Seime kelią skinasi idėja lengvinti vartotojų ginčus su verslininkais

Seime kelią skinasi idėja lengvinti vartotojų ginčus su verslininkais
KOV 27
2018-03-27 12:45 2018

Šiandien Seimas po pateikimo pritarė Vartotojų teisių gynimo įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama palengvinti vartotojų ginčų su prekių pardavėjais ar paslaugų teikėjais sprendimo tvarką.

Pataisų iniciatorius Seimo narys dr. Mindaugas Puidokas siūlo skundus rašyti ir elektroniniu paštu. Taip pat prailginti kreipimosi tvarką – pas prekės tiekėją kilus nesklandumams  kreiptis per šešis mėnesius, o ne per tris, kaip dabar. Vartotojų teisių sargus siekiama įpareigoti dvigubai greičiau išnagrinėti skundus.

„Matome, kad šie procesai užtrunka gerokai per ilgai. Mano siekis yra kuo labiau sumažinti biurokratizmą ir perteklinę dokumentaciją, ir daugiau dėmesio skirti žmogui“, – sako M. Puidokas.

Seimo narys siūlo leisti vartotojui kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją per šešis mėnesius, be to, žmogus galėtų kreiptis ne tik raštu, bet ir tiesiogiai arba elektroniniu būdu. Lietuvoje komunikacija elektroniniais ryšiais yra plačiai paplitusi, todėl yra galimybė palengvinti reikalavimus.

„Gyvenant 21-ąjame amžiuje, kur kasdien aplink mus yra įvairių komunikacijos priemonių turime jas išnaudoti taip efektyviai, kaip įmanoma, kad procesai vyktų sparčiau ir sklandžiau“, – mano Seimo narys dr. M. Puidokas.

Pardavėją arba paslaugų tiekėją siūloma įpareigoti išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, jeigu nesutinka su jo reikalavimais, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (dabar – 14 dienų) pateikti rašytinį atsakymą.

Dr. M. Puidokas taip pat siūlo sutrumpinti terminus perpus – nuo 90 iki 45 dienų, per kuriuos skundai turi būti išnagrinėjami.

Nuotrauka encolombia.com

Panašūs straipsniai

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

UAB „Techmada“ už nepristatomas prekes nubausta trečią kartą

UAB „Techmada“ už nepristatomas prekes nubausta trečią kartą

Jau du kartus už vartotojams nepristatomas prekes bausta UAB „Techmada“ pakartotinai pažeidė Civilinio kodekso nuostatas. Dar 2019 m. įmonei buvo skirtos sankcijos už internetinė...

Jaunieji konservatoriai protestuos prieš R. Sinkevičiaus paskyrimą į ministro postą

Jaunieji konservatoriai protestuos prieš R. Sinkevičiaus paskyrimą į ministro postą 1

Jaunųjų konservatorių lyga (JKL) rytoj, liepos 2 d., 10 val. prie Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (Gedimino pr. 38)  protestuos prieš Rimanto Sinkevičiaus paskyrimą į ministro postą. „Lietu...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Praėjusiais metais administracinė našta verslui sumažinta 12,8 mln. eurų

Praėjusiais metais administracinė našta verslui sumažinta 12,8 mln. eurų

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos duomenimis, per 2019 metus administracinė našta verslui buvo sumažinta 12,8 mln. eurų. Ši suma – tai laiko ir finansų sąnaudos, kurių verslas nebepatirs dėl naujų įsigali...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikri...