Siekiant užtikrinti šiuolaikišką ir kokybišką ugdymą, vien tik tradicinių, laiko patikrintų metodų taikymo jau nebepakanka. Sparčiai kintančiame pasaulyje būtina integruoti inovatyvias praktikas, kurios skatintų vaikų kūrybiškumą, saviraišką ir prisitaikymą prie šiuolaikinių poreikių. Todėl ugdymo įstaigoms tenka ieškoti naujų, pažangių sprendimų, padedančių sukurti vaikų ugdymui palankias ir nuolat tobulėjančias aplinkas. Tokių pokyčių pavyzdžiu gali būti Jonavos vaikų lopšelis-darželis „Pakalnutė“, kurio bendruomenė nuo praėjusių mokslo metų pradėjo diegti Nuolatinio tobulinimo metodologiją. Šio proceso sėkmei neabejotinai svarbus Jonavos rajono savivaldybės indėlis – jau antrus metus skiriamas finansavimas užtikrina, kad metodikos įgyvendinimas būtų efektyvus ir nuoseklus.
„Pakalnutės“ vaikai savo grupėse kuria grupės misiją, identifikuoja problemas, ieško tinkamiausių būdų joms spręsti, kelia tikslus, matuoja jų pasiekimo lygį. Kiekvienas vaikas stebi savo asmeninę ir bendrą grupės pažangą, prisiima atsakomybę už tikslų siekimą. Tokiu būdu jau nuo ankstyvo amžiaus vaikai ugdosi XXI-mojo amžiaus kompetencijas. Praėjusių mokslo metų pabaigoje įvykę trišaliai pokalbiai tarp mokytojų, ugdytinių ir jų tėvelių, ir po jų sekusios refleksijos tik patvirtino kad „Pakalnutėje“ Nuolatinio tobulinimo principai sėkmingai įsitvirtino.
Sausio 27-toji svarbi diena Jonavos vaikų lopšeliui-darželiui „Pakalnutė“. Čia lankėsi Nuolatinio tobulinimo metodikos pradininkė Europoje, „Klasse.Pro“ vadovė Marijke Broer, Nuolatinio tobulinimo metodikos trenerė Hilde Woort, Vilniaus Volungės darželio-mokyklos direktorės pavaduotojas ugdymui Adas Papartis ir prof. dr. Modestas Gelbūda, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto profesorius, tarptautinio verslo ir vadybos ekspertas.
Marijke Broer ir Hilde Woort, aplankiusios visas darželio grupes, apžvelgusios jų duomenų centrus, vaikų portfolio, pabendravusios su darželio mokytojais ir ugdytiniais žavėjosi matomais rezultatais, pasiektais per pusantrų metų. Svečiai pabrėžė pedagogų entuziazmą ir vaikų įsitraukimą įgyvendinant Nuolatinį tobulinimą lopšelyje-darželyje „Pakalnutė“.
Dar 2024-ųjų metų gruodį Adas Papartis, nuolat konsultuojantis „Pakalnutės“ pedagogus ir administraciją metodikos įgyvendinimo klausimais, teigė: „Nuolatinio tobulinimo metodologija Lietuvoje dar tik pradeda įsitvirtinti, tačiau jau galime pastebėti įkvepiančių pavyzdžių, įrodančių šios metodologijos veiksmingumą ir naudą. Vienas tokių sėkmės pavyzdžių – Jonavos lopšelis-darželis „Pakalnutė“, kuris aktyviai diegia nuolatinio tobulinimo principus savo veikloje. Ši įstaiga ne tik pasiekia pastebimų rezultatų, bet ir tampa įkvėpimo šaltiniu kitoms ikimokyklinio ugdymo organizacijoms.“
Modestas Gelbūda, 2023 metų spalio mėn. ir 2024 metų birželio mėn. atlikęs Nuolatinio tobulinimo organizacinės aplinkos tyrimą „Pakalnutėje, taip pat pasidžiaugė: „Labai džiugu, kad Jonavos vaikų lopšelio - darželio „Pakalnutė sėkmingai taiko pažangią kokybės vadybos sistemą „Nuolatinis tobulinimas švietime“, kurios tikslas - laimingi ir už savo ugdymą atsakymą vaikai. Tokios pažangos pagrindas yra tobulėjimai palanki organizacinė kultūra, bendruomenės atvirumas naujoms idėjoms ir direktorės lyderystė. Tai ne tik žodžiai ir komplimentai darželio bendruomenei, bet tyrimų rezultatais pagrįstos išvados.“
Tai, kad darželis įgyvendina Nuolatinio tobulinimo metodologiją, nuo šiol žinos bet kuris, užėjęs į darželio kiemą: Adas Papartis darželio direktorei Simonai Černiauskienei įteikė tai patvirtinančią informacinę plokštelę, kuri greitu metu ras vietą ant darželio sienų.
Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Pakalnutė“ inf.