Gyvenate daugiabutyje ir su kaimynais sutarėte, kad reikia susiremontuoti laiptinę, stogą, inžinerines ir apsaugos sistemas. O galbūt reikia atnaujinti daugiabučio namo šilumos punktą, sutvarkyti avarinės būklės balkonų laikančiąsias konstrukcijas arba su kaimynais sutarėte steigti daugiabučių namų savininkų bendriją.

Kaip žinia, visi šie išvardinti darbai kainuoja, ir gali kainuoti išties nemažai. Į pagalbą Jums gali atskubėti Daugiabučių gyvenamųjų namų rėmimo fondas (Fondas), kurio dėka gali būti skirta kompensacija už jau atliktus darbus. Kompensacijos suma bendro naudojimo patalpoms gali siekti nuo 20 % stogų remontui iki 100 % daugiabučių namų savininkų bendrijų steigimosi išlaidoms apmokėti. 

Kam teikiama Fondo parama? 

Fondo parama teikiama butų ir kitų patalpų savininkų bendrijoms, daugiabučių namų butų savininkams, kurie yra sudarę ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę jungtinės veiklos sutartį ir daugiabučiams namams, kuriems yra paskirtas objekto administratorius. Daugumą rajono daugiabučių administruoja bendrovė „Jonavos paslaugos“, ir, kaip informavo Jonavos rajono savivaldybė, pernai metais didžiąja dalimi Fondo lėšomis buvo kompensuojama už darbus, atliktus daugiabučiuose namuose, kuriuos administruoja minėta įmonė. 

„Dėl kompensacijos už savo atliktus darbus pernai kreipėsi ir daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijos, tačiau jungtinės veiklos sutartimis valdomi namai pernai fondo lėšomis nesinaudojo. Ko gero, taip yra todėl, kad namai, turintys administratorių, geriau kaupia lėšas remonto darbams ir labiau sugeba gerinti namo ir jo sistemų būklę“, - teigiama savivaldybės atsakyme. 

Pernai dažniausiai pateikti darbai kompensacijai gauti buvo bendrų inžinerinių sistemų keitimas (vamzdynų remontas, elektros kabelių keitimas) ir laiptinių remonto darbai. 

„Fondo paramos naudojimas priklauso ir nuo gyventojų noro remontuotis. Jei nėra daugumos gyventojų dalies, nebus įmanoma atlikti remonto, tad darbai taip pat nebus kompensuojami. Fondo parama galima pasinaudoti tik tuomet, kai daugiabutyje yra pilnai įvykdyti remonto darbai ir surašytas darbų priėmimo – perdavimo aktas“, - sako UAB „Jonavos paslaugos“ direktoriaus pavaduotojas daugiabučių namų administravimui Bronislovas Liutkus.

Fondo parama tik už oficialius ir legalius darbus 

Beje, pasitaiko taip, kad remontuotis ketinantys daugiabučio gyventojai ieško pigesnių, dažnu atveju neoficialiai statybininkų teikiamų paslaugų. Tokiu atveju nežinia, ar sutaupysite, bet ir Fondo parama pasinaudoti nepavyks, nes neturėsite rangos darbų sutarties, darbų sąmatos, atliktų darbų akto ir sąskaitos faktūros – tai dokumentai, kuriuos reiktų pateikti Fondui, norint gauti kompensaciją. Tai liečia visus daugiabučius, nežiūrint į tai, kas juos administruoja.  

„Jeigu vyksta toks dalykas, kai nei mes, nei kas kitas nežino, kas suremontavo gyventojams, tarkim,  laiptinę, tai jie neturi nei užbaigimo aktų, nei liudijimų, nei garantijų ir kitų dokumentų. Lieka patys atsakingi už atliktus darbus ir Fondo parama jiems nebus teikiama. Viską reiktų tvarkytis oficialiai“, - pabrėžia B. Liutkus.  

Šiemet Fondas padidintas 

Šiais, 2022 metais keitėsi Fondo nuostatai. Patvirtinus šių metų rajono biudžetą, Fondo lėšos padidintos nuo 40 tūkst. Eur. iki 60 tūkst. Eur. Kodėl iškilo toks poreikis?  

„Šiemet rajono savivaldybės taryba praplėtė kompensuojamų darbų sąrašą ir įtraukė namo šilumos punkto remonto darbus – galės būti kompensuojama iki 40 proc. šilumos punkto remonto faktinės darbų vertės. Tikimasi, kad praplėtus finansuojamus darbus, prireiks daugiau lėšų“, - teigia savivaldybė. 

Gyventojai, kilus klausimams dėl darbų sąmatų pateikimo, apmokėjimo ir pan., gali kreiptis į Jonavos rajono savivaldybės administracijos remonto ir statybos skyriaus vyresnįjį specialistą Valdą Rėklaitį (tel. (8 349) 50 966, el. p. valdas.reklaitis@jonava.lt).

Specialiojo daugiabučių namų rėmimo fondo nuostatai ir reikalingi pateikti dokumentai ČIA.

 

 

 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: