Dar 2020 metų kovo mėnesį pranešta, kad bus rekonstruojamas vienas svarbiausių šalies geležinkelio tiltas ir tais metais buvo pasirašyta tilto rekonstravimo paslaugų pirkimo sutartis pagal projektą „Jonavos geležinkelio tilto (94+634 km) rekonstravimas“.
2021 metais pradėjus intensyvius geležinkelio tilto per Nerį remonto darbus, Taurostos gatvėje, A6 kelyje, dažnai būdavo ribojamas ar net uždaromas eismas. Dėl taikomų eismo ribojimų ar nesaugaus pravažiavimo po remontuojamu tiltu sulaukta nemažai vairuotojų nusiskundimų, kol galiausiai minėtoje atkarpoje buvo įrengti greičio ribojimo (30 km/h), greičio kontrolės ženklai ir greičio matuoklis.
Tik įrengtas momentinis greičio matuoklis 2021 metų vasaros vidury sulaukė vairuotojų dėmesio. Tvirtinta, kad tvarkomoje kelio atkarpoje pastatytas senas, net patikros galimai nepraėjęs, butaforinis momentinis greičio matuoklis, siekiant visais įmanomais būdais atgrasyti vairuotojus nuo greičio viršijimo.
Kiek greičio viršytojų fiksavo matuoklis?
Siekiant išsiaiškinti kam priklauso greičio matuoklis, ar jis tikrai fiksuoja greičio viršijimą, ir ar sprendimas jį statyti pasiteisino, teko susisiekti net su keliomis atsakingomis institucijomis.
Tačiau nei Kelių direkcija, nei Jonavos policija, nei rajono savivaldybė, nei Kelių policijos valdyba nepripažino, kad tai jų matuoklis, kol galiausiai paaiškėjo, jog prietaisą įrengė Jonavos geležinkelio tiltą tvarkanti jungtinės veiklos sutartimi susivienijusi grupė „Eurovia CS“ (Čekija), „Eurovia Lietuva“ ir AS „LNK Industries“ (Latvija).
„Šiame vykdomame projekte dirba kelios partnerių įmonės ir būtent šis greičio matuoklis priklauso mūsų partneriui Eurovia CS“, - tuomet patvirtino Eurovia Lietuva atstovė Irma Norkūnaitė.
Susisiekus su įmone Eurovia CS gautas patvirtinimas, kad įrengtas greičio matuoklis priklauso jiems. Paklausus, kiek greičio viršijimo atvejų jau fiksuota, paaiškėja „rekordinis“ skaičius – 0.
Asmenys dirbantys keliuose ir jų prieigose, imasi įvairių saugos ir darbo tvarkos priemonių: statomi perspėjantys kelių darbo ženklai, greičio ribojimo ženklai, specialūs atitvarai, šviesų signalai, dėvima ryški bei šviesą atspindinti apranga ir kt. Tačiau šių priemonių vis dar nepakanka, tad neretai pasitaiko, kai vairuotojai, nesilaikydami greičio režimo, įvažiuoja į kelyje dirbančią techniką ar kliudo darbininkus. Todėl buvo nuspręsta minimoje atkarpoje įrengti butaforinį greičio matuoklį. Toks muliažas buvo viena iš papildomų efektyvių priemonių, siekiant atkreipti dėmesį į kelio ruože nustatytą greičio režimą.
Šią savaitę Taurostos gatvėje, A6 kelyje, prie geležinkelio tilto nebeliko nei butaforinio greičio matuoklio, nei perspėjimo ženklų apie vykdomą greičio kontrolę.