Kviečia prisidėti prie pokyčio

Prieš kelis dešimtmečius įkurta dalijimosi iniciatyva „Maisto bankas“ gegužės 7 ir 8 dienomis rengia jau 30-ąją akciją, kviečiančią apsiperkant parduotuvėse paaukoti ilgo galiojimo produktų sunkiau gyvenantiems asmenims. Nors daugumoje „Rimi“ parduotuvių įrengtos stacionarios „Maisto banko“ talpyklos nuolatiniam maisto produktų rinkimui, penktadienį parduotuvėse pradėjo veikti aukojimo taškai su juose dirbančiais savanoriais. 

„Didžiuojamės galėdami tęsti partnerystę su kilnią misiją vykdančiu „Maisto banku“ – jų organizuojamos akcijos kiekvieną rudenį ir pavasarį vyksta visose „Rimi“ parduotuvėse. 2020 m. rudenį surinkome ir socialiai remtiniems žmonėms perdavėme beveik 50 tūkstančių įvairių ilgo galiojimo produktų. Tikimės, kad ši akcija dar kartą primins žmonėms apie dalijimosi svarbą ir parodys, kad tampame svarbaus pokyčio dalimi“, – sako „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas Liudvikas Aleliūnas.

Neparduotus trumpo galiojimo maisto produktus „Maisto banko“ autobusiukai iš įvairiuose Lietuvos miestuose esančių parduotuvių kasdien išsiveža į savo sandėlius – čia savanoriai juos rūšiuoja ir perduoda kitoms organizacijoms, padedančioms neįgaliesiems, sunkiai gyvenančioms šeimoms, vienišiems seneliams ir kitiems su sunkumais susiduriantiems žmonėms.  

Žinomos moterys skatina veikti

Atkreipdamos dėmesį į per pandemiją sunkumus patiriančią visuomenės dalį, savo aukomis prisidėti prie iniciatyvos skatina ir žinomos šalies asmenybės. Verslininkė Liucina Rimgailė pastebi, kad prisidėti prie teigiamo pokyčio galima mažais žingsneliais – prisidedant pačiam bei paskatinant tai padaryti artimus žmones.

„2013 m.spalio 6 d. – diena, kai pirmą kartą savanoriavau ruošdama vaišių stalą. Tada dar neturėjau „Liu Patty“ desertinės, pati viską gaminau nuomojamame bute ir sukviečiau draugus į parką. Jų susirinko visas būrys! Visi skanavo saldžių ir nesaldžių užkandžių, už kuriuos sumokėjo tiek, kiek norėjo, o aš visus pinigus paaukojau „Maisto bankui“. Vėliau gaminau „Maisto banko“ koncerto metu, kuomet salėje susirinkę žmonės už maistą „mokėjo“, o surinkti pinigai buvo perduoti maisto stokojantiems asmenims. Kodėl apie tai pasakoju? Nes noriu atkreipti jūsų dėmesį į tai, kad formų, kaip padėti pažeidžiamų grupių žmonėms, yra be galo daug. Ar tai būtų kiekvieną mėnesį nuo banko sąskaitos nuskaičiuojama suma, ar iniciatyva skleidžiant žinią, ar tiesioginis savanoriavimas vienoje ar kitoje organizacijoje. Visiems geras nebūsi, tai neįmanoma. Visgi galima pasirinkti bent vieną labiausiai rūpimą visuomenės grupę ir prisidėti prie geresnio jos rytojaus, – sako L. Rimgailė. – Mano prioritetas visuomet buvo skiriamas maisto stokojantiems ir su vaikais susijusioms iniciatyvoms. Taip jau susiklostė, kad jiems visuomet sakydavau „TAIP“. Taigi, kviečiu ir šiemet prisidėti ir įsitikinti, koks nuostabus jausmas padaryti kažką gera dėl kito!“ 

Asmenines savanorystės patirtis prisiminusi žurnalistė, verslininkė Laura Mazalienė taip pat kviečia nebūti abejingiems ir nepraleisti progos padėti kitiems. „Kasmet per gimtadienį turiu ne tik norų, bet įsipareigojimų sau. Vienas jų – pagalba kitiems, visai nesvarbu, kokia forma. Aš pati kelissyk esu savanoriavusi parduotuvėse ir raginusi pirkėjus prisidėti prie sunkiau gyvenančių gerovės, kviečiu tai padaryti kartu ir šiemet!“, – ragina L. Mazalienė.

Jai antrina ir tinklaraštininkė, trijų vaikų mama Toma Dambrauskė: „Liūdna, tačiau ypač šiuo laikotarpiu be galo daug šeimų patiria sunkumus ir negali sau leisti įvairiausių dalykų, bet baisiausia, kai šeimos pristinga net maisto. Jei galime kažkur pataupyti, kažko nenusipirkti, arba nusipirkti pigiau ir sutaupytą eurą skirti tiems, kam reikia labiau – taip ir padarykime! Dabar net apsiperkant el. būdu galima paaukoti vieno mygtuko paspaudimu, nereikia niekur eiti, gaišti laiko. Jūs galbūt to nepajausite, o kažkam tai bus laimė! Prisidėkime kartu prie skurstančių žmonių laimės.“

Galimybę aukoti „Maisto banko“ akcijai virtualiu būdu suteikia ir „Rimi“ elektroninė parduotuvė „Rimi.lt“. Apsiperkant joje, iniciatyvai paaukoti 3 eurai virsta 45 porcijomis maisto stokojantiems. Per pastaruosius ketverius metų prekės ženklas „Rimi“ „Maisto bankui“ paaukojo maisto produktų už 2 mln. 108 tūkst. eurų ir dar 22 584 eurų buvo skirta pinigais.

Taip pat skaitykite: