Jonavoje verda naujos aistros dėl P. Vaičiūno gatvės rekonstrukcijos. Po ankstesnio gyventojų nepasitenkinimą sukėlusio projekto kitame šios gatvės ruože, vairuotojai nerimauja, kad ir nauja atkarpos tarp Vasario 16-osios ir Žemaitės gatvių pertvarka gali atnešti nepageidaujamų nepatogumų.
Birželio 25 d. įvykusiame viešame susirinkime, skirtame atkarpos tarp Vasario 16-osios ir Žemaitės gatvių bei lietaus nuotekų tinklų rekonstravimo projektinių pasiūlymų pristatymui, gyventojai iš anksto išreiškė savo nuogąstavimus ir pateikė pasiūlymus.
Eismo saugumas ir matomumas – pagrindinis rūpestis
Vienas iš pagrindinių gyventojų klausimų buvo susijęs su eismo saugumu išvažiuojant iš šalutinių gatvių į P. Vaičiūno gatvę. Gyventojai teiravosi, ar naujame projekte bus numatytos priemonės, padėsiančios išspręsti šią problemą, ir ar bus pastatyti veidrodžiai. Taip pat nerimą kėlė ir galimas stovinčių automobilių užstatomas matomumas įrengus parkavimo vietas gatvėje.
Projekto rengėjai patikino, kad sprendiniai, užtikrinantys matomumą išvažiuojant iš šalutinių gatvių, yra numatyti, o automobilių stovėjimo vietos atitrauktos nuo įvažiavimų, siekiant neužstatyti matymo lauko. Vis dėlto, veidrodžių įrengimas šiame projekte nenumatomas.
Dviračių takų ženklinimas – diskusijų objektas
Diskusijų sukėlė ir dviračių takų ženklinimo klausimas. Gyventojas pasiūlė projektuoti pirmumo ženklus dviračiams, kaip nurodo Dviračių ir Pėsčiųjų eismo infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisyklės. Į tai atsakydami, projektuotojai teigė, kad projektas bus papildytas horizontaliu ženklinimu, numatančiu pirmumą dviračių takuose, tačiau vertikalūs kelio ženklai nebus įrengiami, siekiant sumažinti miesto vizualinę taršą ir išvengti papildomų kliūčių pėsčiųjų takuose.
Kitas gyventojas siūlė naudoti ženklus Nr. 411 ("Kelio ženklai dviračių trasoms žymėti"), argumentuodamas, kad tekstūra, spalva, žymėjimas ir bordiūrai gerai atskiria dviračių taką nuo šaligatvio, ir kad ženklas gali būti pakabintas už šaligatvio ribų. Projekto rengėjai, UAB „URBAN LINE“, atsakė, kad kelio ženklai Nr. 413 ir Nr. 411 nenumatomi, nes tekstūra, spalva, žymėjimas ir bordiūrai jau atskiria dviračių taką nuo šaligatvio. Jie taip pat pažymėjo, kad įrengus ženklą Nr. 411 dešinėje šaligatvio pusėje, gali kilti konfliktinių situacijų, kai dviračių vairuotojai važiuos pėstiesiems skirta šaligatvio dalimi. Dviračių take bus numatytas horizontalus žymėjimas 1.23, nurodantis tako dalį, skirtą dviratininkams.
Pėsčiųjų perėjos ir dviračių takų plotis
Dėl pėsčiųjų perėjų gyventojas siūlė pakeisti dalį žymėtų perėjų į nežymėtas perėjas su ilgomis saugumo salelėmis. Projekto rengėjai nurodė, kad, atsižvelgiant į pėsčiųjų ir automobilių srautus, parinkta žymėta pėsčiųjų perėja, vadovaujantis „Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklėmis“, ir siekiant išlaikyti gatvės vientisumą, visos perėjimo vietos bus vienodo tipo.
Taip pat buvo pasiūlyta dviračių taką palikti 2,5 m pločio per visą ruožą, kad ateityje būtų galima jį lengvai konvertuoti į dvipusį. Projekto vadovas Robertas Jautakis patvirtino, kad, atsižvelgiant į ateities perspektyvą, projekte numatomas vienpusio eismo dviračių takas, kurio plotis sieks 2,50 m tose vietose, kuriose ateityje galimas tako konvertavimas į dvipusio eismo.
Viešojo susirinkimo metu klausimų, pastabų ar pasiūlymų iš visuomenės daugiau nebuvo gauta. Projekto dokumentai buvo viešinami internete nuo birželio 3 d. ir informaciniame stende prie projektuojamo objekto nuo birželio 6 d.