Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas
VAS 20
2020-02-20 10:49 2020

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 tūkst. kartų. Apie 90 proc. atvejų dėl informacijos, konsultacijos ar prašymo išnagrinėti vartojimo ginčą kreipėsi vartotojai. Visgi pastebima, kad augant vartotojų aktyvumui, dažnėja ir nepagrįstų vartotojų prašymų.

„Lietuvos vartotojai aktyviai domisi savo teisėmis ir jų užtikrinimu, yra reiklūs ir skatina verslininkus laikytis profesinio atidumo standartų. Tačiau pastebime ir kitą tendenciją – nepagrįstų prašymų skaičiaus didėjimą, kas rodo, jog vartotojai ne visuomet paiso teisės aktuose nustatytų vartotojo pareigų“ , – sako VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

2019 m. VVTAT ne teismo tvarka išnagrinėjo 4 726 vartotojų ir verslininkų ginčus (4 proc. daugiau nei pernai), o sprendimų atmesti vartotojo prašymą, lyginant su ankstesniais metais, išaugo 26 proc. Dažniausiai vartotojų prašymai pripažinti nepagrįstais nustačius, kad prekės trūkumai atsirado ne dėl pardavėjo kaltės, o, pavyzdžiui, dėl vartotojo padarytų mechaninių pažeidimų, taip pat pasitaikė atvejų, kai vartotojai norėjo grąžinti kokybišką, tačiau jau panaudotą prekę. Analizuojamu laikotarpiu taikiai išspręstų ginčų dalis sudarė 43 proc., t.y. ginčai išspręsti šalių sutarimu.

Dažniausiai rūpesčių vartotojams kėlė vartojimo prekės: 41 proc. vartojimo ginčų kilo dėl avalynės ir drabužių, 28 proc. – dėl elektrotechnikos prekių. VVTAT primena, kad 2019 m. didesnį dėmesį skyrusi ginčų dėl avalynės problematikai, VVTAT organizavo susitikimų ciklą su avalynės prekybininkais, ieškodama būdų stiprinti bendrovių savireguliacijos mechanizmus ir didinti taikių ginčų dėl avalynės skaičių. Stebėdama vartotojų prašymų tendencijas, šiemet VVTAT daugiau dėmesio skirs elektrotechnikos prekių sričiai, organizuodama susitikimų ciklą su aktualiausiais elektrotechnikos prekių pardavėjais.

Vartotojai taip pat kreipėsi dėl pardavėjų atsisakymo parduoti prekes už nurodytą kainą, priimti per 14 dienų grąžinamas prekes, taip pat dėl vartotojams nesudaromų sąlygų tinkamai apžiūrėti prekės. Pirkdami internetu vartotojai dažniau kreipėsi dėl socialiniuose tinkluose bei telefonu įsigytų prekių, kurios vartotojams nebuvo pristatomos, o sumokėti pinigai nebuvo grąžinami.

Taip pat padaugėjo atvejų, kai vartotojai perka iš Lietuvos arba Europos Sąjungos pardavėjų, tačiau pinigai už prekes yra pervedami į Jungtinėse Amerikos Valstijose arba Kinijoje esančias sąskaitas. Vėliau tokio pardavėjo internetinis tinklalapis išjungiamas ir pardavėjas tampa nepasiekiamas. Tokiais atvejais apginti vartotojų interesus itin sudėtinga.

Paslaugų srityje vyravo vartotojų prašymai dėl neįvykusių bei atšauktų renginių, renginių kokybės. Trimis atvejais atšauktų renginių organizatoriumi buvo Estijoje registruota bendrovė.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2019 metų asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Nors gyvename internetinės prekybos aukso amžiuje, sunku rasti žmogų, kuris nebūtų bent kartą nusivylęs nuotoliniu būdu įsigytomis prekėmis ar paslaugomis. Netinkamas drabužių dydis ar kokybė, aprašymo neati...

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

COVID-19 poveikis sulėtino gyventojų vidutinių darbo pajamų augimą antrąjį šių metų ketvirtį, tačiau tik karantino laikotarpiu, nes birželį pajamos augo taip pat sparčiai, kaip ir metų pradžioje. Lėčiau atsi...

„Sodra“: ši pandemija – išbandymas moterims

„Sodra“: ši pandemija – išbandymas moterims

Tarp karantininiu laikotarpiu – trečiąjį šių metų ketvirtį – atsitiesė ir dirbančiųjų skaičius, ir vidutinių darbo pajamų augimas, kuris vėl buvo dviženklis. Vis dėlto, karantinas paliko ir randų, ypač moter...

ECDC: Lietuva pagal testavimo apimtis – viena pirmųjų Europoje

ECDC: Lietuva pagal testavimo apimtis – viena pirmųjų Europoje

Pagal testavimo apimtis Lietuva lapkričio 9–15 dienomis buvo viena iš pirmaujančių valstybių Europoje, kaip rodo lapkričio 19 d. paskelbti Europos ligų prevencijos ir kontrolės cent...

Kai šalia atsikrausto žmonės su negalia: tyrimas atskleidė, kaip toliau klostosi kaimynų santykiai

Kai šalia atsikrausto žmonės su negalia: tyrimas atskleidė, kaip toliau klostosi kaimynų santykiai

Didelių globos namų pertvarka Lietuvoje yra sulaukusi įvairių vertinimų. Ne paslaptis, kad dažniausiai griežtai neigiamai ją vertina gyventojai, šalia kurių ketinama statyti grupinio gyvenimo namus. Visuomen...

VMVT gavo per 250 pranešimų apie gyvūnų laikymo sąlygų pažeidimus, pradėta 12 tyrimų

VMVT gavo per 250 pranešimų apie gyvūnų laikymo sąlygų pažeidimus, pradėta 12 tyrimų

Rugsėjo 8 d. duomenimis, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) gavo per 250 pranešimų apie pažeidimus, susijusius su gyvūnų laikymo sąlygų, gyvūnų gerovės ir apsaugos reikalavimų pažeidimais, nelegal...

Pritarta atnaujintai pensijų didinimo formulei

Pritarta atnaujintai pensijų didinimo formulei

Vyriausybė trečiadienį pritarė atnaujintai socialinio draudimo pensijų indeksavimo tvarkai, kuri atveria galimybes kitąmet pensijas didinti 7,17 proc. Tam reikia pakeisti formulę taip, kad nežymus bendrojo v...

Registrų centras: trečiąjį ketvirtį išlaidos būstui įsigyti augo

Registrų centras: trečiąjį ketvirtį išlaidos būstui įsigyti augo

Po šių metų pavasarį matyto nekilnojamojo turto rinkos sulėtėjimo, pasireiškusio kritusiu sandorių skaičiumi ir sumažėjusia būstui įsigyti išleista suma, trečiąjį šių metų ketvirtį rinka vėl sugrįžo į augimo...

Liepos ekonomikos apžvalga – ekonomika atlaiko pandemijos sukeltus iššūkius

Liepos ekonomikos apžvalga – ekonomika atlaiko pandemijos sukeltus iššūkius

Šiandien paskelbtoje Lietuvos ekonomikos apžvalgoje pateikiame naujausių statistinių duomenų vertinimą, kurį parengė Finansų ministerijos makroekonomikos ekspertai. „Lietuvos ekonomika kol kas s...

Registrų centras: lietuvių noras investuoti į NT šiemet neišblėso

Registrų centras: lietuvių noras investuoti į NT šiemet neišblėso

Šių metų pavasarį padidėjęs neapibrėžtumas dėl ateities nesumažino lietuvių noro investuoti į nekilnojamąjį turtą - investicijoms įsigytų butų kiekiai šiemet augo. Trijų šių metų ketvirčių NT rinkos duomenis...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Pensijos 2021 metais – kam, kiek ir kada

Pensijos 2021 metais – kam, kiek ir kada

Gruodį mokamos pensijos visus gavėjus pasiekė iki Kalėdų, o nuo sausio „Sodra“ pradės mokėti vidutiniškai 38 eurais didesnes senatvės pensijas. Didesnių sumų sulauks ir netekto darb...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Jau nuo kitos savaitės – rugsėjo 21 d. – gyventojai galės teikti paraiškas ir gauti finansavimą nedidelės galios (iki 10 kW) saulės elektrinėms įsirengti arba saulės parkuose įsigyti bei seniems šildymo kati...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Šalį sukausčiusi koronaviruso pandemija ir karantinas paskatino daugelį sričių persikelti į skaitmeninę erdvę. Ne išimtis ir viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam sektoriui...