„Pastebime, kad artėjant laisvadieniams pirkėjai renkasi mažiau kasdienius produktus – įvairias užtepėles, duoneles, sūrius, egzotiškus prieskonius ar pagardus, taip pat – sezoninius vaisius bei daržoves. Pirkinių krepšeliai pildomi ne tik tradiciniais klementinais, bet ir kaštainiais. Žinoma, itin paklausi tampa žuvies, o pastaruoju metu ir įvairiausių jūros gėrybių kategorija: žmonės ieško tiek tradicinės lašišos, tiek midijų. O mes, savo ruožtu, nepaliaujame rūpintis pirkėjų poreikiais ir imamės veiksmų, kad padėtume sutaupyti, todėl kiekvieną savaitę kruopščiai atrenkame labiausiai pirkėjų pamėgtas prekes ir pritaikome joms žemiausias kainas“, – teigia V. Budrienė.

Skatina apsipirkinėti atsakingai

Preliminariais duomenimis, vienas ES gyventojas kasmet išmeta apie 173 kg, o vienas lietuvis – apie 60 kg vartojimui dar tinkamo maisto. Vilma Juodkazienė, prekybos tinklo „Iki“ atstovė, sako, kad norint išvaistyti kuo mažiau maisto bei sutaupyti – laukiant svečių pirmiausia reikėtų tinkamai apskaičiuoti maisto kiekius. 

„Organizuojant šeimos vakarienę, pietus ar laukiant seniai matytų giminaičių, neretai persistengiame ruošdami vaišių stalą. Prigaminame per daug maisto, kuris galų gale atsiduria šiukšliadėžėje. Todėl laukiant svečių reikėtų atidžiai susiskaičiuoti maisto kiekius. Geriausias būdas tai padaryti – vadovautis pusės kilogramo taisykle. Vienam suaugusiam preliminariai paskaičiuoti pusę kilogramo maisto, vaikams – dvigubai mažiau“, – sako V. Juodkazienė ir dalijasi dar keliais naudingais patarimais, kurie pravers laukiantiems svečių.  

Sumanus vaišių stalo planavimas 

Susiplanuokite meniu. Kiekvienas maisto ruošimas svečiams turėtų prasidėti nuo meniu ir patiekalams reikalingų ingredientų planavimo. O geriausia – gaminti iš to, ką turite. Prieš vykdami į parduotuvę, peržiūrėkite šaldiklio, spintelių turinį ir pagal turimus produktus – planuokite patiekalus.

Negaminkite maisto iš anksto. Kruopščiai susiplanuoti pirkinius ir į parduotuvę vykti su sąrašu – veiksmingas būdas norint sutaupyti, nepasiduoti impulsyviems pirkiniams ir iš anksto apskaičiuoti maisto kiekį. Tačiau dar viena taisyklė, padedanti kovoti su maisto švaistymu  – neprisigaminti maisto iš anksto. Geriausia jį ruošti tą pačią dieną. Taip maistas bus skaniausias, šviežiausias, be to, bus paprasčiau reguliuoti jo kiekius. Žinoma, šiokį tokį pasiruošimą padaryti galima ir iš vakaro. Pavyzdžiui, užmarinuoti mėsą, išsivirti daržoves mišrainėms.

Skaičiuokite svorį. Jeigu pagrindiniam patiekalui gaminate žuvį ar mėsą – svarbu tinkamai apskaičiuoti porcijos dydžius. Pavyzdžiui, jeigu ruošiate jautieną ar kiaulieną, žmogui paskaičiuoti reikėtų apie 200 g. mėsos. Jeigu pagrindiniam patiekalui tieksite žuvį – galite ir šiek tiek daugiau – 250 g. Vadinasi, jeigu prie vakarienės stalo susės 6 valgytojai, jums reikės apie 1,2 kilogramo mėsos ir pusantro kilogramo žuvies. 

Nepersistenkite su garnyrais. Garnyrai – svarbi kiekvieno patiekalo dalis, tačiau daugelis neapskaičiuoja jų kiekių. Jeigu gaminate šviežių daržovių salotas – planuokite, kad kiekvienas valgytojas suvalgys vidutiniškai po puodelį salotų. Lygiai ta pati situacija galioja ir mišrainėms. Jeigu planuoja patiekti keptų daržovių, bulvių, skaičiuokite, kad žmogui turėtų užtekti apie 120 g-130 g. 

Nedidelis kiekis likučių – ne bėda. Net ir kruopščiai planuojant meniu, gali likti įvairiausių likučių. O juos panaudoti virtuvėje galite labai įvairiai – tiek mėsos, tiek daržovių likučiai puikiai tinka į troškinius arba gaminant sumuštinius, tortilijų suktinukus. Svarbiausia, maisto likučius iškarto sudėti į šaldytuvą ir nepalikti jų ant stalo. Be to, reikėtų pasirūpinti, kad jie būtų sandariai uždengti arba suvynioti į maistinę plėvelę. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: