Į ,,Jonavos žinių” redakciją kreipėsi skaitytojas Egidijus, pasipiktinęs ,,Baltic Petroleum” degalinėse veikiančia nuolaidų galiojimo tvarka. Anot vyro, siekiant pasinaudoti nuolaida plovyklai, reikalaujama perteklinių veiksmų, kurie, anot jo, pažeidžia asmenų lygias galimybes: 

,,Kodėl degalinė diskriminuoja klientus? Jie siūlo programelę surišti su banko kortelėmis ir tik tada duoda nuolaidą plovyklai, nors pilantis degalus to neprašo. Prie tokio kibernetinio nesaugumo tikrai nenoriu surišinėti appsų su bankiniais duomenimis. Kodėl nuolaidos plovyklai nėra tiesiog paprastai nuskanuojant appsą ar lustinę nuolaidų kortelę? Juk ne visi apskritai naudoja appsą, o turi tik korteles. Manau čia klientų diskriminavimas ir vertimas pririšti banko duomenis.“ 

 

Skaitytojo užklausą pateikėme ir degalinių tinklo administratoriams ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai.  

,,Baltic Petroleum” degalinė paaiškino tokio tipo pasiūlymų esmę ir patikino, kad visi atsiskaitymai yra saugūs, o banko duomenys jokiose duomenų bazėse nėra išsaugomi: 

,,Baltic Petroleum“ mobilioji programėlė sėkmingai veikia jau daugiau nei 3 metus ir teikia daug naudų jos vartotojams – tokių kaip geresnės degalų kainos, nuolaidos maistui, prekėms ir paslaugoms, specialūs „penktadienių – bakadienių“ pasiūlymai. 

Galimybė pridėti banko kortelę prie mobiliosios programėlės ir tokiu būdu atsiskaityti už degalus nelaukiant eilėse prie kasos, yra nuo pat programėlės sukūrimo ir padeda klientams taupyti laiką bei pinigus, įsigyjant degalus už žemas kainas. Ši funkcija yra klientų mėgstama bei aktyviai naudojama jau ne vienerius metus. 

Nesenai išleidome visiškai naują „Baltic Petroleum“ mobiliosios programėlės versiją, kurioje atsirado klientų patogumui skirtų naujovių, tokių kaip plovyklos programų įsigijimas ir plovyklos aktyvavimas iš programėlės. Tai reiškia, kad klientams nebereikia parkuotis, eiti į degalinę įsigyti plovimo programos ir prieš įvažiuojant į plovyklą suvedinėti kodų į plovyklos terminalą – viskas įvyksta programėlėje. Pridėjus mokėjimo kortelę, plovimo programos yra įsigyjamos, saugomos ir naudojamos per programėlę, todėl automobilį galima nusiplauti iš jo neišlipus. 

Siekdami klientus supažindinti su šiuo patogiu ir laiką taupančiu funkcionalumu, sukūrėme šiuo metu „Baltic Petroleum“ degalinėse vykstančią akciją, kurios metu, perkant automatinių plovyklų plovimo programas per programėlę, yra taikoma net 50 procentų nuolaida visoms automatinių plovyklų plovimo programoms. Tikimės, kad akcija paskatins klientus išnaudoti naujus, patogesnius ir laiką taupančius sprendimus, todėl suteikiame nuolaidą funkcijai išbandyti. 

Klientų susirūpinimas saugumu yra suprantamas, tačiau norime patikinti, kad jokių rizikų naudojantis „Baltic Petroleum“ mobiliąja programėle nėra. Programėlė yra sukurta laikantis aukščiausių tarptautiniame PCI DSS standarte nustatomų saugumo reikalavimų. Šie griežti reikalavimai taikomi tiek pačiai „Baltic Petroleum“ bendrovei, tiek programėlę vystantiems programuotojams, tiek ir visoms su mokėjimų kortelių duomenimis dirbančioms įmonėms. 

Klientų banko duomenys (išskyrus paskutinius keturis kortelės skaičius) nėra saugomi nei programėlėje nei mūsų duomenų bazėse. Kortelių susiejimas su programėle ir atsiskaitymai yra vykdomi tiesiogiai mūsų partnerio „SEB bankas“ aplinkoje. Tai reiškia, kad mokėjimus galima atlikti išimtinai tik iš mobiliosios programėlės ir tik po pakartotinio tapatybės patvirtinimo prieš transakciją (veido atpažinimas, piršto anspaudas arba unikalus PIN kodas), taigi net praradus įrenginį su programėle, jokie tretieji asmenys negalėtų jo panaudoti atsiskaitymuose kitose platformose. 

Vertinant tai, norime patikinti, kad atsiskaitymas mobiliąja programėle yra visiškai saugus bei sukuria galimybę greičiau ir patogiau atsiskaityti už degalus ir paslaugas, gauti geresnes kainas bei nuolaidas.” 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba šioje situacijoje taip pat nemato lygių teisių pažeidimų: 

,,Žvelgiant iš lygių galimybių įstatymų perspektyvos, pagrindo diskriminacijai šioje situacijoje neįžvelgiame. Jei gyventojas/a negalėtų pasinaudoti paslauga dėl savo lyties, amžiaus, tautybės ir kitų Lygių galimybių įstatyme numatytų pagrindų, siūlytume kreiptis į Tarnybą. Šiuo atveju, kaip suprantame, nusiskundimo motyvas yra asmeninių duomenų konfidencialumo užtikrinimo ir didesnio kibernetinio saugumo poreikis. Žinoma, tai taip pat svarios priežastys, bet, kaip minėjome, jos nepatenka į lygių galimybių kontrolieriaus kompetencijos ribas.” 

Degalinių tinklo administracija ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba šioje situacija nemato diskriminacijos, o degalinių klientams primena, kad jie visada gali pasirinkti priimtiną būdą užsisakyti paslaugas bei už jas atsiskaityti.  

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: