„Juodasis penktadienis“ – pasaulinis išpardavimų maratonas, viliojantis patraukliomis nuolaidomis ir pasiūlymais. Tačiau už blizgių reklamų gali slypėti apgaulingos akcijos ar net neegzistuojantys pardavėjai. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pataria, kaip apsipirkti saugiai.

Patikrinkite „nuolaidas“

  • Įdėmiai perskaitykite akcijos sąlygas, trukmę ir išimtis. Tokie teiginiai, kaip „nuolaidos iki 70 proc.“, „nuolaidos viskam, išskyrus....“ reiškia, kad pasiūlymas turi papildomų sąlygų.
  • Palyginkite kainas su kitų pardavėjų pasiūlymais.
  • Iki išpardavimų pradžios pasidomėkite, kokia reguliari norimos prekės kaina.
  • Jei nuolaida nepritaikoma, kreipkitės į pardavėją, kartu pateikdami įrodymus (pvz., prekės ir skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir kt.).

Pirkite iš patikimų pardavėjų

Internete pasitaiko fiktyvių, neretai įtikinamai atrodančių el. parduotuvių todėl:

  • Įsitikinkite, ar nurodyta: įmonės pavadinimas, kontaktai, pristatymo, grąžinimo sąlygos, kita teisinė informacija.
  • Paskaitykite kitų pirkėjų atsiliepimus socialiniuose tinkluose ar atsiliepimų tinklalapiuose.
  • Jei svetainė atrodo įtartinai (keista svetainės nuoroda, gramatinės klaidos, prastas vertimas, itin geras pasiūlymas), geriau nepirkite. Įveskite svetainės pavadinimą į interneto paiešką su žodžiu „scam“ arba „apgaulė“ – dažnai rasite įspėjimų.
  • Saugokitės netikrų SMS ar el. laiškų apie išskirtinius pasiūlymus ir nespauskite nuorodų, net jei jos atrodo iš žinomo prekės ženklo. Geriau tiesiogiai įveskite svetainės adresą naršyklėje.

Atsiskaitykite saugiai

  • Jei turite galimybę, rinkitės kreditinę kortelę – tokie mokėjimai apdrausti, lengviau užginčijami ir suteikia daugiau galimybių atgauti pinigus.
  • Venkite pavedimų tiesiogiai į sąskaitas ar per nežinomas sistemas.
  • Jei įmanoma, mokėkite prekės pristatymo metu.

Jei įsigytos prekės negavote, o su pardavėju susisiekti nepavyksta, tais atvejais, kai už pirkinį atsiskaitėte kortele, galite kreiptis į savo banką ir prašyti taikyti mokėjimo grąžinimo (atšaukimo) (angl. chargeback) procedūrą.

Planuokite pirkinius

Sudarykite reikalingų prekių sąrašą ir nustatykite biudžetą. Tai padės išvengti impulsyvių pirkinių, kurių galite gailėtis.

Žinokite savo teises

Netikusias ir nenaudotas kokybiškas prekes per 14 dienų galite grąžinti pardavėjui, net jei jos įsigytos išpardavimo metu. Tačiau nepamirškite, kad ne visos kokybiškos prekės gali būti grąžinamos (negrąžinamų prekių atmintinė). Taip pat saugokite pirkimo kvitą arba kitą pirkimą įrodantį dokumentą. Jis svarbus ne tik norint pakeisti ar grąžinti netikusį pirkinį – visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą (pvz., siekiant pasinaudoti prekės garantija).

Atminkite, kad net jei prekę pirkote su didele nuolaida, vis tiek turite teisę reikalauti, kad ji būtų kokybiška. Kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia kreipkitės į pardavėją ir nurodykite savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į VVTAT (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje). Jei pardavėjas registruotas kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).

VVTAT inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: