Rengiant žiedinę sankryžą šalia meno mokyklos, tuo pačiu metu beveik baigiamas vykdyti ir Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcijos II –asis etapas. Žiedinės sankryžos įrengimo projektas yra įgyvendinamas pagal bendradarbiavimo sutartį tarp „Via Lietuva“ ir Jonavos rajono savivaldybės. 2024 -ųjų metų kovo mėnesį pasirašytoje sutartyje įrašyta, kad žiedinė sankryža turi būti įrengta iki šių metų spalio 16 dienos.
Ar Jonava sulauks žiedinės sankryžos ties meno mokykla iki spalio 16-osios, kaip tai numato sutartis? Vis garsiau pasigirsta kalbos, kad šis projektas gali vėluoti. Nors darbai jau įsibėgėję, o Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcija artėja prie pabaigos, žiedinės sankryžos atidarymo data kol kas lieka neaiški. Anot mero Mindaugo Sinkevičiaus, Jonavos gyventojai dar kurį laiką turės palaukti, kol galės naudotis nauja žiedine sankryža.
,,Na, aš manau, kad tikslas yra suspėt šį sezoną, iki kol iškris pirmasis sniegas ir prasidės šalčiai. Darbus norima pabaigti iki žiemos, kad žiemą nebūtų tas objektas užkonservuotas.
Pasak ekspertų, asfaltavimas gali vykti net esant penkių laipsnių šalčiui, tad šiuo atžvilgiu turime tam tikrą rezervą. Spalio mėnesį, kaip rodo praktika, šalčio pasitaiko labai retai. Tačiau lapkritį ir gruodį orai gali būti neprognozuojami - niekas negali tiksliai pasakyti, kokios bus oro sąlygos. Iš esmės turime galimybę dirbti iki gruodžio vidurio, tačiau reikia atsižvelgti į daugelį veiksnių, tokių kaip klimato sąlygų pokyčiai ir galimas atšalimas”, - sako M. Sinkevičius.
Keisis parkavimo vietos
Kartu su nauja žiedine sankryža keisis ir parkavimas. Dėl rekonstrukcijos bus panaikintos parkavimo vietos prie meno mokyklos. Siekiant kompensuoti prarastas vietas, savivaldybė įrengs naują, didesnę aikštelę su elektronine informacine sistema, rodysiančia laisvų vietų skaičių.
,,Svarbi detalė vairuotojams – važiuojant nuo esamo J.Basanavičiaus g. žiedo link naujojo, dešinėje pusėje parkavimo kišenės nebeliks. Jo vietoje bus įrengtos dvi eismo juostos, pritaikytos automobilių srautui. Aš manau, kad pralaidumo prasme ir saugumo prasme tai bus ir teisingas sprendimas, ir reikalingas, kurio mes laukiam.
Bet žinau, kad šioje vietoje dažnai stabteli žmonės, vykstantys į meno mokyklą ar centrą, ir jau turime sprendimą, kaip kompensuoti prarandamas parkavimo vietas.
Gyventojams gali būti žinoma, kad prie „Rimi“ parduotuvės jaučiamas nemalonus naftos kvapas. Čia demontuojamos didžiulės talpos šilumos tinkluose, kurios buvo skirtos mazutui.
Tuo tarpu buvusių talpų vietoje, už sporto centro, planuojama įrengti modernią parkavimo aikštelę, kurioje bus apie 50 vietų. Čia vairuotojai matys ir elektroninę sistemą, informuojančią apie laisvas vietas”, - apie būsimą modernizavimą pasakojo meras M. Sinkevičius.
Ant asfalto ieško sliekų
Technologiniai niuansai, susiję su žiedo statybos darbais, neretai kelia iššūkių. Anot mero, keistus reikalavimus kelia ,,Via Lietuva” techninis prižiūrėtojas.
,,Šiuo atveju turime techninį prižiūrėtoją, kuris, atrodo, yra per daug priekabus ir pernelyg detaliai analizuoja kiekvieną proceso etapą. Jo reikalavimai, kartais pasireiškiantys netgi absurdiškos ekspertizės prašymais, kelia neigiamą įtaką darbo eigai.
Bendradarbiaudami su „Via Lietuva“, stengiamės paspartinti procesą ir kreiptis į juos dėl tarpininkavimo, nes, kaip paaiškėja, būtent jie samdo šį techninį prižiūrėtoją. Nors vertiname kruopštumą, šiuo atveju jo požiūris sukelia daugiau klausimų nei atsakymų. Kai kurie juokauja, kad jis, lyg „ieškodamas sliekų ant asfalto“, nepalieka galimybių greitai ir efektyviai judėti į priekį.
Nepaisant šių iššūkių, darbai juda pagal planą, ir esu įsitikinęs, kad pirmasis asfalto sluoksnis bus užklotas spalio mėnesį. Tikiuosi, kad viskas vyks sklandžiai ir be didesnių trukdžių”, - atvirauja Jonavos meras.
Jokia sistema nėra tobula
Miesto centre vykstantys statybų procesai yra sudėtingi ir reikalauja nuolatinio dėmesio, o kartais ir projekto koregavimo.
„Sistemos tobulinimo procesas yra sudėtingas ir gali pasirodyti, kad jame slypi gausybė iššūkių, tačiau mes dirbame, kad užtikrintume sklandų darbą. Kiekvieną dieną vykstantys pasitarimai su įvairiomis šalimis – rangovais, technine priežiūra ir savivaldybės atstovais – padeda spręsti kylančias problemas. Proceso metu nuolat atsiranda netikėtumų, kurie reikalauja korekcijų. Kartais peržiūrime projektus ir atrandame, kad kai kurie inžineriniai planai neatitinka realybės. Jokia sistema nėra tobula, ir kartais tenka priimti sprendimus čia ir dabar“, – sako Jonavos meras.
Jo teigimu, didžiausia problema būtų nesugebėti užbaigti darbų iki žiemos.
„Tai būtų rimtas neatsakingumas”, – pabrėžia jis ir akcentuoja, kad darbų sustabdymas teritorijoje nebūtų priimtinas. - „Mūsų tikslas – užtikrinti, kad šaltuoju sezonu eismas būtų atvertas, o teritorija nebūtų užkonservuota ilgam“.
Valstybės projektą įgyvendina savivaldybė
Žeimių gatvė, kurioje ir rengiama naujoji žiedinė sankryža, yra valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.144 Jonava – Kėdainiai – Šeduva dalis ir priklauso ,,Via Lietuva”. Kaip žinia, šio projekto jonaviečiai laukė kelis metus, nes buvo norima vienu metu atlikti ir Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcijos II -ąjį etapą. Tačiau nesulaukus ,,Via Lietuvos” sprendimų, situaciją į savo rankas perėmė vietos valdžia. Meras Mindaugas Sinkevičius įsitikinęs, kad taip neturėtų būti.
,,Valstybė mums parodė ,,špygą" - nei finansavimo, nei palaikymo. Tai yra valstybės projektas, kurį daro savivaldybė už mokesčių mokėtojų pinigus”, - pasipiktinęs rėžė meras.
,,Dabar mes turime tokią valstybę, kurią savivaldybės remia, nes keliai nei balsuoja, nei mitinguoja, jie palauks. 3 paskutinių metų kelių finansavimas nepakitęs, yra toks pats, o darbo užmokestis bei medžiagų kainos šiuo laikotarpiu augo.
Valstybė į kelius neinvestuoja, valstybės prioritetai šiuo metu krypsta į gynybą, švietimą ir socialinius reikalus, tad kelių infrastruktūra atsidūrė antroje, podukros vietoje. O mes negalėjome laukti dar 5 ar 10 metų, kol valstybės susimylės ir įrengs tą žiedą, todėl iniciatyvos ėmėmės patys. Nors mūsų biudžetas augantis, tačiau tai reikšminga suma ir mums”, - kalbėjo meras.