Jonava per pastaruosius metus keitėsi – nors miestas savo gyvavimo metų skaitiklyje kaupė vis daugiau skaičių, tačiau pats jo veidas ėjo ne senyn, o priešingai – tik gražyn. Prie to prisidėjo ir nuolatinis aplinkos puoselėjimas, ir apskritai miesto infrastruktūros gerinimas.
Savo rinkėjams jau prieš ketverius metus pažadėjome – gražindami aplinką, sieksime, kad būtų jauku ir malonu ne tik gyventojo akiai, bet kad jam kartu būtų sukuriamas maksimalus įmanomas patogumas, reikalingas kasdienėje rutinoje. O patogumas mums yra neatsiejamas ir nuo žodžio saugumas. Estetiška – patogu – saugu - funkcionalu: būtent taip galima būtų apibūdinti mūsų projektuojamos veiklos algoritmą. Ir tai nėra tik tušti žodžiai. Prisiminkime, kas atlikta per pastaruosius ketverius metus.
Įsipareigojome pastatyti pėsčiųjų tiltą per Žeimių gatvę. Patys gyventojai išrinko, koks tiltas turėtų būti, ir šiandien jis jau „įsikūręs“ pažadėtoje vietoje. Pėsčiųjų tiltas ne tik tapo vienu iš mūsų miesto simbolių, tačiau užtikrina ir darnų judumą, ir pėsčiųjų saugumą. Džiaugiuosi, kad jonaviečiai padovanojo ir galimybė apšviesti tiltą norima spalva – tai puikus bendruomeniškumo pavyzdys. Dabar net nebeprisimename, kaip gatvė atrodė be tilto. Be to, nutiesėme pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Žeimių iki Lietavos gatvės.
Pažadėjome apšviesti pėsčiųjų ir dviračių takus mieste – šiandien apšviesti visi pagrindiniai pėsčiųjų ir dviračių takai mieste. Na, o kad judėti būtų dar patogiau, kapitaliai sutvarkėme dviračių-pėsčiųjų takų atkarpas tarp Chemikų ir P. Vaičiūno gatvių bei tarp Žeimių tako ir Kosmonautų gatvės. Beje, pastarojoje dar įrengtas ir pėsčiųjų takas, vedantis pro vaikų žaidimų aikštelę link prekybos centro IKI.
Užtikrindami Chemikų mikrorajono gyventojų saugumą ir gerindami jų aplinką, įrengėme naują kelio atkarpą, vedančią link Užimtumo tarnybos, su pėsčiųjų bei dviračių taku, o svarbiausia – naujomis automobilių stovėjimo vietomis. Tai – dar ne viskas. Šalia Užimtumo tarnybos įrengėme dvi papildomas automobilių stovėjimo aikšteles (50 naujų parkavimo vietų). Maža to, čia įrengta ir apžvalgos aikštelė priešais miesto panoramą su vaizdingu reljefu. Na, o Jonavos socialdemokratai šioje vietoje padovanojo miestui ir sūpynes, kad mėgautis mylimos Jonavos vaizdais būtų galima dar turiningiau.
Negaliu nepaminėti ir naujų laiptų, kurie jungia Joninių slėnį su Užimtumo tarnybos pastatu toje pačioje Chemikų gatvėje. Bene 220 m ilgio apšviestas laiptų takas neabejotinai palengvino pėsčiųjų galimybes patogiai patekti iš vienos miesto dalies į kitą.
Toje pačioje Chemikų gatvėje atnaujintas pėsčiųjų takas, vedantis link P. Vaičiūno gatvės. Dabar šią vietą galima laikyti jaukia alėja, mat ji džiugina gyventojus ir išvaizdžia augmenija. Na, o kalbant apie P. Vaičiūno gatvę – čia įrengta pirmoji Lietuvoje žiedinė sankryža su integruotu dviračių taku.
Atlikome ir kapitalinį Varnutės gatvės remontą. Ne tik įrengėme papildomų vietų automobiliams – čia atsirado ir gatvės apšvietimas.
Sutvarkyta ir P. Vaičiūno gatvė. Taip, lūkesčiai pilna apimtimi gal ir nepasiteisino, tačiau aš asmeniškai džiaugiuosi, kad gyventojai aktyviai įsitraukė ir pareiškė savo nuomonę dėl gatvės, o Saugaus eismo komisija patikrino gyventojų nuogąstavimus ir situaciją pataisė, inicijuodama korekcijas. Taip pat džiaugiuosi ir dėl gyventojų įsitraukimo sprendžiant, kuria kryptimi turėtų būti organizuojamas eismas A. Kulviečio gatvėje. Juk atliekami darbai pirmiausiai turi atliepti gyventojų lūkesčius, todėl jų nuomonė čia – pirmame plane.
Netrukus pradėsime naudotis atnaujinta Lietavos gatve. Skubu nuraminti – ji nebus susiaurinta, bet plotas bus išnaudotas kur kas funkcionaliau, nei iki šiol. Na, pavyzdžiui, čia bus automobilių stovėjimo juostos abejose gatvės pusėse. Tai labai aktualu gyventojams, nes rasti vietą automobiliui šiame kvartale nėra ypatingai paprasta.
Tema apie parkavimo vietas verta atskiro dėmesio, ir jo tikrai buvo skirta. Kaip jau paminėjau anksčiau, mes, socialdemokratai, miesto plėtros architektūroje laikomės principo „estetiška – patogu - funkcionalu – saugu“. Remiantis tuo, išsikėlėme ambiciją šalia kiekvieno renovuojamo daugiabučio atnaujinti ir (jei tik yra galimybė) praplėsti automobilių parkavimo vietas. Atnaujintas daugiabutis ir suvargusi aikštelė – tikrai ne mūsų siekiamybė. Iš viso per šią kadenciją atnaujinome 52 aikšteles prie daugiabučių namų ne tik pakeičiant asfalto dangą, bet ir padidinant parkavimo vietų skaičių.
Noriu pabrėžti, kad daugiabučių kiemų tvarkymo darbai atlikti ne tik mieste, bet ir rajone – Ruklos miestelyje.
Malonu pasidžiaugti atliktais darbais ir ištesėtais pažadais, bet dar svarbiau nusibrėžti kryptis ateičiai. Mūsų strateginis požiūris dėl renovuojamų daugiabučių aplinkos tvarkymo nekis – ir toliau čia atnaujinsime tiek automobilių stovėjimo aikšteles, tiek pėsčiųjų takų dangas.
Gerindami susisiekimą mieste, įrengsime žiedinę sankryžą, jungiančią Žeimių, Vasario 16-osios ir J. Ralio gatves.
Toliau vykdysime dviračių ir pėsčiųjų takų plėtrą – ir ne tik rajono centre, bet ir kaimo seniūnijose.
Be to, reikšmingai atnaujinsime miesto autobusų parką – čia rasis vis daugiau elektrobusų, neteršiančių mūsų rajono oro.
Jei turite ir daugiau minčių, kaip galėtume dar plačiau pritaikyti principą „Estetiška – patogu– saugu - funkcionalu“ rajono darnaus judumo kontekste, pasidalinkite idėjomis parašydami man skyrius@lsdpjonava.lt Jonava – bendras mūsų visų rūpestis. Kurkime jos ateitį šiandien.
Erlandas Andrejevas,
Jonavos raj. savivaldybės tarybos narys, Miesto reikalų komiteto pirm. pavaduotojas, Saugaus eismo komisijos pirmininkas
Nuotraukoje - Erlandas Andrejevas
g. m. 1985-06-20
Numeris sąraše – 3
Politinė reklama. Bus apmokėta iš Lietuvos socialdemokratų partijos Jonavos raj. skyriaus kandidatų sąrašo Jonavos rinkimų apygardoje nr.10 rinkimų sąskaitos
