Keleivinių autobusų gamintojų „Iveco Bus“ ir „Feniksbus“ atstovai pasirinko Jonavos miestą, kad gegužės 5-ąją pristatytų savo naujai pagamintus, Europos sąjungos (ES) rinkai pritaikytus elektrinius autobusus. Vienas jų – elektrinis Iveco „eWay“, kitas – „Feniksbus“, Serbijoje ant Iveco važiuoklės sumontuotas elektrinis midi klasės autobusas.
„Didžioji dalis Lietuvos keleivių vežėjų ir kitų rajonų valdžios atstovai atvyko šiandien į Jonavą, kad susipažintų su pristatomais naujais produktais – elektriniais autobusais, kurių Lietuvoje praktiškai dar nėra. Autobusai nauji, vienas jų atkeliavo tiesiai iš gamyklos, kitas jau buvo testuotas Latvijoje. Susidomėjimas didelis, tad turėjęs būti nedidelis pristatymas patapo masiniu renginiu“, - sako UAB „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas.
Susidomėjimas ne be priežasties
Toks didelis susidomėjimas naujais elektriniais autobusais ne be priežasties. Iki 2029 – ųjų metų visas viešasis transportas privalės būti elektrinis. Be to startuoja paramos programos netaršiam, ekologiškam transportui savivaldybėse įsigyti, todėl Lietuvos keleivių vežėjų siekis – kuo plačiau išanalizuoti rinką, domėtis transporto gamintojų pasiūlymais bei išsirinkti kuo palankesnį variantą.
„Tą susidomėjimą diktuoja dabartinis laikmetis, kuomet iki 2029-ųjų metų visas viešasis transportas privalės būti elektrinis. Startavo europinių fondų parama tiems rajonams, kurie dar neturi darnaus judumo planų, bet žadama, kad greitai bus numatyta parama ir kitiems rajonams. O parama, tiek Valstybės, tiek Europos, įsigyjant ekologiškus, neįgaliems pritaikytus autobusus - nemenka, apie 200 milijonų eurų. Tiek vežėjai, tiek kiti suinteresuotieji domisi, stebi rinkas, kokius produktus pirkti.
Kai prieš kelis metus figūravo 3-4 gamintojai, dabar jų turime arti 20-ies, todėl mes stebėdami pasiūlymus prognozuojame, kad iki šių metų pabaigos mūsų Jonavos autobusų parkas bus trečdaliu elektrinis“, - pasakoja O. Urbanas.
Autobusai privalo atitikti keliamus reikalavimus
Pasak „Jonavos autobusų“ direktoriaus, šiandien pristatyti naujieji autobusai tiktų Jonavai ne vien todėl, kad elektriniai, tačiau ir dėl to, kad atitinka visus įstatymais nustatytus reikalavimus vežti keleivius miesto ir priemiesčio maršrutais.
„Panašius autobusus mes jau eksploatuojam, tai Iveco dyzelinius, LF klasės autobusus, kurių konstrukcija yra labai artima – yra žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliesiems ir pan. O kalbant apie pristatomą „Feniksbus“, turime beveik analogą – Mercedes-Benz klasės autobusą, tad pristatomi nauji autobusai Jonavai nėra naujiena, tačiau tinkanti pagal reikalavimus“, - sako „Jonavos autobusai“ direktorius.
Komplektacija pagal poreikius
„Iveco“ Lietuvoje atstovas Andrius Vyšniauskas teigia, kad į pristatymą Jonavoje atvežti du nauji, elektriniai autobusai, kurie neseniai pasirodė Lietuvos rinkoje.
„Iveco, kaip žinia, pasižymi bene plačiausia autobusų pasiūla – nuo ilgiausio iki trumpiausio. Kadangi dauguma Lietuvos miestų nėra labai dideli, todėl vienas iš pristatomų autobusų turi apie 30 vietų, o kitas yra 12 metrų ilgio. Tai – vieni populiariausių modelių Lietuvoje.
Mažasis autobusas „Feniksbus“, pagal savo parametrus ir kainą, ypatingai konkurencingas modelis. Jis yra universalus bei kokybiškas ir tokių autobusų nėra daug pagamintų ir sertifikuotų Europoje.
Jei keleivių vežėjai įsigeistų įsigyti pristatomus elektrinius autobusus, transporto priemonės komplektacija – WiFi, švieslentės, sėdynės bei kitką - būtų vykdoma pagal kiekvieno poreikį“, - sako „Iveco“ Lietuvoje atstovas Andrius Vyšniauskas bei pabrėžia, kad naujieji autobusai atitinka visus europinius standartus ir yra pritaikyti Lietuvos rinkai.
Elektrinių Iveco „eWay“ ir „Feniksbus“ autobusų pristatyme diskutuota ne tik apie naujų transporto priemonių techninius parametrus. Taip pat vyko ir bandomasis važiavimas po Jonavą.