Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pripažino nesąžiningomis UAB „Servisa ICT“ Bendrųjų garantinio aptarnavimo sąlygų nuostatas. 

 

VVTAT, įvertinusi UAB „Servisa ICT“ Bendrųjų garantinio aptarnavimo sąlygų nuostatas: „<...> Kadangi gedimas nebuvo rastas, taikome diagnostikos, aptarnavimo mokestį – <...> Eur su PVM, transportavimo mokestis <...> Eur su PVM <...>“, „Gali būti taikomas mokestis už diagnostiką ir transportavimą (jei šios paslaugos bus suteiktos) tokiais atvejais: - Gedimas dėl vartotojo kaltės ir klientas atsisakė mokamo remonto. - Gedimas nepasitvirtino*. - Gedimas dėl netvarkingos/neoriginalios OS*. - Klientas atsisako garantinio aptarnavimo ir prašo tik įrenginio apžiūros akto. *išskyrus ASUS garantinius įrenginius (nešiojamuosius, stacionarius, planšetinius kompiuterius ir monitorius)“, „Diagnostikos įkainiai pagal įrenginių grupes, kainos Eur su PVM: <...>.“, „Taip pat gali būti taikomas <...> Eur aptarnavimo mokestis, jeigu buvo atlikta įrenginio apžiūra, detalė yra netiekiama ir klientas atsisako įsigyti pasiūlytą prekės analogą“ ir „Išsamias kainas galite rasti mūsų puslapyje https://spm.servisaict.eu/Information/RepairInfo“, nustatė, kad šios sąlygos yra nesąžiningos, kadangi atitinka Civilinio kodekso 6.2284 straipsnio 2 dalies bendrąjį vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų nustatymo kriterijų, t. y. dėl sąžiningumo reikalavimo pažeidimo iš esmės pažeidžia sutarties šalių teisių ir pareigų pusiausvyrą bei vartotojo teises ir interesus.

 

Atsižvelgdama į tai, VVTAT kreipėsi į UAB „Servisa ICT“ bei Telia Lietuva, AB (Telia Lietuva, AB vykdydama prievolę – pirkimo-pardavimo sutartį naudojasi kitų asmenų pagalba (UAB „Servisa ICT“ yra trečiasis asmuo, pasitelktas pirkimo-pardavimo sutarties vykdymui), todėl ji už tų asmenų veiksmus atsako kaip už savo) siūlydama pateikti rašytinius įsipareigojimus, sudarant naujas vartojimo sutartis ir vykdant sudarytas vartojimo sutartis, netaikyti nesąžiningomis pripažintų Bendrųjų garantinio aptarnavimo sąlygose įtvirtintų nuostatų.

 

UAB „Servisa ICT“ 2023-05-12 raštu ir Telia Lietuva, AB 2023-05-12 raštu pateikė rašytinius įsipareigojimus, kuriais įsipareigojo netaikyti pirmiau minėtų Bendrųjų garantinio aptarnavimo sąlygų nuostatų, sudarant naujas vartojimo sutartis ir vykdant jau sudarytas sutartis. Už rašytinių įsipareigojimų nesilaikymą (tolesnį šių sąlygų taikymą) bendrovėms gali būti skiriamos baudos.

VVTAT info.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: