Kas yra vartotojo patirtis ir kodėl ji svarbi?

Paprastai tariant, vartotojo patirtis yra tai, kaip jis jaučiasi sąveikaudamas su technologijomis, kurios gali būti labai įvairios: nuo programos iki žaidimų konsolės. Kalbant apie svetaines, UX dizainas yra žmogaus ir puslapio sąveikos optimizavimas. Pagal tvirtus UX principus sukurta svetainė turėtų leisti vartotojams jaustis taip, lyg jie įvykdė viską, ką norėjo, be jokio nusivylimo.

Tai gali priversti jus galvoti apie viską, kas tinkama svetainės vizualiniam dizainui. Tačiau UX dizainas daug mažiau susijęs su svetainės išvaizda nei su jos naudojimu. Tam, kad būtų efektyvi, svetainė turėtų būti visiškai naudinga jos lankytojui. Vartotojai dažniausiai pamiršta duomenis, pavyzdžiui, kiek sumokėjo už įsigytus produktus. Tačiau užsakymo patirtis visuomet turėtų būti maloni. Būtent ji įsimena ilgam ir padidina tikimybę, kad vartotojai ir vėl pirks iš jūsų.

Kai svetainė suteikia prastą UX, galite pamatyti priešingą rezultatą. Jeigu naudojimosi metu lankytojai patyrė stresą ar pyktį, greičiausiai jie tiesiog pereis pas konkurentus.

Dar neturite savo interneto svetainės, tačiau planuojate ją kurti? Tuomet tam bus reikalingas domenas. Paspaudę ant šios nuorodos užregistruoti jį galite itin paprastai.

Kaip ją pagerinti?

Jeigu dar tik pradėjote gerinti vartotojo patirtį savo svetainėje, iš pradžių galite jaustis priblokšti. Tačiau neišsigąskite: proceso žingsnius atlikite po vieną ir skirkite visą dėmesį kiekvienai sričiai iki tol, kol ji tenkins tiek jus, tiek tikslinę auditoriją. Štai keletas būdų, kaip galite pagerinti savo svetainės UX:

  • Atskirkite raginimus veikti (angl. Call to Action (CTA)). Daugelyje svetainių pateikiama daugiau nei vienas raginimai veikti šalia vienas kito. Tai gali suklaidinti lankytojus ir sumažinti paspaudimus, nes vartotojas tiesiog nežino, ko jūs prašote. Taigi vietoj to pasistenkite CTA labiau atskirti.
  • Suskirstykite elementus į atskiras dalis. Lengva pažvelgti į svetainę ir pamatyti visą vaizdą, tačiau kaip su mažesnėmis dalimis? Kiekvienas jos elementas turi keletą skirtingų sričių, kuriose vartotojai gali spustelėti. Todėl nustačius daugiausiai paspaudimų sulaukiančias vietas verta jas susieti su tam tikru vertingu puslapiu.
  • siaiškinkite, kaip žmonės naršo ir spustelėja. Vienas iš geriausių būdų pagerinti vartotojo patirtį yra suprasti jo elgseną. Jei nežinote, ką žmonės daro apsilankę jūsų svetainėje, kaip galite optimizuoti UX? Pavyzdžiui, slinkimo žemėlapiai parodo, kur ilgo formato puslapyje vartotojas nustoja slinkti. Tai reiškia, kad ši vieta gali būti tinkama vertingai nuorodai.
  • Optimizuokite svarbiausius puslapius. Pradėjus gerinti vartotojo patirtį būtina nusistatyti prioritetus. Paprastai svarbiausiais svetainėje laikomi pagrindinis, nukreipimo, pardavimo, „Apie mus“ ir kontaktinis puslapiai. Tačiau prioritetai gali skirtis, priklausomai nuo verslo. Pavyzdžiui, vykdant el. prekybą, vienu svarbiausių laikomas pardavimo puslapis.
  • Pagerinkite klientų aptarnavimą. Norint užtikrinti puikią UX, itin svarbu atkreipti dėmesį į klientų aptarnavimą. Malonus bendravimas, operatyvumas ir visapusiška pagalba padeda pelnyti vartotojų simpatijas ir skatina jų lojalumą.

Pasinaudojus šiais patarimais, pagerinti vartotojo patirtį savo svetainėje tampa kur kas paprasčiau.

Svetainė – neatsiejama jūsų įvaizdžio dalis. Pasirūpinkite, kad lankytojams ji būtų patraukli, aiški ir lengvai naudojama. Tai labai svarbus žingsnis link verslo sėkmės. Taigi, nepraleiskite jo!

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: