Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) skatina klientus su institucijos teikiamomis paslaugomis susijusius prašymus teikti elektroniniu būdu. Elektroniniai sprendimai padeda tiksliai nurodyti kontaktinius duomenis, sumažina žmogiškųjų klaidų tikimybę ir leidžia užtikrinti, kad atsakymai patikimai pasiektų pareiškėjus.

Prašymus NŽT galima pateikti per Elektroninius valdžios vartus ir e. pristatymo sistemą, o nuo rugpjūčio 1 d. su valstybinės žemės valdymu susijusios paslaugos teikiamos ir per modernizuotą Žemės informacinę sistemą (ŽIS), pasiekiamą interneto svetainėje www.planuojustatau.lt.

Naudojantis ŽIS, dalis duomenų užpildoma automatiškai, nes sistema susieta su kitais valstybės registrais. Tai ženkliai sumažina netikslumų tikimybę ir padeda užtikrinti, kad NŽT parengtas atsakymas tikrai pasieks adresatą. Per ŽIS gyventojai gali ne tik pateikti prašymus dėl valstybinės žemės nuomos ar pardavimo, bet ir stebėti jų nagrinėjimo procesą, gauti atsakymus elektroniniu būdu.

Nors NŽT el. paslaugos yra patogios naudoti, kasmet gaunama apie 40 tūkst. ranka užpildytų prašymų, dalis kurių yra sunkiai įskaitomi. Beveik 30 proc. atvejų asmens gyvenamosios vietos adresas įrašytas neįskaitomai, o apie 50 proc. yra neįskaitomai nurodytas elektroninio pašto adresas. Dėl šios priežasties NŽT parengti atsakymai ar raštai grįžta atgal nepasiekę adresato. 

Papildomų problemų kyla ir tada, kai prašymuose nurodomas ne faktinis, o tik deklaruotas gyvenamosios vietos adresas, kuriame asmuo realiai negyvena. Kadangi NŽT neturi galimybių patikrinti šių duomenų, atsakomybė už jų tikslumą tenka pačiam pareiškėjui.

NŽT taip pat pastebi, kad prašymuose dėl kadastro duomenų pakeitimo, teikiamuose per informacinę posistemę „GeoMatininkas“, dažnai nepateikiami kontaktiniai duomenys. Beveik 90 proc. tokių prašymų būna užpildyti netinkamai, todėl pareiškėjai raginami atidžiai nurodyti savo kontaktinius duomenis, kad institucija galėtų su jais susisiekti.

NŽT pabrėžia, kad elektroninės paslaugos yra paprasčiausias ir patikimiausias būdas užtikrinti sklandų, greitą ir efektyvų bendravimą tarp gyventojų ir institucijos. Tačiau jeigu, vis dėlto, yra teikiamas ranka rašytas prašymas, siekiant išvengti galimų nesusipratimų, toks prašymas turi būti užpildytas itin kruopščiai ir atsakingai.  

NŽT inf.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: