Spalio 18-ąją kelyje Jonava - Kaunas, už ,,Baltic Petroleum" degalinės, netoli Šveicarijos seniūnijos, įvyko skaudus įvykis - mirtinai partrenktas pėstysis (plačiau skaitykite čia). Jonaviečiai jautriai sutiko žinią apie šią nelaimę ir netrukus socialiniame tinkle ,,Facebook" užvirė ne viena diskusija dėl saugumo minėtoje atkarpoje. Klausimų dėl to sulaukė ir portalo jonavoszinios.lt redakcija, tačiau, panašu, kad gerų žinių šiuo metu niekas negali pažadėti. 

Į redakciją paskambinę jonaviečiai tikino, kad pėstieji nuo ,,Baltic Petroleum" degalinės neturi jiems skirto tako, tačiau dažnai vaikšto čia, nėra ir pėsčiųjų perėjų bei apšvietimo. Priminta, kad dar vienas žmogus šiame kelyje partrenktas ir 2019-aisiais.

Visgi, už miesto ribų esančio kelio kelkraščiai tvarkymo darbų, ko gero, nesulauks dar ilgai.

Kaip paaiškino Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), kelių infrastruktūros remontas ir plėtra dėl finansinių galimybių yra planuojami pagal valstybinės reikšmės kelių vertinimo ir prioritetinių eilių sudarymo metodikas. Pagal minėtas metodikas yra parengtos remontuotinų kelių ruožų bei Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros įrengimo prioritetinės eilės.

Pėsčiųjų ir dviračių takus Kelių direkcija pagal patvirtintą Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros gyvenvietėse įregimo prioritetinę eilę (ją rasite čia).

,,Atkreipiame dėmesį, kad į minėtą eilę buvo traukiami tik tie kelių ruožai, kurie sutampa su gyvenvietėmis ir, kuriuose nėra jokios pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros. Šiuo metu skaičiuojamas naujų pėsčiųjų ir dviračių takų poreikis valstybinės reikšmės kelių tinkle per gyvenvietes siekia 1852 km, o visas valstybinės reikšmės kelių tinklo ilgis yra 21 238 km.

Kelių direkcija suprasdama pėsčiųjų ir dviračių takų plėtros poreikį ir už gyvenviečių ribų, bendradarbiaudama su Susisiekimo ministerija ir Lietuvos savivaldybių asociacija, siekia parengti pėsčiųjų ir dviračių takų prie valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūros plėtros iki 2035 m. planą. 

Rengiamu planu siekiama spręsti tokius uždavinius kaip vientiso pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo formavimas, didesnio nuotolio ir patrauklaus pobūdžio susisiekimo dviračiais trasų formavimas ir atskirų trūkstamos infrastruktūros fragmentų eliminavimas greta esamų įrengtų pėsčiųjų ir dviračių takų. Atsižvelgiant į tai, taką šalia valstybinės reikšmės magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože nuo 28,3 iki 29,3 km (nuo Šveicarijos iki  Jonavos) planuojama įtraukti į šį planą", - nurodė LAKD.

Kalbant apie apšvietimą, užmiesčio teritorijoje jis šiuo metu neplanuojamas.

,,Dėl finansinių galimybių apšviečiami tie kelių ruožai, kurie sutampa su gyvenvietės teritorija", - paaiškino LAKD.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: