prieziura/isvados-ataskaitos/vertinimo-isvados-4/2024/ii-ketvirtis_/ (žr. Nr. 23).
Pirkimo dokumentuose nurodyta, kad: „Paslaugų teikimo terminas – nuo Sutarties įsigaliojimo dienos ir ne ilgiau kaip iki 2023-05-31. Konkretūs Paslaugų teikimo etapų terminai <...> nustatyti Projekto valdymo plane <...>“. SADM Pirkimo dokumentuose ir Sutarties 4.3.3 papunktyje nurodė, ką Sutartyje laikys esminiu Sutarties pažeidimu, šiai kategorijai, be kita ko, priskirdama ir galutinio Paslaugų suteikimo termino pažeidimą. Atsižvelgdama į tai, kad Tiekėjas dar teikia Paslaugas pagal Sutartį, o SADM jo veiksmų nevertina kaip esminio Sutarties pažeidimo, Tarnyba kreipėsi į SADM, prašydama paaiškinti bei pagrįsti poziciją – netraktuoti Tiekėjo vėlavimo teikti paslaugas Sutartyje nustatytais terminais esminiu Sutarties pažeidimu bei netaikyti nustatytų sankcijų. SADM pateikė informaciją apie SPIS svarbą viešajam interesui bei nurodė, jog pagal Sutartį Tiekėjui skaičiuojami delspinigiai, o sutartis įgyvendinta 99,83 proc.
Tokią SADM poziciją – netaikyti Sutarties nustatytų sankcijų už pačios SADM Pirkimo dokumentuose nurodytą esminį Sutarties pažeidimą bei nepriimti sprendimo, kad Tiekėjas Sutartyje nustatytą esminę sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais, Tarnyba vertina nepagrįsta, nenuoseklia, neatitinkančia Pirkimo dokumentų ir Sutarties sąlygų, sudarančia Tiekėjui išskirtines sąlygas būti neįtrauktam į Nepatikimų tiekėjų sąrašą ir suteikiančia pakankamą pagrindą spręsti apie netinkamą Sutarties vykdymo priežiūrą.
Vertinimo išvadose Tarnyba teigia, kad SADM, netinkamai atlikdama Sutarties vykdymo priežiūrą, pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Įvertinusi tai, kad Sutartis beveik įvykdyta, remdamasi VPĮ nustatytais racionalumo ir protingumo kriterijais, Tarnyba nerekomendavo sutarties nutraukti (sutarties vykdymo metu Tarnyba gali tik rekomenduoti, bet neįpareigoti), tačiau rekomendavo spręsti klausimą dėl tinkamos Sutarties vykdymo priežiūros.
Iškilus abejonėms dėl SADM rašte pateiktos informacijos apie projekto įgyvendinimo apimtis, Tarnyba dar kartą kreipsis į ministeriją, prašydama pakartotinai patvirtinti, ar anksčiau teikta informacija apie projekto įgyvendinimą (99,83 proc.) yra teisinga.
Be kita ko, Tarnyba SADM išsiuntė raštą, kuriame prašoma nurodyti atsakingą asmenį, kurio atžvilgiu bus sprendžiama dėl administracinės atsakomybės taikymo.
Taip pat lygiagrečiai yra sprendžiama dėl kreipimosi į teismą ginant viešąjį interesą.
Viešųjų pirkimų tarnybos inf.