Po to, kai su portalo skaitytojais pasidalinome Lietuvos respublikos muitinės informacija apie vis daugiau sulaikomų klastotų automobilių detalių, internautui kilo papildomas klausimas – kaip patys muitinės darbuotojai atskiria klastotes?

LR Muitinės pranešime spaudai buvo rašoma, kad muitinės pareigūnai  sulaikė daugiau kaip 3,5 tūkst. kilogramų „Ford“, „Garrett“ ir „Renault“ prekių ženklais pažymėtų įvairių automobilių detalių – smagračiai, stūmokliniai varikliai, tarpikliai, kurios, kaip įtariama, pagamintos pažeidžiant intelektinės nuosavybės savininkų teises.

Netrukus internautas pakomentavo išplatintą informaciją: „Kad sulaikoma vis daugiau - gerai, sutinku. Bet kodėl straipsnyje nėra paminėta, kaip galima atskirti klastotę nuo originalo? Kiek pamenu, Lietuvoje buvo momentas, kada tepalą perpilinėjo į originalias pakuotes, nors tepalas buvo neaišku koks ir iš kur. Kaip pati muitinė atskiria? Norėtųsi detalesnės informacijos, o ne trupinių“, - rašė skaitytojas.

Skaitytojo klausimas neliko nepastebėtas, todėl teikiamas papildomas paaiškinimas.

„Iš tiesų, padirbinius, kurie atrodo labai panašūs į originalus, atpažinti itin sunku, tad tai ir toliau lieka vienu iš pagrindinių iššūkių, su kuriuo susiduria tiek muitinės darbuotojai, tiek patys pirkėjai.

Muitinės pareigūnai tik įtaria, kad prekė yra suklastota, o galutinę išvadą pateikia intelektinės nuosavybės teisių savininkai. Muitinės pareigūnams kilus įtarimų dėl intelektinės nuosavybės teisių pažeidimų, prekės yra sulaikomos,  po to  vykdomas tyrimas, siekiant išsiaiškinti ar prekės yra teisėtai pagamintos, kreipiamasi į intelektinės nuosavybės teisių savininkus, kurie patvirtina prekės originalumą arba klastojimo faktą. Įtarimas gali kilti dėl neadekvačios kainos, prastos kokybės, kilmės šalies ir kitų požymių“, - paaiškina LR Muitinės atstovė ryšiams su žiniasklaida Lina Laurinaitytė-Grigienė.

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: