Lietuvos pašto darbuotojams, tarp jų ir Jonavos laiškanešiams, įteikti nauji elektriniai dviračiai. Į Jonavos miesto  gatves išriedės penki elektriniai dviračiai, kurie, su pakrautu akumuliatoriumi,  gali nuvažiuoti iki 50 kilometrų. Kiekvienam laiškininkui paskirtas asmeninis dviratis, dviratininko šalmas, atšvaitai. Šiandien, birželio 27-ąją, Jonavos laiškininkams pravesti ir saugaus eismo kursai dviratininkams. Juos vedė Kauno AVPK Jonavos r. PK pareigūnai. Atrodytų, taip modernizuojant pašto veiklą laiškininkų darbas turėtų gerokai palengvėti, tačiau yra ir kita medalio pusė.

Svarbiausia – ratuotų laiškininkų saugumas

Policijos pareigūnai, pristatę visas saugaus eismo taisykles dviratininkams, akcentavo, kad svarbiausia – laiškininkų sveikata ir gyvybė, jų saugumas, todėl prieš pradedant minti dviračio pedalus, reiktų pasipraktikuoti iš naujo, nepamiršti pavartyti Kelių eismo taisyklių (KET) knygeles. Laiškininkams įteiktos ir trumpos atmintinės dviratininkams.

Visos apsaugos priemonės, kurios įteiktos laiškininkams, gali išgelbėti gyvybę, tad rekomenduota nepamiršti ir jų.

Anot policijos pareigūnų, ilgapirščiai tikrai nepraleis progos „pačiupinėti“ naujųjų transporto priemonių, todėl laiškininkams rekomenduota dviračius statyti ten, kur yra vaizdo stebėjimo kameros. Policijos pareigūnai netrukus paruoš sąrašą, kuriose vietose įrengtos kameros ir perduos jį laiškininkams. Žinoma, priminta nepamiršti naudoti greitojo užrakto ir saugoti naują turtą – dviračius užrakinti. Įvykus nelaimei visuomet skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112.

Ar tikrai tik geri pokyčiai?

„Elektriniai dviračiai pagaminti taip, kad jais būtų galima važiuoti saugiai per lietų ar spaudžiant šaltukui, be to, jie pritaikyti ir sunkiai pravažiuojamiems keliams, todėl laiškininkams kasdieniame darbe nereikės didelių fizinių pastangų. Be to, ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra įregistruoti specialiame daiktų registre www.pazymetas.lt, kuris gerokai palengvins dviračio paiešką jo vagystės atveju“, - rašoma Lietuvos pašto pranešime spaudai.

Atrodytų, taip modernizuojant pašto veiklą laiškininkų darbas turėtų gerokai palengvėti, tačiau yra ir kita medalio pusė.

Ant dviračių montuojamų korespondencijos krepšių negalima palikti be priežiūros, vadinasi, laiškininkas, atvykęs prie daugiabučio namo ir eidamas į laiptinę, turės nemenkus krepšius neštis kartu. O jei išsikrauna dviračio akumuliatorius ir per sunku važiuoti stačia įkalne, vadinasi, laiškininkui tenka ne tik didelių krepšių svoris, bet teks tempti papildomą - patį dviratį.

Dar vienas „galvos skausmas“  – prie ko reiks prirakinti nepigų dviratį, jei prie daugiabučių namų nėra tam įrengtų dviračių stovų?

Pranešime spaudai teigiama, kad su naujais dviračiais bus galima važiuoti ir spaudžiant šaltukui. O kaip važiavimas apsnigtais, slidžiais keliais? Neretai pėstieji slidinėja šaligatviais, o šaltuoju metų sezonu dviratės transporto priemonės, tokios kaip motociklai, visai nerieda gatvėmis. Ir vėl klausimas – kaip teks važiuoti su dviračiu?

Žinoma, nuvažiuoti elektriniu dviračiu galima daugiau, nei per tą patį laiką nueiti pėsčiomis, tačiau ar tai tikrai gera naujiena tiems laiškininkams, kurie tik vaikystėje mynė pedalus, nėra net rankose laikę KET - ar tai nesukels papildomų rūpesčių?

Belieka tikėtis, kad prie naujovių pripras tiek laiškininkai, tiek korespondenciją gaunantys gyventojai, tiek ir vairuotojai, kurių prašoma supratingumo ir tolerancijos, kelyje išvydus naujais dviračiais keliaujančius laiškininkus.

 

Taip pat skaitykite: