Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) įgyvendino klientų aptarnavimo pokyčius, kurie leidžia gyventojams, įmonėms ir kitiems suinteresuotiems asmenims greitai ir patogiai pateikti dokumentus ar gauti būtinas konsultacijas. Tam sukurta aiški ir nuosekli klientų aptarnavimo struktūra, leidžianti klientams pasirinkti jiems patogiausią bendravimo būdą.
Elektroninės paslaugos tampa pagrindiniu kreipimosi būdu, tačiau kartu NŽT užtikrina konsultavimą telefonu ir tiesiogines konsultacijas tais atvejais, kai jų labiausiai reikia. Toks modelis leidžia efektyviai derinti skaitmeninius sprendimus su individualiu klientų aptarnavimu.
„Siekiame, kad mūsų klientui būtų aišku, kaip kreiptis į NŽT, patogu tai padaryti ir nesudėtinga gauti atsakymą. Elektroninės paslaugos leidžia procesus paspartinti, o gyvas konsultavimas išlieka ten, kur jo tikrai reikia“, – sako NŽT Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėja Kristina Lapkė.
Įvairius prašymus NŽT galima teikti ir gauti per elektroninius valdžios vartus ar e-pristatymo platformą. Su valstybinės žemės valdymu susijusios paslaugos teikiamos per Žemės informacinę sistemą. Kreipimasis elektroniniu būdu padeda sutaupyti laiko, išvengti papildomų vizitų ar skambučių, o prašymų eigą patogu stebėti nuotoliu, nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos.
Papildomai veikia atnaujintas skambučių centro funkcionalumas. Paskambinus į NŽT galima gauti dviejų lygių specialistų konsultacijas. Pirmo lygio konsultacija yra skirta teikiamų administracinių paslaugų klausimams: suteikiama informacija dėl prašymų pateikimo, pateiktų prašymų nagrinėjimo eigos ir kita bendro pobūdžio informacija. Sudėtingesnėms situacijoms spręsti paskambinę asmenys yra nukreipiami antro lygio konsultacijoms. Tai leidžia užtikrinti išsamesnius, tikslesnius ir individualiai pritaikytus specialistų atsakymus.
Be to, Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Marijampolėje, Gargžduose, Panevėžyje ir Utenoje esančiuose NŽT padaliniuose darbo dienomis vykdomas asmenų priėmimas. Klientų patogumui atvykimo laiką galima rezervuoti iš anksto, taip užtikrinant greitesnį ir sklandesnį aptarnavimą. Užsiregistruoti vizitui ir konsultacijai galima internetu arba telefonu +370 706 86 666.
Šiuose padaliniuose įrengtos savitarnos vietos, kur atvykę klientai gali patys pateikti prašymus elektroniniu būdu. Prireikus, tai galima padaryti padedant NŽT specialistui. Gyvai atvykusiems asmenims teikiama bendro pobūdžio informacija Tarnybos kompetencijos klausimais, priimami ir registruojami dokumentai.
Tarnybos įgyvendinti sprendimai jau duoda apčiuopiamų rezultatų. Tai rodo augantis Klientų rekomendavimo indeksas (NPS – Net Promoter Score), atspindintis gyventojų pasitenkinimą paslaugomis ir pasitikėjimą institucija. Šių metų lapkričio-gruodžio mėnesių apklausos duomenimis, NŽT NPS siekia 19 balų.
Pirmą kartą NPS tyrimas NŽT buvo atliktas 2024 m. gruodį. Tuomet indeksas siekė 4 balus. Po įgyvendintų klientų aptarnavimo pokyčių 2025 m. vasarą atliktos apklausos parodė reikšmingą augimą iki 16, o vėliau ir iki 19 balų.
Klientų rekomendavimo indeksas yra tarptautinis rodiklis, leidžiantis įvertinti paslaugų kokybę ir institucijos ryšį su gyventojais. Viešajame sektoriuje jis tampa svarbiu orientyru, padedančiu matuoti realų paslaugų pokyčių poveikį.
Plačiau apie NŽT asmenų aptarnavimą galima skaityti čia.














