Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkui Kaziui Starkevičiui prakalbus apie naują kelių mokestį lengvųjų automobilių savininkams, Seimo narys Eugenijus Sabutis stebisi, kad valdantieji varžosi tarpusavyje, kas pasiūlys daugiau naujų mokesčių žmonėms.

„Konservatoriai, atrodo, užsimojo galutinai nustekenti gyventojus ir neatsisako idėjos įvesti naują mokestį visų transporto priemonių vairuotojams. 

Iš esmės tai reikš, kad automobilių savininkai už kelius turės susimokėti du kartus: per akcizą už degalus ir nauju siūlomu mokesčiu“, – įspėja parlamentaras.

Anot jo, kelių sektorius nuosekliai skurdinamas visą dabartinės valdančiosios daugumos kadenciją – rezultatus mato kiekvienas, kuriam tenka judėti tais keliais. 

E. Sabučio nuomone, K. Starkevičiaus pasiūlymas skamba itin ciniškai, mat Vyriausybė kiekvienais metais mažina surenkamo degalų akcizo dalį, skiriamą keliams.

„Tiek degalų akcizas, tiek registracijos mokestis gali būti laikomi kelių mokesčiais, todėl turėtų grįžti į kelių tvarkymą. Toks yra teisėtas visuomenės lūkestis“, – komentuoja E. Sabutis. 

Degalų akcizas, anot parlamentaro, yra tikslinis kelių mokestis, kurį sumoka kiekvienas vairuotojas, todėl jis turi grįžti į kelių tvarkymą, o ne paskęsti bendrame biudžete. 

E. Sabutis ragina atkreipti dėmesį ir į vadinamąjį automobilių registracijos mokestį – kasmetinės pajamos čia siekia 30 mln. eurų.

Seimo narys taip pat primena, kad Aplinkos ministerijos iniciatyva buvo priimti kuro akcizų didinimai. Valdžia apskaičiavo, kad litras dyzelino degalinėse dėl to kasmet brangs 4–6 centais, o nuo 2025 m. variklių degalams įvedama CO2 dedamoji degalų kainą kasmet padidins dar 3 centais.  

Finansavimo šaltinių yra

„Tai reiškia, kad didės ir biudžeto pajamos, kurios galėtų būti skiriamos keliams tvarkyti.

Reikia pagaliau pradėti atvirai kalbėti apie surenkamų kelių mokesčių neliečiamumą. Tai būtų esminis proveržis visoje kelių sistemoje. Labai tikėjausi, kad dar šioje kadencijoje pavyks rasti sutarimą dėl specialaus kelių fondo. Deja“, – sako E. Sabutis.

Jo įsitikinimu, Vyriausybė neturėtų iš kuro akcizų ir kitų mokesčių gautų pinigų perskirstyti visai kitoms, su susisiekimo infrastruktūra tiesiogiai nesusijusioms reikmėms, kai kelių infrastruktūra nyksta ne dienomis, o valandomis. 

„Tikslinės lėšos ištaškytos, dabar Vyriausybė grasina naujais kelių mokesčiais. Žadėti papildomi 30 mln. eurų iš „e. tollingo“ taip pat nesurinkti. 

Bet vis dar yra ir kitų finansavimo šaltinių. Vienas jų – bankų solidarumo mokestis. Matant, kokius pelnus bankai susižėrė, būtina kalbėti apie šio mokesčio pratęsimą. Šie pinigai labai praverstų tvarkant kelius. Bet jau girdime finansų ministrės lopšinę, esą solidarumo mokesčio „pratęsti neįmanoma“, – komentuoja Seimo narys E. Sabutis.

Pagal lrs.lt 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: